Zijn hier mensen die ervaring hebben met deze set ?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
TV Vlaanderen
Collapse
X
-
-
Re: TV Vlaanderen
Toen ik mijn set heb aangekocht (geen die was samengesteld door TVV maar door Harelsat) werd me gezegd dat de standaard schotel iets aan de kleine kant is voor het ontvangen van verschillende schotels (zoals hier het geval is). Een te kleine schotel zal rapper storing geven. Als ze me daar iets wijsgemaakt hebben dan vertel ik nu ook leugens.
Ik heb een 80cm schotel met een Homecast 9000 PVR met 3 LNB (Astra 1+2+3) en dat voor 4 tuners
-
Dat werkt uiteraard, maar zoals Sultana al aangaf ga je met een 60cm schotel sneller zonder signaal zitten bij harde regen val.
Maar ja, het regent hier toch nooit.
Ik heb zelf ook altijd een 80cm schotel gehad en had bijna nooit last. Zeg nooit nooit hé, want het gebeurt hoor. Ook bij 80cm.
RuudMet de vriendelijke groeten, Ruud.
Comment
-
Dat de schotelontvangst gestoord wordt door sneeuw heb ik al vaak gelezen - dat dat ook kan door (harde) regen wist ik niet.
Verder heb ik gelezen dat zo'n duo LNB in feite bij een bepaalde schotel hoort. Alleen een grotere schotel monteren, zou dus niet goed zijn voor ontvangst met de LNB die TV Vlaanderen aanbiedt.Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk berichtDat de schotelontvangst gestoord wordt door sneeuw heb ik al vaak gelezen - dat dat ook kan door (harde) regen wist ik niet.
Verder heb ik gelezen dat zo'n duo LNB in feite bij een bepaalde schotel hoort. Alleen een grotere schotel monteren, zou dus niet goed zijn voor ontvangst met de LNB die TV Vlaanderen aanbiedt.
Ik heb 3 LNB's zitten (dus voor elk van de 3 Astra's) en dan is ook dat probleem van een match schotel/LNB opgelost.
Comment
-
De duo lnb van TVV is ontworpen voor schotels van 55 tot 80cm. Ik gebruik deze lnb hier in het zuiden van Spanje op een goedkope 88cm schotel van de lokale Brico. Geeft perfect beeld op Astra 1+3. Ontvangssterkte 84% en signaalkwaliteit 100% op beide satellieten.
Met een 60cm schotel en dezelfde lnb is hier enkel Astra1 te ontvangen. Astra3 wordt dan weggedrukt door de BADR satelliet die vlakbij Astra3 is gepositioneerd.
Uitvallen door sneeuwbuien hebben we hier gelukkig nog nooit meegemaakt.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk berichtUitvallen door sneeuwbuien hebben we hier gelukkig nog nooit meegemaakt.Das maar goed ook.
Het kan zijn dat je bij sommige schotels de duo lnb een klein beetje moet kantelen idd.
Dat heb ik al ondervonden.Met de vriendelijke groeten, Ruud.
Comment
Comment