Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bij welke laptops kan je zéér snel en makkelijk de harde schijf wisselen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bij welke laptops kan je zéér snel en makkelijk de harde schijf wisselen ?

Ben al geruime tijd aan het dubben om eens een modernere laptop te kopen, maar wat voor mij van groot belang is, is dat ik snel en makkelijk aan de harddisk kan.

Ik heb hier thuis zo'n aantal Thinkpads: dat is één schroefje losdraaien en je bent bij de harddisk.
    Bovendien kan ik nog een tweede harddisk plaatsen via een ULTRABAY.

Ik vraag me af of er nog zulke merken zijn die zo'n makkelijke en snelle toegang tot de HD hebben ?

Ter vergelijking; heb onlangs eens een grotere HD in een SAMSUNG NC10 netbook gestoken.
    Ik heb hier wel een goede tutorial voor gevonden, maar ELK schroefje onderaan de notebook moest los, dan moest de volledige
    notebook "opengeklikt" worden !!!!! Die zat dicht met zo'n plastic weerhaakjes.....
    Nu, dat ging wel, maar het is toch niet gemaakt om dat dikwijls te doen denk ik....sterk zag het er niet uit.

Bij een IBM Thinkpad duurt die operatie hooguit 10 minuten, zelfs minder denk ik.

Met dat netbookje van Samsung ben ik wel vier keer zo lang bezig geweest.

Dus ik vroeg me af of er naast IBM/LENOVO nog merken van laptops zijn, waar je snel aan de harddisk kan zonder eerst heel de laptop te ontmantelen.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Re: Bij welke laptops kan je zéér snel en makkelijk de harde schijf wisselen ?

bij de meeste laptops (geen netbooks of tablet's) kan je zo direct aan de hd via een enkele schroef en afdekplaatje
    hier thuis is dat zo bij zowel mijn samsung latop, als de vriendin haar acer laptop als mijn twee vorige laptop's (packard bell en acer)
    het is enkel bij netbook en tablet's dat men voor de hd te vervangen bijna heel het toestel moet uit elkaar vijzen
    en dan moet je bij die netbooks (oa zo'n samsung nc10) nog opletten voor de dikte van de hd's dit omdat de originele hd een paar mm dikker zijn dan een standaard hd
    bij de meeste courante laptops is dat niet zo direct het geval

Comment

Re: Bij welke laptops kan je zéér snel en makkelijk de harde schijf wisselen ?

Heb me net een Acer V3-771 gekocht. Is wel een 17 inch. Je moet zo'n 5 schroefjes losdraaien om aan het disk compartiment te geraken. Voordeel is, er kunnen twee disken in. Heb er zelf een ssd bijgestopt. Normaal zit rond die disk een metalen cage, en is die cage zelf nog met twee minuscule vijsjes vastgedraaid aan het chassis. Maar ik heb achter die ssd gewoon zo'n stukje gestopt wat gebruikt wordt tussen deur en deurlijst om geluid te dempen. Disk zit perfekt!
      Nikon D90

Comment

Working...
      X