Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lopen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lopen.

Zelf ben ik een actieve sporter. Loop reeds 40 jaar en doe dit vooral op harde ondergrond en in de winter soms op de Finse piste. Het lopen is het laatste jaar meer een zomerse sport geworden en tijdens de winter ben ik mij 3 tot 5 keer pr week gaan toeleggen op het fietsen. Ik doet dit dan wel op een cardio-trainer waarop je tal van programma's kan instellen. Ik doe vooral cardio-programma's of vetverbranding. Per beurt fiets ik na een opwarming van 5min. een vol uur met nadien nog een cooling down van 5 min. Ik zit continu tussen de 200 en 300 watt, dus een zeer steil parcours zodat ik ongeveer slechts 11 km afleg. Totaal cal. verbruik : 900 Kcal.
    Ik hou tevens mijn hartritme in het oog en haal max. 130/min.
    Hiermee kan ik enkel mijn gewicht onder controle houden zonder dieet dus. Ik beperk enkel alcohol en aan mijn etensgewoontes doe ik niks. Mijn vrouw ik ik zijn nogal bourgondiërs en nemen toch geregeld een restaurantje mee.
    Dit om maar te benadrukken dat je met sporten alleen geen al te groot gewichtsverlies moet verwachten. Maar het is uiterst gezond en de beste remedie voor stress gevoelige personen en je houdt er je gewicht en conditie mee "op peil".
    Nog iets over de ondergrond bij het lopen. Op verhard zal je langer en gemakkelijker lopen dan op een Finse piste. Nadeel is dat je veel gemakkelijker blessures kan oplopen en dat het op lange termijn veel meer de gewrichten aantast van voeten, knieën en heupen en niet te vergeten de lage rug. Op een Finse piste zak je meer in de bodem (ook nog afhankelijk van nat of droog) zodat je beenspieren meer inspanning moeten doen.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
      Succes,

Jan
      Van je verhaal, dat weet ik hoor, dat je dat niet bedoelde voor iedereen of zo, dat bedoelde ik dus zeker niet.
      Bedankt om je toelichting, en het succes te wensen.
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

En vergeet vooral niet te stretchen vóór en na de loopsessie. In het begin is dit belangrijker dan de kilometers die je zal lopen, omdat dit je beschermt tegen blessures..
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

ik ben vorig jaar in februari met start to run begonnen onder begeleiding met een athletiekclub. Goede loopschoenen en toch nog nog enkele keren er uit gelegen met blessures. Maar heb toch volgehouden en na een goed jaar was ik een dikke twintig kg kwijt. Het duurde wel enkele maanden voor ik iets gewicht begon te verliezen. Ik had vanaf het begin ook mijn eten gehalveerd. Uiteindelijk heb ik in april de ten miles in Antwerpen uitgelopen in 1:48. Ondertussen nog enkele van die dingen mee gedaan maar altijd onder begeleiding gebleven.
          Straks ga ik weer een klein anderhalf uur met de groep, wordt een dikke tien km. Zo lopen wij momenteel een vijfentwintig à dertig km per week. Maar het kost toch altijd weer moeite hoor.
          Ondertussen is mijn gewicht zowat gestabiliseerd op een 76 à 77 kg bij het opstaan.
          Het is dus een kwestie van volhouden hé.
          Succes hoor. Hopelijk vindt je snel een loopmaatje want dat is veel gezelliger.
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Working...
          X