Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Eerst schijfopruiming en DAARNA Defraggler, of omgekeerd ???
Re: Eerst schijfopruiming en DAARNA Defraggler, of omgekeerd ???
Eerst opruimen, daarna alles op de juiste plaats zetten, dat lijkt mij de juiste oplossing (ze staan ook in die volgorde, schijfopruiming staat boven defragmenteren).
Bij het opruimen worden er zaken weggehaald, en die moet je dan niet meer op de juiste plaats zetten.
Dat heb ik vorige week ook nog gedaan met een 10 jaar oude XP computer.
Op die pc wordt ook Microsoft Security Essentials gebruikt, maar ik denk dat dat geen invloed heeft op de schijfopruiming en het defragmenteren.
OK, eerst opruimen dus.
Maareuh...vraagje...op die computer staat geen Essentials.
Men heeft mij ooit eens gezegd ( wijsgemaakt ? ) dat je bij gebruik van Essentials geen Defraggler meer moet gebruiken.
Maar ik vind dat raar, want volgens mij gaat Essentials toch enkel en alleen over "security" ?
”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
Si non, on devient bonbon
Et les gens nous mangent !"
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa CentauriBekijk bericht
OK, eerst opruimen dus.
Ja
Bij mij wel
Men heeft mij ooit eens gezegd ( wijsgemaakt ? ) dat je bij gebruik van Essentials geen Defraggler meer moet gebruiken.
Maar ik vind dat raar, want volgens mij gaat Essentials toch enkel en alleen over "security" ?
En wat was de reden?
Ben je niet zeker?
Gebruik het dan niet
Een zeer goed alternatief komt van Auslogics:
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa CentauriBekijk bericht
OK, eerst opruimen dus.
Mensen vertellen tegenwoordig de grootste onzin ... .. "Wovon mann nicht sprechen kann, ...."
.. en als antwoord op de vraag van TS ... 3 seconden logisch nadenken geeft je idd het antwoord ...
Ik hou hier een oude XP computer met Microsoft Security Essentials als virusscanner (voorheen AVG - gedumpt wegens te log geworden) in leven met:
CCleaner: opschoning door "cleaner", nakijken van registerintegriteit in "register" en het opruimen van oude systeemherstelbestanden in "Gereedschap". Hier stel ik ook in welke programma's opstarten en welke niet. Bij "Opties" stel ik in welke cookies moeten behouden worden.
Malwarebytes wordt (zelden) gebruikt om eventuele trojans op te sporen.
Defraggler defragmentatie als laatste stap
Comment