Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8 en Outlook 2007

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Windows 8 en Outlook 2007

Ik heb die testversie van office 2013 ook staan. En eerlijk gezegd : als je al 2010 gewoon bent, zie ik niet zoveel verschil. Je hebt makkelijker toegang tot je "cloud, en je mag 1 licensie op 5 verschillende devices zetten. Links en rechts is nog wel wat verbeterd, maar het is nog altijd Office...

Het mengen van besturingssystemen lijkt me echter nooit een goed idee. Ik gebruikte vroeger een tripel-boot systeem (windows 98, XP en linux), maar sinds windows Vista ben ik daar helemaal afgestapt. Als ik nu een andere besturingssysteem nodig heb, dan draai ik het virtueel onder virtualbox. Dan is het volledig gescheiden, en dan kan je gewoon geen dergelijke problemen hebben. Je systeem met harddisklades vind ik in elk geval heel onbetrouwbaar, en dan zou ik zelf nog eerder opteren voor een bootmanager. Ik heb hier bv. nog altijd een Windows server 2003 draaien (op een oud PC'tje), voor als ik me nog eens wat wil verdiepen in servertoepassingen. Zoiets is wel wat ambetanter om virtueel te draaien...
    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Ik heb die testversie van office 2013 ook staan. En eerlijk gezegd : als je al 2010 gewoon bent, zie ik niet zoveel verschil. Je hebt makkelijker toegang tot je "cloud, en je mag 1 licensie op 5 verschillende devices zetten. Links en rechts is nog wel wat verbeterd, maar het is nog altijd Office...

Het mengen van besturingssystemen lijkt me echter nooit een goed idee. Ik gebruikte vroeger een tripel-boot systeem (windows 98, XP en linux), maar sinds windows Vista ben ik daar helemaal afgestapt. Als ik nu een andere besturingssysteem nodig heb, dan draai ik het virtueel onder virtualbox. Dan is het volledig gescheiden, en dan kan je gewoon geen dergelijke problemen hebben. Je systeem met harddisklades vind ik in elk geval heel onbetrouwbaar, en dan zou ik zelf nog eerder opteren voor een bootmanager. Ik heb hier bv. nog altijd een Windows server 2003 draaien (op een oud PC'tje), voor als ik me nog eens wat wil verdiepen in servertoepassingen. Zoiets is wel wat ambetanter om virtueel te draaien...
      Ik begrijp het polleke en ik ben het eens
      NU weet ik dat hee

Het zijn wel SSD's die ik wissel.
      Is ook een probleempje om dat volumes nogal klein zijn om extra besturingen toe te voegen.
      Dual of triple-boot...tja ben ik ook geen voorstander van want als het fout loopt dan is het ook voorbij he
      Gelukkig kan ik dan wel een image terug zetten.

Als naar mijn gevoel dan, Windows 8 in orde is dan blijft die hier permanent draaien.
      In Windows 7 draait alles wat ik nodig heb. In Windows 8 ook wel maar niet alles.
      En mijn hardware geeft geen problemen.
      Ik had wel een akkefietje met de USB3.0-adapter maar dat is opgelost.

Ik kon beter zwijgen
      Gisteren toch nog meegemaakt dat de verkenner leeg was, niks te zien dus.
      Alle programma's werkte en alles was bereikbaar maar de verkenner was leeg.
      Na een her-start was alles weer in orde.
      Het spijtige is nu dat ik niet weet wat er fout zat.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Euh, toch even erop wijzen dat de ene oulook de andere niet is.
        2003 zette die .pst bestanden in een heel andere map dan waar 2010 ze zet.
        Bij 2010 staan die in "mijn bestanden", waar 2003 ze zette ben ik ondertussen vergeten, wel weet ik nog dat het zoeken was ernaar.

