Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

teksten in een fotoboek

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• teksten in een fotoboek

Een collega van mijn vrouw gaat eind dit jaar met welverdiend pensioen.
    Haar collega's willen haar graag een fotoboek overhandigen als herinnering aan de vele jaren samen en ieder heeft (in Word) een tekst(je) geschreven (herinneringen, anekdotes, afscheidswoorden,..).
    Nu willen zij dat samen met foto's verwerken in een fotoboek en dat boek op de laatste werkdag gezamenlijk overhandigen met een bloemetje, etc.

Maar hoe kunnen zij de teksten het gemakkelijkst in een fotoboek verwerken zonder alles te moeten overtypen? Ik dacht dat een (per pagina) afdruk in JPG de beste oplossing zou zijn. Ik weet dat er PDF printers bestaan en ben overtuigd dat er ook programma's zijn om in JPG te printen.
    Wie kent er? Liefst gratis als het kan.

Re: teksten in een fotoboek

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
    Een collega van mijn vrouw gaat eind dit jaar met welverdiend pensioen.
    Haar collega's willen haar graag een fotoboek overhandigen als herinnering aan de vele jaren samen en ieder heeft (in Word) een tekst(je) geschreven (herinneringen, anekdotes, afscheidswoorden,..).
    Nu willen zij dat samen met foto's verwerken in een fotoboek en dat boek op de laatste werkdag gezamenlijk overhandigen met een bloemetje, etc.

Maar hoe kunnen zij de teksten het gemakkelijkst in een fotoboek verwerken zonder alles te moeten overtypen? Ik dacht dat een (per pagina) afdruk in JPG de beste oplossing zou zijn. Ik weet dat er PDF printers bestaan en ben overtuigd dat er ook programma's zijn om in JPG te printen.
    Wie kent er? Liefst gratis als het kan.
    Je kan in Photoshop maar ook in Photoshop elements of Paint Shop Pro, een Word tekst kopieren en plakken.Op die manier heb je dan de keuze in lettertype, kleur, layout. Inplaats van gebruik te maken van de voorgevormde ruimtes voor tekstblokken zoals voorzien in bv. de Hema software ,worden dan je teksten omgezet in jpg. Het is echter misschien mogelijk om ook gewoon in die voorgevormde tekstruimtes een hele vooraf gekopiëerde tekst te plakken.

Walter
    D850

Comment

je kan ook de handgeschreven tekstjes inscannen en als jpg opslaan in zo als foto dan invoegen in het digitaal boek
      nikon stuff

Comment

Dank je Walter. En David.
        Maar naar ik begrijp (ik ben maar de eerste helpdesk, zonder dat ik daartoe ben gekwalificeerd ) is alles gemaakt in Word, inclusief de fotos en zouden het die paginas zijn die zij willen omzetten en afdrukken in een fotoboek. Vandaar mijn idee om af te drukken als JPG. Dan hoeven ze maar de JPG's te integreren in het fotoboek.

Inscannen zou ik trouwens kunnen doen op mijn werk, als TIFF en PDF. Eens kijken of JPG kan.

Zou Bullzip als JPG printer kunnen dienen? Staat op mijn PC, maar ik kan alleen maar afprinten als PDF

Comment

kijk gewoon op de site van hema, kruitvat, ... haal de software af en zet alles daarin.
          gaat veel vlotter gaan dan de weg die je nu doet.
          gewoon foto's inladen in de software en klaar is kees!
          nikon stuff

Comment

Wij hebben zowel handgeschreven kaartjes ingescand, als teksten die in Word stonden naar jpg omgezet en als jpg's in het album geïntegreerd.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Zou je niet beter een boeksoftware gebruiken (Pixum, Fotobuch, ...) en je Word-teksten dan gewoon kopiëren in die software?

Je kunt dan met die teksten ook mooie effecten, fonts, kleuren en groottes gebruiken.

Zal misschien iets meer tijd nodig hebben maar ik denk dat het resultaat beter gaat zijn.
              Eventueel kun je dan bijvoorbeeld van mooie geschreven teksten met een scan maken om die dan zo toe te voegen.

Ben er wel zeker van dat ik welke vorm dan ook, de persoon het heel mooi en leuk gaat vinden.

Mvg en succes

Steven
              1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Ik wist dat ik nog een voorbeeld had liggen, uit het album gemaakt t.g.v. de opruststelling van mijn vrouw als leerkracht.
                Fotoalbum samengesteld in iPhoto en laten afdrukken bij Apple.
                Op de volgende screenshot zie je linksboven een combinatie van foto's; rechtsboven zo'n Word-tekst, netjes gezet en in Photoshop omgezet naar jpg (inderdaad, maar dat weet ik nu pas: laagstijlen en dergelijk behoren dan ook tot de mogelijkheden). Linksonder zie je zo'n ingescand, handgeschreven kaartje (mijn vrouw kreeg verschillende van dergelijke kaartjes, en wij wilden er toch een paar van in de album opnemen; achteraf gezien had ik beter die blauwzweem nog gecorrigeerd ), en rechtsonder zie je het bedankingskaartje dat mijn vrouw toen gegeven heeft: combinatie van foto en tekst.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Allen bedankt voor de reacties.
                  Ik heb het Word document nog niet gezien, maar hoop iets met deze goede (!) tips te kunnen aanvangen.

Mooi boek Les

Comment

Working...
                  X