Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Via welke server kan je tegenwoordig het best foto's op BD plaatsen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Via welke server kan je tegenwoordig het best foto's op BD plaatsen.

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
    Tja, ik maak zelf websites en in mijn persoonlijke websites heb ik die BBcode geadopteerd. Zodoende ben ik sneller bij het manueel toevoegen van die code aan mijn berichten dan door op die buttons te moeten klikken en gebruik te maken van de JavaScript code die hier achter steekt.

Beide methodes zijn natuurlijk goed, en ik kan begrijpen dat die knopjes voor de meeste wel handiger in gebruik zal zijn.
    Daar zeg je het Rudy, er zitten knappe koppen hier op BD, ik kan mij dan ook voorstellen dat het gebruik van
    manueele handelingen met haakjes en ogen voor jullie de normaalste zaak van de wereld zijn, maar ik ben er nog eentje
    van vòòr het computertijdperk, gelukkig zijn er nog brave zielen die het soort als ik een stuk op weg willen helpen.

Bedankt voor jullie hulp, voor jullie mischien een klein gebaar, maar voor mij een oplossing.

Comment

Dropbox is inderdaad de max.
      Hoewel... blijkbaar ook niet altijd probleemloos: http://forum.belgiumdigital.com/f21/...ox-427149.html
      Ik was deze topic aan het zoeken, omdat ik weet dat ik daarin uitgelegd heb waar je je foto's moet steken, en welke link je dient te kopiëren.
      Maar in de link zegt LucFT het volgende:

Oorspronkelijk geplaatst door LucFT
      In PCM van augustus 2012 staat een vergelijking tussen aanbieders van online opslag.
      Bij Dropbox staat:

[ quote ] Tot voor kort had Dropbox ook een Public Link, waarmee iedereen toegang had tot het bestand via een link. Maar op 31 juli 2012 wordt deze functie voor nieuwe accounts opgeheven. Heb je een account aangemaakt voor deze datum, dan is deze functie nog wel werkend. [ unquote ]

Als je dit leest zou het voor oudere accounts nog wel moeten werken, maar misschien klopt dat toch niet helemaal. ?!?
      Luc
      Vraag: kan er iemand, die een Dropbox account heeft van na 31 juli (Geert misschien?) dit bevestigen of tegenspreken?
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Vraag: kan er iemand, die een Dropbox account heeft van na 31 juli (Geert misschien?) dit bevestigen of tegenspreken?
        Public link werkt nog steeds. Ik heb meerdere accounts (nieuwste is 2 weken geleden aangemaakt) en het werkt perfect.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Werkt perfect, deze week donderdag 15 November 2012 aangemaakt.
          Last edited by Guest42; 29 januari 2013, 15:38.

Comment

Ik gebruik Flickr. Eenvoudiger kan het niet...

Comment

Flickr heeft een aantal nadelen, maar voor mij de belangrijkste twee:
              1. Het 900px formaat dat hier op BD gebruikt wordt, behoort niet tot de opties. Valt te omzeilen door in 900px langste zijde op te laden, en dan "Original" te kiezen. Foto's voor BD zal ik trouwens altijd op dat formaat afwerken, en de scaling dus niet overlaten aan de hosting site.
              2. Nog erger misschien is dat de EXIF-data gestript worden, althans bij een gratis account.

Ik heb een Flickr-account, maar gebruik het zelden. Vind het persoonlijk ingewikkelder dan Photobucket of Tinypic voor het bemachtigen van de juiste code om hier "zichtbare foto's van reglementaire afmetingen" te posten. Wel is waar dat Flickr nog geen toeren heeft uitgehaald zoals ongevraagde en hoogst ongewilde compressie.

Voorlopig blijft voor mij Dropbox de beste...
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

One.com: 1,25 €/maand voor 5 GB webspace.
                David Leemans
                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Zou dit ook lukken met skydrive? Want daarbij heb ik nu al 25 gb gratis, zou graag enkele uploaden voor kritiek, maar zie een beetje op tegen het proces.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                    Bedankt voor deze tip. Ik heb er dadelijk een webhosting besteld. Nu nog enkel de website gaan maken.
                    Mvg,
                    Rudy Mas
                    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                      Zo is dat
                      Snel, gemakkelijk, je krijgt veel voor de centen. Nooit miserie en geen zorgen

En via hen heb ik ook mijn eigen domeinnaam.
                      Voor 27,83 euro per jaar ben ik van alles af

Sinds maart heeft men ook de opslagruimte vergroot voor hun klanten zonder extra kosten.

