Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

    Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
    Definieren is idd moeilijk.
    Ik kan je een opname van Yacintha laten horen die je gegarandeerd kippevel geeft.
    Jacintha Abisheganaden bedoel je waarschijnlijk? Welbekend bij audiofielen.
    BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

    Comment


    • Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

      Ken er niet veel van maar toch dit even
      Je heb luidsprekers met een tweeter, een midrange en een bas.
      (drie stuks in één box dus)
      En die geven de frequenties weer die het menselijk oor kan horen, wat moet je dan nog meer hebben.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Ken er niet veel van maar toch dit even
        Je heb luidsprekers met een tweeter, een midrange en een bas.
        (drie stuks in één box dus)
        En die geven de frequenties weer die het menselijk oor kan horen, wat moet je dan nog meer hebben.
        Een subwoofer haalt nog meer uit de lage tonen, niet belangrijk voor muziek maar des te belangrijker voor films. Daar kan een sub echt de film doen schitteren.
        Kijken naar Ironman, Batman, ... Er zijn speaker van €100 die 3-weg zijn en er zijn 2-weg van €2.000. Nooit zomaar denken dat elke speaker zomaar het hele frequentiebereik doorloopt.

        Speakers is meer dan frequentie. Ook het vermogen zegt op zich niks, zoals Frank hier eerder aangaf is het niet belangrijk hoe luid je installatie kan spelen, het is nog meer belangrijk een prima en duidelijk geluid te hebben in stille filmmomenten.

        Comment


        • Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

          Met subwoofer toestanden ben je toch niet veel beter bezig dan met Bose toestanden?
          Da's goed voor effecten muziek (film), maar audiofiel? Niet echt.

          (Tenzij je natuurlijk gaat voor intelligente subwoofers met ingebouwde DSP alla B&W DB1 (5000 Euro?).)
          Last edited by Jokke; 17 november 2012, 07:29.
          BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

          Comment


          • Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Een subwoofer haalt nog meer uit de lage tonen, niet belangrijk voor muziek maar des te belangrijker voor films. Daar kan een sub echt de film doen schitteren.
            Kijken naar Ironman, Batman, ... Er zijn speaker van €100 die 3-weg zijn en er zijn 2-weg van €2.000. Nooit zomaar denken dat elke speaker zomaar het hele frequentiebereik doorloopt.

            Speakers is meer dan frequentie. Ook het vermogen zegt op zich niks, zoals Frank hier eerder aangaf is het niet belangrijk hoe luid je installatie kan spelen, het is nog meer belangrijk een prima en duidelijk geluid te hebben in stille filmmomenten.
            Inderdaad Vincent Eén van de beste speakers die ik hoorde op de New Music HiFi show was zelfs een full-range systeem: http://www.voxativ.com/eng/content.p...Ampeggio%20Due Kan "maar" 50W aan, maar heeft een zeer hoog rendement van 100dB/1W/1m. Zo'n waanzinnig directe, gedetailleerde en eerlijke weergave heb ik nog maar weinig gehoord Kostte wel een slordige €30K. Zit wel een pak research achter waarvoor natuurlijk betaald moet worden.

            Inderdaad ideale films hiervoor. Nog zo'n leuke films vind ik Tron Legacy, Inception, ...

            Comment


            • Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

              Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
              Een subwoofer... niet belangrijk voor muziek maar des te belangrijker voor films...
              Oorspronkelijk geplaatst door Jokke Bekijk bericht
              Met subwoofer toestanden ben je toch niet veel beter bezig dan met Bose toestanden?
              Da's goed voor effecten muziek (film), maar audiofiel?...
              Dan luisteren jullie blijkbaar alleen naar muziek waar subs geen toegevoegde waarde hebben. Er IS veel muziek (modern - bvb die van Pink Floyd - en klassiek) waarbij de aanwezigheid van zo'n sub je echt zal meenemen naar een live-performance gevoel. Moet je echt eens proberen.
              Je HOORT de sub misschien NIET ALTIJD op zich maar dat betekent in geluidsland niet alles.
              Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
              Oók wandelen met GPS?

              Comment


              • Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

                Oorspronkelijk geplaatst door Jokke Bekijk bericht
                Met subwoofer toestanden ben je toch niet veel beter bezig dan met Bose toestanden?
                Da's goed voor effecten muziek (film), maar audiofiel? Niet echt.
                Geen twee verschillende zaken door mekaar halen aub.

