Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie laptops op komst ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe generatie laptops op komst ?

Ja natuurlijk, ze veranderen van dag tot dag, maar ik vroeg me af dat nu met de komst van Windows 8, alles niet gaat evolueren naar een TOUCH-SCREEN ?

De grens tussen tablet en laptop zal in den beginne vervagen, maar volgens mij zullen ook de high end laptops binnenkort met een aanraakbeeldscherm worden uitgerust. Niet?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Re: Nieuwe generatie laptops op komst ?

Nog niet voor morgen.
    Misschien overmorgen
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Je zal maar een brief moeten typen op een touch screen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Ja natuurlijk, ze veranderen van dag tot dag, maar ik vroeg me af dat nu met de komst van Windows 8, alles niet gaat evolueren naar een TOUCH-SCREEN ?

De grens tussen tablet en laptop zal in den beginne vervagen, maar volgens mij zullen ook de high end laptops binnenkort met een aanraakbeeldscherm worden uitgerust. Niet?
        Niet alles gaat naar touchscreen. Toetsenbord is ergonomisch nog superieur voor taken waar veel data moeten worden ingegeven.

Reeds geannonceerd: Hybride tablets met Windows 8 met de kracht van een high-end laptop. Te gebruiken als tablet, laptop en burocomputer (bv met een USB 3.0 docking station waar je meerdere monitoren, muis, toetsenbord, bekabeld ethernet voor snelle datatransfer op kan aansluiten)

Voorbeeld:

ASUS TAICHI31-CX002H 13,3-inch – Intel Core i7 1,9 GHz, 4GB RAM, 256GB SSD, Windows 8, twee Full HD IPS displays, meerdere USB poorten en twee camera’s

Jan

Comment

Ah, wataddekgezegd
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

Comment

Tuurlijk gaan die touchscreens nu in een stroomversnelling komen. En misschien mede door de tablets zal hun prijzen nog mee vallen ook.
            Maar je moet die touchscreens op PC's en laptops eerder zien als de besturing (vervanging van de muis). Deze zullen nog niet snel een toetsenbord vervangen.

Ik denk dat we ons ook weldra aan heel wat tablets mogen verwachten die op Windows 8 draaien. We zien trouwens hetzelfde bij Mac. De Mac OS Mountain Lion bevat heel veel elementen van iOS die we terugvinden op de iPad en iPhone.
            Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

Comment

Kan ik niet ontkennen Dirk.
              Het aanbod wordt groter. Maar het moet nog gekocht worden

Bepaalde media gebruiken het touchscreen en al veel langer voor Windows 8 er was of voor Apple met zijn specifieke toestellen, zoals CNN (TV) bijv.
              Later volgde de rest ook. (weerberichten, verkiezinguitslagen enz. enz.)

Wel niet vergeten en dan moet ik Jan gelijk geven: de data moet erin gebracht worden en daarna kan je deze eenvoudig tonen via een touchscreen.
              Een combinatie van beide systemen lijkt me wel iets. Het is zoals we in de afgelopen verkiezingen véél hoorden: het is een en-en-verhaal.
              Tekst ingeven gaat nog altijd veel sneller via een toetsenbord.
              Geldt ook voor andere data.
              Het zal er van afhangen wie het gebruikt en waarvoor.

Dat: quote "alles gaat evolueren naar een TOUCH-SCREEN" is wat overdreven.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dmeerpa Bekijk bericht
                Ik denk dat we ons ook weldra aan heel wat tablets mogen verwachten die op Windows 8 draaien. We zien trouwens hetzelfde bij Mac. De Mac OS Mountain Lion bevat heel veel elementen van iOS die we terugvinden op de iPad en iPhone.
                Slimme zet van Microsoft: één besturing voor meerdere typen van toestellen
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Het is al zover: http://www.dell.com/be/p/xps-12-l221x/pd.
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                    Die wil ik wel (met die i7).
                    Slim bekeken van Dell.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Die wil ik wel (met die i7).
                      Slim bekeken van Dell.
                      Wil ik ook wel, maar ik wil er geen 2000€ voor geven (stel maar eens samen, het gaat snel met wat accessoires bij).
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

4jaar geleden had een klasgenoot al een asus met zo'n pivoterend touch-screen scherm.
                        werkte enorm prettig...
                        Vrij snelle en krachtige laptop die als een "zware" tablet gebruikt kon worden.

in aula's, ipv typen kon hij vlot schrijven...
                        geen idee of het ding nog werkt bij hem voor die 8 eens te testen

verder denk ik dat touch zeker de toekomst wordt,
                        maar dat het zeker en vast niet het toetsenbord zal uitsluiten...
                        als ik moet kiezen tussen een hardware keyboard, of een "soft-keyboard"... keuze is snel gemaakt...
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                          4jaar geleden had een klasgenoot al een asus met zo'n pivoterend touch-screen scherm.
                          werkte enorm prettig...
                          Vrij snelle en krachtige laptop die als een "zware" tablet gebruikt kon worden.

in aula's, ipv typen kon hij vlot schrijven...
                          geen idee of het ding nog werkt bij hem voor die 8 eens te testen

verder denk ik dat touch zeker de toekomst wordt,
                          maar dat het zeker en vast niet het toetsenbord zal uitsluiten...
                          als ik moet kiezen tussen een hardware keyboard, of een "soft-keyboard"... keuze is snel gemaakt...
                          Al eens tekst ingetikt in een smartphone zonder fysieke toetsen? Een iets langere sms bijvoorbeeld?
                          Daar heb ik het geduld niet voor.
                          Bij een pc zal het touchscreen groter zijn maar dat is ook alles.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Al eens tekst ingetikt in een smartphone zonder fysieke toetsen? Een iets langere sms bijvoorbeeld?
                            Daar heb ik het geduld niet voor.
                            Bij een pc zal het touchscreen groter zijn maar dat is ook alles.
                            Bij mijn windowsphone geen probleem, gaat enorm snel en mijn vingers doen nooit pijn. (en dan heb ik het niet over sms'jes van 100 tekens, maar over mails van een pagina of meer)

Comment

Working...
                            X