Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Via welke server kan je tegenwoordig het best foto's op BD plaatsen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Via welke server kan je tegenwoordig het best foto's op BD plaatsen.

Al een tijdje heb ik problemen om hier foto's te posten, normaal deed ik dat altijd via ImageShack,
    maar dat lijkt mij alsmaar minder goed te werken, wat is hier het beste gratis alternatief

Re: Via welke server kan je tegenwoordig het best foto's op BD plaatsen.

Webruimte van je eigen provider (als die dat aanbied).
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      Webruimte van je eigen provider (als die dat aanbied).
      Ik heb Telenet Fibernet, en denk dat ik daar wel wat webruimte heb,
      hoe gaat dat dan in zijn werk om foto's te plaatsen en naar een forum te linken ?

Comment

maak een dropbox account aan, werkt mega goed.
        en totaal geen verkleining of dergelijke, foto is er zoals je hem upload, en handig als je vb een smartphone of meerdere computers hebt.

Comment

Je gebruikt een FTP programma (Filezilla b.v.) en upload de afgewerkte (grootte) naar users.telenet.be/demeyerereg/fotos (afhankelijk hoe de structuur van TN er uit ziet). In het forum link je dan naar http://users.telenet.be/demeyerereg/fotos/fotonaam.jpg.... done
          bye, Maurice
          Nikon D7500

Comment

Ik poste de foto's hier eerst via flickr, maar ben nadien overgeschakeld op dropbox.

Het voordeel van de laatste is dat je zelf alles in eigen handen hebt. Flickr en andere image websites doen op de server bewerkingen op die foto's en dat is soms niet altijd zoals je het zelf zou willen hebben. Bij dropbox is het eindproduct dat je upload, jouw eigen bewerking en dan ben je zeker dat er geen rare dingen kunnen gebeuren met je foto's.

Ook handig, is dat je foto's dan dadelijk ook op alle computers staan waar je je dropbox account op installeert.
            Mvg,
            Rudy Mas
            Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
              Ik poste de foto's hier eerst via flickr, maar ben nadien overgeschakeld op dropbox.

Het voordeel van de laatste is dat je zelf alles in eigen handen hebt. Flickr en andere image websites doen op de server bewerkingen op die foto's en dat is soms niet altijd zoals je het zelf zou willen hebben. Bij dropbox is het eindproduct dat je upload, jouw eigen bewerking en dan ben je zeker dat er geen rare dingen kunnen gebeuren met je foto's.
              Ook handig, is dat je foto's dan dadelijk ook op alle computers staan waar je je dropbox account op installeert.
              Ik heb nu een dropbox account aangemaakt Rudy, en er een paar foto's opgezet, hoe kan ik één van die foto's nu linken naar bv. BD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Ik heb nu een dropbox account aangemaakt Rudy, en er een paar foto's opgezet, hoe kan ik één van die foto's nu linken naar bv. BD
                Eigenlijk moesten ze daar een helpfile voor aanmaken. Zoals dit

Je kan dit ook lezen in de public folder van je dropbox directory
                bye, Maurice
                Nikon D7500

Comment

Eigenlijk moesten ze daar een helpfile voor aanmaken. Zoals dit

Je kan dit ook lezen in de public folder van je dropbox directory
                  Sorry, maar mijn engels.......

Ik had foto's in de gewone map gezet ipv. in de public map.

Maar daarmee is mijn probleem nog niet opgelost, nu heb ik daar inderdaad een link, maar nog geen openstaande foto.

Comment

Maar daarmee is mijn probleem nog niet opgelost, nu heb ik daar inderdaad een link, maar nog geen openstaande foto.
                    Dit doe je zo: (oude foto die ooit in rara gepost werd)

Zet de foto in je "public" folder (eventueel subfolder(s) aanmaken.
                    Rechtsklik op de filenaam > dropbox > "copy public link"
                    In je posting het "image" icoon aanklikken en de link er in plakken.
                    Done....
                    bye, Maurice
                    Nikon D7500

Comment

Hoe ik dat altijd doe is het volgende:

Code:
                      {center}{img}dropbox link{/img}

EXIF informatie{/center}
                      De 'dropbox link' haal je door in Windows Explorer je Dropbox map te openen en dan naar de juiste foto te gaan, natuurlijk , rechts op de foto klikken en in het menu naar Dropbox gaan en hier vind je dan Copy public link.

Die kan je dan kopiëren tussen je 'img' tags.

Oh ja, en de {} haakjes vervangen door de [] natuurlijk.

EXIF info kun je trouwen zo ook bekijken. Rechts klikken op de foto, Eigenschappen en dan vind je het wel, denk ik.
                      Mvg,
                      Rudy Mas

Comment

Dit doe je zo: (oude foto die ooit in rara gepost werd)

Zet de foto in je "public" folder (eventueel subfolder(s) aanmaken.
                        Rechtsklik op de filenaam > dropbox > "copy public link"
                        In je posting het "image" icoon aanklikken en de link er in plakken.
                        Done....
                        Ja verdikke, een beetje als afbeelding invoegen in een mail, als het te voor de hand liggend is,
                        ga ik het blijkbaar toch soms wat te ver gaan zoeken.

BEDANKT on4bam Weer wat bijgeleerd, ik vrees dat mijn engels nooit iets zal zijn.

Last edited by Guest42; 16 november 2012, 12:57.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                          Hoe ik dat altijd doe is het volgende:

Code:
                          {center}{img}dropbox link{/img}

EXIF informatie{/center}
                          De 'dropbox link' haal je door in Windows Explorer je Dropbox map te openen en dan naar de juiste foto te gaan, natuurlijk , rechts op de foto klikken en in het menu naar Dropbox gaan en hier vind je dan Copy public link.

Die kan je dan kopiëren tussen je 'img' tags.

Oh ja, en de {} haakjes vervangen door de [] natuurlijk.

EXIF info kun je trouwen zo ook bekijken. Rechts klikken op de foto, Eigenschappen en dan vind je het wel, denk ik.
                          Bedankt Rudy, maar de tip van on4bam lijkt mij het gemakkelijkste, nu hoef ik geen haakjes te vervangen,
                          het eenvoudigste is tegenwoordig reeds moeilijk genoeg voor mij.

Comment

Dropbox kende ik niet, maar is de MAX

Comment

Bedankt Rudy, maar de tip van on4bam lijkt mij het gemakkelijkste, nu hoef ik geen haakjes te vervangen,
                              het eenvoudigste is tegenwoordig reeds moeilijk genoeg voor mij.
                              Tja, ik maak zelf websites en in mijn persoonlijke websites heb ik die BBcode geadopteerd. Zodoende ben ik sneller bij het manueel toevoegen van die code aan mijn berichten dan door op die buttons te moeten klikken en gebruik te maken van de JavaScript code die hier achter steekt.

Beide methodes zijn natuurlijk goed, en ik kan begrijpen dat die knopjes voor de meeste wel handiger in gebruik zal zijn.
                              Mvg,
                              Rudy Mas

Comment

Working...
                              X