Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Computer vraagt Admin paswoord - hulp gevraagd.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Computer vraagt Admin paswoord - hulp gevraagd.

Nadat de computer van mijn dochter stevig in de poeier gedraaid is heb ik al een halve namiddag gespendeerd aan het opkuisen.
    De virusscanner (Avira) was niet meer geupdate sinds een paar maand, en er zat een trojan op die actief leek te zijn.
    Ik heb al een hoop ongebruikte programma's en toolbars verwijderd, en na systeemherstel wat updates laten lopen.

De meeste updates lukken nu wel, maar soms vraagt de computer het admin paswoord, en dat kennen we niet, laat staan dat we het ooit ingesteld hebben...

Iemand een idee hoe we dat terugkrijgen zonder een propere installatie te doen?
    Ik weet ook niet of we de oorspronkelijke installatieschijven nog hebben...
    De laptop draait onder Windows 7 en is ca 3 jaar oud. Maar traag dat die geworden is... ongelooflijk.

Re: Computer vraagt Admin paswoord - hulp gevraagd.

Heb je al met MBAM de malware verwijderd ? Indien niet : start op in veilige modus (met netwerkondersteuning), installeer die MBAM en scan het ding. Als je gewoon in google MBAM intikt, zal je er wel de downloadsite voor tegenkomen. De free versie is goed... Eerst dat programma ook updaten... Je mag beginnen met een snelle scan : normaal is daarmee het meeste al weg...
    Nadien verwijder je die MBAM beter : nu zit daar ook een malware scanner bij die continu scant, maar hoe minder er draait, hoe sneller een PC werkt...

Dat admin paswoord is eigenlijk niet normaal : die windows 7 zal wel een home premium zijn, en daar is dat administrator account gewoon uitgeschakeld. Je kan dat enkel inschakelen met een instructie in te geven in de dosbox (die je wel als administrator moet draaien : link). Maar eigenlijk heb je die nergens voor nodig... Programma's kan je ook als gewone user draaien als administrator, en dat is normaal voldoende...
    Last edited by polleke_cgc; 4 november 2012, 19:44.
    Groeten,

Polleke

Comment

Het wordt hoog tijd dat iemand een manier vind om iets te zoeken op internet

Zoek eens op "recover admin password windows 7" en je zal zien dat de oplossing vlugger gevonden is dan een posting op een forum te maken

Suc6 en hopelijk ben je nu ook zeker dat de PC "echt" clean is. Daar zijn ook genoeg (free) tooltjes voor te vinden.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

Comment

Dat is het juist, de meerderheid van die free tooltjes krijg je nadien niet meer weg, en geven je direct popups die je vragen om de volle versie te kopen....
        Hoe kan je nu in godsnaam weten wat er betrouwbaar is?

Ik heb heelwat moeten zoeken om een programma als optimizer pro speedguard weg te krijgen.

En dan nog zoiets... Als ik via configuratiescherm en software programma's wil verwijderen, dan lukt dit niet met sommige van die idiote toolbars, en er zijn ier ook die toch in de lijst blijven staan, maar weg zijn.
        Of er is software die nog aanwezig is op de computer, maar niet in die,lijst staat....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Dat is het juist, de meerderheid van die free tooltjes krijg je nadien niet meer weg, en geven je direct popups die je vragen om de volle versie te kopen....
          Hoe kan je nu in godsnaam weten wat er betrouwbaar is?
          Door op voorhand op te zoeken en te zorgen dat je dit soort tooltjes regelmatig draait.
          Ad-aware en Spybot S&D zijn gratis en goed.

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Ik heb heelwat moeten zoeken om een programma als optimizer pro speedguard weg te krijgen.

En dan nog zoiets... Als ik via configuratiescherm en software programma's wil verwijderen, dan lukt dit niet met sommige van die idiote toolbars, en er zijn ier ook die toch in de lijst blijven staan, maar weg zijn.
          Of er is software die nog aanwezig is op de computer, maar niet in die,lijst staat....
          Toolbars zijn zowat de grootste vuiligheid die er bestaat. Ze worden soms mee geïnstalleerd als je klikgrage vingertjes hebt en niet leest wat er staat. Ook Avast bezondigd zich hier aan, je moet de installatie van een toolbar afvinken. Apple Quicktime, idem. Vandaar, LEZEN voor je "Next" klikt.
          Het halve werk is om deze junk NIET te installeren.

Ik heb al ontelbare PC's nagekeken die bij een scan honderden hits gaven als AdAware en Spybot er op gerund werden, als ik dat op mijn PC's doe komen er in het slechtste geval enkele cookies als "verdacht" boven. De gevaarlijkste software voor je computer zit op een stoel aan het toetsenbord!
          bye, Maurice
          Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            Toolbars zijn zowat de grootste vuiligheid die er bestaat. Ze worden soms mee geïnstalleerd als je klikgrage vingertjes hebt en niet leest wat er staat.
            Toch vind ik het niet juist dat je moet aanvinken als je iets niet wilt.
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              Toch vind ik het niet juist dat je moet aanvinken als je iets niet wilt.
              Kijk, dat bedoel ik dus:

je moet de installatie van een toolbar afvinken. Apple Quicktime, idem. Vandaar, LEZEN voor je "Next" klikt.
              bye, Maurice
              Nikon D7500

Comment

Klopt, maar waarom blijven ze in de lijst van geïnstalleerde software staan als ze al weg zijn?

Comment

Omdat het meestal brakke software is waarvan je niet half weet wat het nog allemaal doet behalve zich in je browser te nestelen. De meeste van die spullen zijn spyware of hebben verborgen functies en de makers willen natuurlijk niet dat je dat weg krijgt.
                  bye, Maurice
                  Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    Kijk, dat bedoel ik dus:

Had ik inderdaad verkeerd gelezen, begrepen.
                    We denken dus hetzelfde.
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Working...
                    X