Grtz, RF
        Dat heeft me altijd al verwonderd: Outlook zet het PST bestand ergens diep verborgen in Application Data. Als je het daar weghaalt en het in "Documents" zet, dan krijg je de melding dat het niet gevonden wordt en opent een keuzevenster waarin je direct in "Documents" zit. Kunnen ze het dan in godsnaam niet ineens in Documents zetten ? De wegen van MS zijn soms toch echt ondoorgrondelijk.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Dat heeft me altijd al verwonderd: Outlook zet het PST bestand ergens diep verborgen in Application Data. Als je het daar weghaalt en het in "Documents" zet, dan krijg je de melding dat het niet gevonden wordt en opent een keuzevenster waarin je direct in "Documents" zit. Kunnen ze het dan in godsnaam niet ineens in Documents zetten ? De wegen van MS zijn soms toch echt ondoorgrondelijk.
          Die pst kan je plaatsen waar jij wilt nete
          Voor een vrijheidsstrijder als jij is dat toch ideaal niet?

Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

sorry dubbele post.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Dat weet ik Theo, vind het alleen nogal bizar dat ze de PST file initiëel ergens in het zevenste knoopsgat wegsteken, en dan ineens voorstellen om ze in "Documents" te zoeken, als je ze verplaatst hebt. Of zou het systeem intussen al gezocht hebben waar ze staat ?
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Dat weet ik Theo, vind het alleen nogal bizar dat ze de PST file initiëel ergens in het zevenste knoopsgat wegsteken, en dan ineens voorstellen om ze in "Documents" te zoeken, als je ze verplaatst hebt. Of zou het systeem intussen al gezocht hebben waar ze staat ?
                9 op 10 van de programma's die je installeert verdwijnen diep ergens in het systeem.
                Achteraf pas kan je aangeven waar je die wilt.

Het gaat dan vooral over output files die via een path van vier kilometer op de C-schijf terecht komen en als ik niet oplet
                dan is die schijf direct vol en de miserie begint.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Voor een vrijheidsstrijder als jij is dat toch ideaal niet?
                  Kan wel, maar alleen als je de pst op een lokale schijf plaats biedt Microsoft formele ondersteuning.

Dat is ook de reden dat de pst standaard in Local Settings\Application Data\ terecht komt en niet in de vaak naar een network share geredirecte "Mijn documenten" of het roaming user profile.

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                    Kan wel, maar alleen als je de pst op een lokale schijf plaats biedt Microsoft formele ondersteuning.

Dat is ook de reden dat de pst standaard in Local Settings\Application Data\ terecht komt en niet in de vaak naar een network share geredirecte "Mijn documenten" of het roaming user profile.

Jan
                    Dat is juist Jan.
                    Maar ik doe het toch.
                    Als de zaak crasht krijg ik ook geen formele ondersteuning, dan sta ik er alleen voor
                    Waarom en hoe heb ik al uitgelegd
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Dus de C-schijf= een SSD.
                      De D-schijf = de bedoelde interne schijf.

De outlook.pst staat op de D-schijf. Waarom?
                      Waarom geeft uw eerste screenshot dan aan dat uw pst niet kan gevonden worden op de E:\.
                      Volgens mij is er nog steeds een groot verschil tussen D:\ en E:\.
                      Toch ergens een verkeerde verwijzing dan?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Outlook zet het PST bestand ergens diep verborgen in Application Data.
                        .../...
                        Kunnen ze het dan in godsnaam niet ineens in Documents zetten ?
                        Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                        En waar komt de PST van Outlook 2010 (nieuwe installatie) standaard te staan?
                        Inderdaad ... Documenten\Outlook-bestanden (Windows 7) of Mijn documenten\Outlook-bestanden (XP).
                        Enkel bij een upgrade van een oudere Outlook-versie met een niet aangepaste standaardlocatie blijft de oude locatie behouden op Documents and Settings\gebruiker\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook (XP) of Gebruikers\gebruiker\AppData\Local\Microsoft\Outlo ok (Windows 7 en Vista)

Edit : Hierbij wat leesvoer van Microsoft : http://office.microsoft.com/nl-be/ou...010354943.aspx
                        Last edited by VerSeg; 13 november 2012, 13:47.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Working...
                        X