                De baskast van Bose is absoluut noodzakelijk omdat de kleine cubes niks bas produceren. Deze baskast werkt van ca 50-200Hz (dus ver in het hoorbare frequentiebereik) en zou dus ook niet weggestopt mogen worden achter een zetel.

                Subwoofers werken hooguit tot 80Hz en ondersteunen gewoonlijk full-range speakers. De goedkoopste exemplaren kunnen inderdaad enkel maar dienen voor wat "gerommel" bij het bekijken van een film. De duurste/beste subwoofers kunnen moeiteloos in een audiofiele setup gebruikt worden ter ondersteuning van de allerlaagste octaven.

                Comment


                • Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

                  Met een stel goede zuilen heb je toch geen sub nodig ...
                  Die lage tonen komen er zo ook wel uit.
                  BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

                  Comment


                  • Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jokke Bekijk bericht
                    Met een stel goede zuilen heb je toch geen sub nodig ...
                    Die lage tonen komen er zo ook wel uit.
                    Bij mijn Bose 401 luidsprekers heb ik ook echt geen subwoofer nodig, die hebben niet veel problemen om de lage tonen bij films weer te geven.
                    In combinatie met kleine luidsprekertjes heb je gewoonlijk wel een subwoofer nodig, omdat die de laagste tonen niet kunnen weergeven.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Ken er niet veel van maar toch dit even
                      Je heb luidsprekers met een tweeter, een midrange en een bas.
                      (drie stuks in één box dus)
                      En die geven de frequenties weer die het menselijk oor kan horen, wat moet je dan nog meer hebben.
                      Vreemd genoeg blijken boventonen weldegelijk een effect te hebben op het totale geluidsbeeld. Neem een "eenvoudig" instrument, neem iemand die erop kan spelen en maak een opname met de beste toestellen. Geef het daarna weer met de beste high end weergever in dezelfde ruimte.
                      Wat gaat je het meeste kippelvel bezorgen (toch als die iemand er effectief kan op spelen)... ?

                      De betekenis van Hi(gh) Fi(delity) is nog altijd een hoge betrouwbaarheid qua weergave. Maar de perfecte weergave lukt nog altijd maar met "echte" live muziek. Men geraakt er dicht bij, maar er bonk op zit men nog altijd niet. Het is gewoon onmogelijk om met een "lineare motor" (wat een luidspreker nu eenmaal is) muziek op dezelfde complexe manier weer te geven als het effectieve instrument het doet. Een gitaar laat lucht nu eenmaal op een andere manier trillen dan een hobo... Een luidspreker moet het met 1 dimensie klaren.

                      Als je de specificaties leest van CD (16 bit, 44.1 kHz samplefrequentie), dan merk je overduidelijk dat zoiets tekort komt om hoge tonen echt goed weer te geven. Strikt wiskundig genomen haal je daarmee 22 Khz (wat begrensd wordt op 20) maar in de praktijk is een SACD duidelijk beter. Wel is de opnamekwaliteit heel belangrijk. Er zijn heel wat CD's op de markt die gewoon niet voldoen aan de specifikaties (en dan gaat het niet alleen over oude analoge opnames), en nog veel meer die verkeerd gemixed worden omdat de klant het nu eenmaal liever zo heeft. In veel gevallen is de dynamiek gewoon uit de opname verdwenen, en dat is heel jammer...
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Vreemd genoeg blijken boventonen weldegelijk een effect te hebben op het totale geluidsbeeld. Neem een "eenvoudig" instrument, neem iemand die erop kan spelen en maak een opname met de beste toestellen. Geef het daarna weer met de beste high end weergever in dezelfde ruimte.
                        Wat gaat je het meeste kippelvel bezorgen (toch als die iemand er effectief kan op spelen)... ?

                        De betekenis van Hi(gh) Fi(delity) is nog altijd een hoge betrouwbaarheid qua weergave. Maar de perfecte weergave lukt nog altijd maar met "echte" live muziek. Men geraakt er dicht bij, maar er bonk op zit men nog altijd niet. Het is gewoon onmogelijk om met een "lineare motor" (wat een luidspreker nu eenmaal is) muziek op dezelfde complexe manier weer te geven als het effectieve instrument het doet. Een gitaar laat lucht nu eenmaal op een andere manier trillen dan een hobo... Een luidspreker moet het met 1 dimensie klaren.

