Heeft er iemand een idee wat je verbruik zal zijn per dag als je gewoon mobiel online wilt blijven, zonder op het internet te gaan?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Verbruik van data met GSM?
Collapse
X
-
-
Re: Verbruik van data met GSM?
Oorspronkelijk geplaatst door DannyDeGraaf Bekijk berichtHeeft er iemand een idee wat je verbruik zal zijn per dag als je gewoon mobiel online wilt blijven, zonder op het internet te gaan?
Online blijven zonder het internet op te gaan ?
Nogal een tegenstelling, me dunktNikon shooter - Samyang fan
-
Zonder te surfen bedoel hij waarschijnlijk.
Je gsm "verbruikt" dan wel degelijk data.
Veel apps doen een call home, of ook als je aGPS gebruikt dan verbruikt hij ook internet data.
De grootorde moet ik je echter schuldig blijven
Comment
-
Er is gewoon geen enkel zinnig antwoord op te geven, behalve dat er geen eenduidig antwoord op is.
Alles hangt af van de gsm en de aps die in de background draaien. Als je mailsynchro hebt, dan is dat alvast een factor.
Daar een getal op plakken is zeer specifiek.Nikon shooter - Samyang fan
Comment
-
Zie PM met wat gegevens.
Maar het klopt dat hoe meer apps, hoe meer data en dan vooral de gratis apps.
Ik betaal liever eenmalig 79 cent voor een app dat dan geen reclame binnenhaalt op de achtergrond en wat minder gegevens doorstuurt dan de gratis versie ervan dat dit wel met hopen doet en uw dataverbruik de hoogte injaagt.
De rest hangt af van eigen gebruik.Last edited by VerSeg; 7 november 2012, 02:56.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
wil je geen data verbruiken dan leg je gewoon uw mobiele verbinding af.
Comment
-
-
Verbruik heb je zelf in de hand.
Ik heb een app 'DataSwitch' waarmee ik met 1 druk de verbinding kan verbreken.
Start ik dan een app die reclame download enz dan kan het geen kwaad want die vindt geen verbinding.
Heb ook apps zoals weerbericht enz ingesteld dat ze niet continu synchroniseren maar ik dat moet activeren.
Updates van de telefoon/apps gebeuren enkel op wifi.
Heb bij Alditalk 400mb/maand en kom daarmee toe voor email, facebook en af en toe wat surfen.
Installeer je een heleboel apps die continu syncen dan kan je verbruik serieus oplopen. Is dan moeilijk te voorspellen, hangt af van welke apps en hun instellingen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk berichtVerbruik heb je zelf in de hand.
Ik heb een app 'DataSwitch' waarmee ik met 1 druk de verbinding kan verbreken.
Maar de vraag van de TS was eerder hoeveel het verbruik ongeveer kon zijn, niet hoe je dit afzet.
Verbruik hangt inderdaad fors af van je bezigheden maar zelfs met veel syncen kan het ook best nog meevallen afhankelijk van wat het allemaal is.
Hoe veel je moet opletten zal voornamelijk van je data-abonnement afhangen ... iemand dat maar recht heeft op 50 MB per maand zal al wat meer moeten opletten dan iemand dat 1 GB heeft.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Ik heb 1 GB en mijn vraag leek toch wel heel simpel.
Gewoon je Samsung Galaxy S3 een ganse dag verbonden laten met het internet van je provider, in mijn geval Telenet King en niet surfen of iets anders doen,
zo wou ik weten wat je dagelijks verbruik zou kunnen zijn.
Zo zou ik een idee krijgen per maand hoeveel data er nog zou overblijven voor het surfen, emails enz..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DannyDeGraaf Bekijk berichtIk heb 1 GB en mijn vraag leek toch wel heel simpel.
Gewoon je Samsung Galaxy S3 een ganse dag verbonden laten met het internet van je provider, in mijn geval Telenet King en niet surfen of iets anders doen,
Zo zou ik een idee krijgen per maand hoeveel data er nog zou overblijven voor het surfen, emails enz..Minder glas dan vroeger, maar beter.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door DannyDeGraaf Bekijk berichtGewoon je Samsung Galaxy S3 een ganse dag verbonden laten met het internet van je provider, in mijn geval Telenet King en niet surfen of iets anders doen,
Als bijvoorbeeld een weer app hebt die om de 5 minuten het weer checkt gebruik je meer data dan wanneer dat om de 4 uur gebeurd. Sync van kalenders idem... er zijn te veel factoren om dataverbruik te voorspellen.
@ Leopard, het gaat om TN en dan zou dit wel een probleem kunnen zijn. Dataverbruik kan je trouwens ook gewoon in de settings bekijken.
Comment
-
Dat valt allemaal nog best mee hoor. Ik heb 2GB per maand, smartphone staat continu op 3G, zelfs thuis doe ik zelden de moeite om naar Wifi te switchen. Ik bel bijna uitsluitend via VOIP via 3G, soms ook al eens Skypen via de phone. Soms gebruik ik de smartphone ook nog als hotspot voor mijn tablet. Ongeveer alle apps mogen vrij regelmatig updaten van mij.
Met zo'n uiterst nonchalant gedrag geraak ik meestal aan 1 à 1,2GB per maand.
Ik heb sinds 1 november op vandaag nog 1875.25 MB van de 2048 MB over.BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye
Comment
-
Zoals Verseg al zei kan het wel interessant zijn om apps te kopen om reclame te vermijden. Dit is ook een leuke tool om te vinden welke apps reclame pushen ...
https://play.google.com/store/apps/d...addonsdetector
Daarnaast goed je instellingen nakijken en ervoor zorgen dat je niet gaat updaten over het mobiele netwerk.
Comment
-
Nogmaals: alle raad hier gegeven is perfect en nuttig, maar waarom zou TS betalen voor 1GB en dan zitten wroeten om misschien 100MB te verbruiken per maand ipv misschien 700 à 800 MB ?
Mijn raad blijft: zet 3G aan (in het binnenland !) en vergeet het verder. Tenzij je ergens maar Edge hebt en wel Wifi ter beschikking, dan schakel je maar eens over.
En kijk nu en dan even hoe het zit met je data verbruik.BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye
Comment
Comment