FileZilla voor het opladen van foto's en andere bestanden.
                      Foto's schaal ik zelf in ps om te voldoen aan de gestelde voorwaarden van bijv. BD.
                      Het is me echter één keer overkomen dat ik fout zat omdat ik snel was

Mijn isp is Telenet maar daar is mijn ruimte zo goed als vol.
                      Ik heb nergens anders een account.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Hier ook vaste gebruiker van one.com
                        Maar ook van 500px maak ik gebruik.

grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Hier ook vaste gebruiker van one.com
                          Maar ook van 500px maak ik gebruik.

grts
                          Sieg
                          Excuseer maar ik versta niet waarom sommigen hier blijven sukkelen met zoiets eenvoudigs
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Excuseer maar ik versta niet waarom sommigen hier blijven sukkelen met zoiets eenvoudigs
                            Waar zit "zoiets eenvoudigs" in, Theo? Alles heeft z'n voor- en nadelen.
                            Totnogtoe opteren mijn vrouw en ik voor iets dat gratis is, en verhuizen eventueel verder als er problemen zijn. Persoonlijk ken ik one.com (te betalen) of 500px (???) niet, maar elke hosting site dat zich respecteert, en dat is lang niet elke hosting site die zich als dusdanig presenteert (), geeft de gebruiker bepaalde mogelijkheden om zijn/haar ding te doen. Tja... niet dat de hosting site weet hoe de eindgebruiker met de site omgaat, vaak integendeel. Zo heb ik in het verleden:
                            - Photobucket en Tinypic verlaten omdat zij de kwaliteit van mijn foto's "verinneweren" () door compressie toe te passen. Voor screenshots speelt dat geen rol, voor foto's daarentegen...
                            - Flickr vermeden (hoewel ik een actief account heb), omdat zij het de eindgebruiker zo moeilijk maken, en -in principe- verplichten om terug te linken naar de site. Heb vandaag nog een test gedaan.
                            - Skitch, dat ik uitsluitend gebruikte om screenshots hier op BD te maken, te editen en op te slaan..., verlaten, omdat zij overgenomen zijn door Evernote, en die firma denkt er blijkbaar anders over. Je kunt nu veel meer, maar net niet wat ik wil, nl. een screenshot maken, bewerken, opslaan en hier posten.
                            - Dropbox beginnen te gebruiken, vooral voor gratis foto-opslag en (totnogtoe!) kwaliteitsbehoud.
                            - Photobucket opnieuw beginnen gebruiken, zij het uitsluitend voor screenshots.

Comment

Waar zit "zoiets eenvoudigs" in, Theo? Alles heeft z'n voor- en nadelen.
                              Totnogtoe opteren mijn vrouw en ik voor iets dat gratis is, en verhuizen eventueel verder als er problemen zijn. Persoonlijk ken ik one.com (te betalen) of 500px (???) niet, maar elke hosting site dat zich respecteert, en dat is lang niet elke hosting site die zich als dusdanig presenteert (), geeft de gebruiker bepaalde mogelijkheden om zijn/haar ding te doen. Tja... niet dat de hosting site weet hoe de eindgebruiker met de site omgaat, vaak integendeel. Zo heb ik in het verleden:
                              - Photobucket en Tinypic verlaten omdat zij de kwaliteit van mijn foto's "verinneweren" () door compressie toe te passen. Voor screenshots speelt dat geen rol, voor foto's daarentegen...
                              - Flickr vermeden (hoewel ik een actief account heb), omdat zij het de eindgebruiker zo moeilijk maken, en -in principe- verplichten om terug te linken naar de site. Heb vandaag nog een test gedaan.
                              - Skitch, dat ik uitsluitend gebruikte om screenshots hier op BD te maken, te editen en op te slaan..., verlaten, omdat zij overgenomen zijn door Evernote, en die firma denkt er blijkbaar anders over. Je kunt nu veel meer, maar net niet wat ik wil, nl. een screenshot maken, bewerken, opslaan en hier posten.
                              - Dropbox beginnen te gebruiken, vooral voor gratis foto-opslag en (totnogtoe!) kwaliteitsbehoud.
                              - Photobucket opnieuw beginnen gebruiken, zij het uitsluitend voor screenshots.
                              Bij elke isp krijg je toch webruimte.
                              Of het moet zijn dat je daar niet mee toe komt.
                              Bij Telenet heb ik 50 MB webruimte. Is weinig, geef ik toe.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Bij elke isp krijg je toch webruimte.
                                Of het moet zijn dat je daar niet mee toe komt.
                                Bij Telenet heb ik 50 MB webruimte. Is weinig, geef ik toe.
                                Basic.
                                Downloadsnelheid = 30 Mbps
                                Uploadsnelheid = 2,5 Mbps uploaden
                                Volume = 100 GB volume per maand inbegrepen
                                Wi-Free inbegrepen: Gratis surfen op 1200 Telenet-hotspots en meer dan 600.000 Telenet-homespots.
                                Draadloos internet inbegrepen (voor nieuwe internet klanten)
                                Huur modem inbegrepen
                                50 MB webruimte inbegrepen
                                2 mailboxen van 5GB
                                Telenet Webmail inbegrepen
                                Anti-virus inbegrepen
                                Anti-spam inbegrepen
                                Auto-reply inbegrepen

Fibernet niets méér.
                                Downloadsnelheid = 60 Mbps
                                Uploadsnelheid = 4 Mbps uploaden
                                Volume = Vrij downloaden
                                Wi-Free inbegrepen: Gratis surfen op 1200 Telenet-hotspots en meer dan 600.000 Telenet-homespots.
                                Draadloos internet inbegrepen (voor nieuwe internet klanten)
                                Huur modem inbegrepen
                                50 MB webruimte inbegrepen 8 mailboxen van 5GB
                                Telenet Webmail inbegrepen
                                Anti-virus inbegrepen
                                Anti-spam inbegrepen
                                Auto-reply inbegrepen

Comment

Working...
                                X