Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Info nieuwe desktop computer.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Info nieuwe desktop computer.

Ik ben van plan een nieuwe computer te kopen, zelf samenstellen zit er niet in, en ook niet laten samenstellen,
    daar heb ik niet de beste ervaringen mee.

Mijn oog is gevallen op DEZE 12 GB ram en een SSD werkschijf van 32 GB vergezeld van een 2 TB HD en een Intel i7 processor, met Dell heb ik met mijn beperkte computerkennis goede ervaringen.
    Aangaande Windows zou ik eens contact opnemen met Dell om deze bij voorkeur van Windows 7 te voorzien, omdat ik vrees dat
    Windows 8 mij te veel problemen zou kunnen geven.

Wat denken de kenners van dat ding.

Bij antwoord, hou het graag in gewone mensentaal.

Re: Info nieuwe desktop computer.

Geert gaat van een IC trein naar de TGV lijkt me .
    Het is een prima configuratie. Als je niks exotisch draait op de PC dan zal Windows 8 het prima doen. Enkele dagen doorbuiten om de nieuwe interfacr gewoon te worden en je bent echt helemaal mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Geert gaat van een IC trein naar de TGV lijkt me .
      Het is een prima configuratie. Als je niks exotisch draait op de PC dan zal Windows 8 het prima doen. Enkele dagen doorbuiten om de nieuwe interfacr gewoon te worden en je bent echt helemaal mee.
      Ik zit met nog een probleem Vincent, bij Epson is er na Windows 7 blijkbaar geen enkele driver te vinden voor mijn grootformaatprinter EpsonStylus Pro 4000

wat doe ik daar dan mee.
      Last edited by Guest42; 30 oktober 2012, 18:56.

Comment

Ik denk dat deze toch nog beschikbaar zijn:
        Hier voor Windows 7 64 bit:

Nog niet direct voor Windows 8 maar er wordt blijkbaar aan gewerkt:

Comment

Probeer hier eens Geert:

* Sommige berichten hier kan ik niet lezen
          Last edited by theokus; 30 oktober 2012, 19:02.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Ik denk dat deze toch nog beschikbaar zijn:
            Hier voor Windows 7 64 bit:

Nog niet direct voor Windows 8 maar er wordt blijkbaar aan gewerkt:
            http://www.epson.com/cgi-bin/Store/s...orm=OSF_W_8-64
            Deze voor Windows 7 heb ik ook net gevonden Vincent, maar als deze voor 8 er niet komt ben ik de pineut, zou ik dan niet beter
            op zeker spelen en voor Windows 7 gaan ? Die W8, lijkt mij ook nogal veel discussie op.

Comment

Klik eens op meer info Theo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Deze voor Windows 7 heb ik ook net gevonden Vincent, maar als deze voor 8 er niet komt ben ik de pineut, zou ik dan niet beter
                op zeker spelen en voor Windows 7 gaan ? Die W8, lijkt mij ook nogal veel discussie op.
                Het is inderdaad een dilemma. Ik ben ervan overtuigd dat Epson die driver wel zal porten naar Win 8 en dat dit niet verschrikkelijk lang zal duren. Dat er discussies zijn over een nieuw OS is eigen aan vernieuwing. De meeste mensen zitten graag in een comfortzone en zien verandering als iets bedreigend. Voor bedrijven ligt dat net iets anders, men wil geen test dummy zijn waar een bug voor veel problemen kan zorgen zoals specifieke software (in mijn geval veel Schneider software) maar ook hardware (en in jou geval dus de printer). Toch zou ik (aard van het beestje) kiezen voor Win 8 als het enkel deze printer zou zijn.

BIJVOEGING: er staat bij de Win8 driver dat deze van Win7 ook bruikbaar is waarbij alle functionaliteiten blijven behouden. Goed nieuws Geert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Klik eens op meer info Theo.
                  Description: Windows 8 drivers for this model are not yet available but are coming soon. Please check back for availability.

In the meantime, you can use Windows 7 drivers in the Windows 8 operating system without losing any features or benefits.
                  Simply select Windows 7 in the Operating System drop-down above to download the Windows 7 drivers.

Het hangt er idd. vanaf wat die printer jou waard is.
                  Heb je die echt en NU nodig EN je wilt geen risico's nemen dan blijft er Win 7 over.

Upgrade naar Windows 8 kan je later nog (tot eind februari 2013).
                  Last edited by theokus; 30 oktober 2012, 19:20.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Ik twijfel over die SRT technologie. Zou je niet beter gaan voor een gewone SSD/HD combinatie? Zo duur zijn die SSD's ook niet meer.

Comment

Geert, 32GB als C (bootdisk) is toch wel erg klein. Bij mij staat er mss. veel op, maar mijn C schijf bevat al meer dan 70GB enkel al aan applicaties.
                      Ik zou zeker voor een SSD van 256GB gaan.
                      Ene BTW, W8 is echt beter dan W7 en van de drivers zou ik mij niks aantrekken die zullen dezelfde zijn, of je kunt in compatibele modus gaan mocht die echt niet werken.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oei, die SSD is me ontglipt. Inderdaad, ik zou ook voor de 256GB gaan, 32GB is te weinig.

Comment

Vreemd dat ze daar geen 16 GB ram in steken?? .. temeer daar geheugen op dit ogenblik (en dit al een tijdje) spotgoedkoop is (bvb 16GB Kingston Genesis Hyper-X 1600 CL9 voor € 80,00!) met daarbij nog de bedenking dat het mobo heel waarschijnlijk quad channel is ... (geen idee of dat met 2x4 + 2x2 werkt in quad channel)

.. en OPGEPAST .. die SSD is een Intel SRT schijf!! Dat is dus GEEN OS schijf maar een Smart Response Technology disk caching schijf!! ttz die fungeert ENKEL als snelle cache voor uw HD!

Als je voor een "echte" SSD gaat (Crucial of Samsung) voor het OS dan heb je aan die SRT schijf zo goed als niets omdat je je OS SSD niet hoeft te cachen, of je dat nog met je gewone HD wil doen daarover kan men discuteren.
                          Last edited by Guest41; 30 oktober 2012, 21:20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            Vreemd dat ze daar geen 16 GB ram in steken?? .. temeer daar geheugen op dit ogenblik (en dit al een tijdje) spotgoedkoop is (bvb 16GB Kingston Genesis Hyper-X 1600 CL9 voor € 80,00!) met daarbij nog de bedenking dat het mobo heel waarschijnlijk quad channel is ... (geen idee of dat met 2x4 + 2x2 werkt in quad channel)

.. en OPGEPAST .. die SSD is een Intel SRT schijf!! Dat is dus GEEN OS schijf maar een Smart Response Technology disk caching schijf!! ttz die fungeert ENKEL als snelle cache voor uw HD!

Als je voor een "echte" SSD gaat (Crucial of Samsung) voor het OS dan heb je aan die SRT schijf zo goed als niets omdat je je OS SSD niet hoeft te cachen, of je dat nog met je gewone HD wil doen daarover kan men discuteren.
                            Of een SSD van Intel
                            Die blijven het goed doen.
                            Interessant toch voor een leek, is de Intel ToolBox. Kan je direct de status zien van de SSD.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Die i7-3770 is een dual channel processor, zoals bijna alle huidige i7's. Dus zolang het in paren is, is het goed. Maar persoonlijk vind ik 4x4 GB (of 2x8) toch ook logischer...
                              Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                              X