                        Als je de specificaties leest van CD (16 bit, 44.1 kHz samplefrequentie), dan merk je overduidelijk dat zoiets tekort komt om hoge tonen echt goed weer te geven. Strikt wiskundig genomen haal je daarmee 22 Khz (wat begrensd wordt op 20) maar in de praktijk is een SACD duidelijk beter. Wel is de opnamekwaliteit heel belangrijk. Er zijn heel wat CD's op de markt die gewoon niet voldoen aan de specifikaties (en dan gaat het niet alleen over oude analoge opnames), en nog veel meer die verkeerd gemixed worden omdat de klant het nu eenmaal liever zo heeft. In veel gevallen is de dynamiek gewoon uit de opname verdwenen, en dat is heel jammer...
                        Perfect
                        Ik heb veel bijgeleerd destijds in een echte studio.
                        (en met echte instrumenten en echte muzikanten)
                        De eigenaar is blind maar die zijn gehoor is niet te beschrijven...
                        (elk nadeel heb z'n voordeel, zei Johan)

                        Op het gevaar af dat er weer imho ongepaste commentaren verschijnen.
                        James (Hansi) Last zei ooit dat muziek melodie en bas is...
                        Gratis advies van een intussen miljonair die in leuk optrekje woont ergens in Florida
                        Hij heeft daar in huis zijn eigen studio en maakt er zijn eigen producties.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          ....Hij heeft daar in huis zijn eigen studio en maakt er zijn eigen producties.
                          En moet nu op drieëntachtigjarige leeftijd noodgedwongen uit geldgebrek (wegens foute beleggingen, pareto ?) opnieuw op tournee...

                          Comment


                          • Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                            En moet nu op drieëntachtigjarige leeftijd noodgedwongen uit geldgebrek (wegens foute beleggingen, pareto ?) opnieuw op tournee...
                            Oei, dat is het eerste wat ik hoor.
                            In maart komend jaar speelt hij hier in Hasselt.
                            Ik zal hem eens vragen hoe dat zit

                            "Hansi, wie zits das?"
                            Is het zo goed?
                            Kon ook aan Jean-Marie vragen of hij mee gaat
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Ik ben heel tevreden met wat hier staat.

                              3 Kef spekaers, en die zijn goed genoeg om het zonder subwoofer te doen, en een AV versterker van Pioneer met netwerkverbinding. De muziek komt via ethernet van de computer. Verder hangt er nog een DVD/CD speler en de Telenet digibox aan.
                              Alles samen een kleine 2000€, zonder de TV.
                              Kabels van 2.5mm2 uit de Brico.
                              De speakers waren eindereeks, ongeveer aan de helft van de catalogusprijs.

                              Als ik nu de kwaliteit sterk wil verhogen, dan moet is waarschijnlijk eerder aan de ruimte werken.
                              Het laatste zullen de kabels zijn.
                              En dit is dan het grappige aan het hele verhaal, ik heb nog geen enkele KEF gehoord die mij kon bekoren in het laag. Zelfs de Kef signature 207 2 vond ik te weinig laag hebben voor zijn enorme volume en prijskaartje.

                              De vraag is natuurlijk hoeveel mensen hebben al een goed laag gehoord, wat je in de Kinepolis hoort, noem ik geen goed laag. En dit terwijl ze toch THX gecertifieerd zijn.

                              Ik ben bij muziek ook tevreden van mijn speakers, bij film komen ze toch te kort, al gaan ze ook tot 30Hz.
                              Echter als ik bij muziek de sub ook laat meespelen, merk je pas hoeveel je van het laag niet hoort.

                              Speel deze maar eens af, hiermee doe ik met mijn sub het huis trillen, echter op een laptop vraag je je af, waar is dat laag. Eenvoudig die is buiten het bereik van de kleine speakers.
                              Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

                              Comment


                              • Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

                                Inderdaad Frank, ik ken geen enkele andere film die een grotere test is voor een sub als Tron Legacy. Ik had die op reis bekeken op laptop met een redelijk goeie headset en toch was er gekraak te horen bij 1 van de vroege fragmenten van de film.
                                Ik dacht echt dat ik een slechte disc had tot ik die thuis op een echte AV ging laten spelen, OMG

                                Ook zoals VIM aangeeft ga ik Pink Floyd eens proberen, ik heb de laatste concert BD van U2 en dit in HD Audio is net als Bono te hebben in de living . Ik ben ondertussen mijn tickets gekocht voor Roger Waters in Werchter en een ticket voor Roger Waters in Amsterdam, als hij nu eens een concert BD zou uitgeven ... (€212 voor mijn ticket in A'dam, maar normaal ben ik echt zo gek niet )

                                Comment

                                Working...
                                X