Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple gebruikers-vraag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Apple gebruikers-vraag

1) Kunnen jullie Irfanview op een Mac gebruiken ? Ik bedoel, deftig zoals het hoort en zonder tovertrucs of installatiekronkels ?

2) Zit er op een Mac standaard ook zoiets als PAINT ? Supersimpel programma dat bij elke Windows onder Bureau-accesoires staat.

Dank U
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Re: Apple gebruikers-vraag

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    1) Kunnen jullie Irfanview op een Mac gebruiken ? Ik bedoel, deftig zoals het hoort en zonder tovertrucs of installatiekronkels ?

2) Zit er op een Mac standaard ook zoiets als PAINT ? Supersimpel programma dat bij elke Windows onder Bureau-accesoires staat.

Dank U
    1. nee er is geen MAC versie van Irfanview, dit zou wel lukken via WineBottler/DARWINE...
    2. standaard geen alternatief voor Paint, al kan de freeware tool GIMP wel een heel goed (beter) alternatief zijn. (http://www.gimp.org/downloads/)

Last edited by dmeerpa; 13 november 2012, 22:13.
    Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

Comment

Dank U, stom eigenlijk hé... zo'n twee simpele programma's.....
      Zeker PAINT. Want voor slideshows zal Mac wellicht wel een alternatief hebben. Maar kan het zoveel als Irfanview ?

Is dat die GIMP die ik ook onder Windows kan installeren ?
      Het programma moet eigenlijk niet veel kunnen: gewoon wat PAINT kan is al voldoende.
      Het is om in een klas te gebruiken die géén digibord heeft, maar wél een beamer.
      Men zou dus documenten moeten kunnen projecteren en er ( weliswaar via de laptop ) kunnen op schrijven, inkleuren, omcirkelen, knippen en plakken + vlot in en uitzoomen. Meer niet.
      Gaat perfect op een Windows computer, maar nu zou het even op een Mac moeten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Dank U, stom eigenlijk hé... zo'n twee simpele programma's.....
        Zeker PAINT. Want voor slideshows zal Mac wellicht wel een alternatief hebben. Maar kan het zoveel als Irfanview ?

Is dat die GIMP die ik ook onder Windows kan installeren ?
        Het programma moet eigenlijk niet veel kunnen: gewoon wat PAINT kan is al voldoende.
        Het is om in een klas te gebruiken die géén digibord heeft, maar wél een beamer.
        Men zou dus documenten moeten kunnen projecteren en er ( weliswaar via de laptop ) kunnen op schrijven, inkleuren, omcirkelen, knippen en plakken + vlot in en uitzoomen. Meer niet.
        Gaat perfect op een Windows computer, maar nu zou het even op een Mac moeten.
        slideshows kunnen via iPhoto, maar dan moet je je foto's importeren in iPhoto. En ik gaat het programma, want als je nadien je foto's op de harde schijf wilt terug vinden staan die te goed weggestoken. Nee sorry geef mij hier maar de Windows oplossing zoals in de verkenner. Als is de overgang van de ene foto naar de andere tijdens een slideshow in iPhoto wel mooier gedaan.
        Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

Comment

Met Voorvertoning zou je een slideshow kunnen doen, al verkies ik meestal de "Mac-manier" (nl. in een folder met afbeeldingen gewoon de eerste afbeelding selecteren; spatiebalk indrukken; voor een volgende afbeelding, gewoon pijltje naar beneden.)
          Bij Macupdate vind je wellicht gratis (freeware) of goedkope (shareware) progjes waarmee je een betere slideshow kunt maken, maar daarvoor zou ik ook naar iPhoto gaan. Inderdaad: foto's moeten wel in de iPhoto bibliotheek worden geimporteerd.
          Voor het annoteren van een afbeelding, kun je eveneens Voorvertoning gebruiken.

Even bij Macupdate gaan kijken. Check deze eens uit:
          Paint-alternatief: http://www.macupdate.com/app/mac/25050/paintbrush
          Slideshows: http://www.macupdate.com/app/mac/18735/phoenix-slides

(zelf geen ervaring met deze progs)
          Last edited by LesC; 14 november 2012, 14:47.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Dank U, Les, we zullen dat eens gaan uitproberen.

Comment

Working...
            X