Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Over een droomjob gesproken, ik ben al meer dan 25 jaar lid van National Geographic. De foto's staan in het laatste issue.
Maar over highspeed camera's gesproken : een miljoen beelden per seconde op :
Be sure to see my other videos of more slow motion bullet impacts! Slow Motion video of bullet impacts made by Werner Mehl from Kurzzeit. These are by far t...
en het kan nog straffer met een femtocamera : duizend miljard beelden per seconde :
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
Als eerbetoon aan dr. Edgerton (uitvinder van de stroboscoop en de Rapatronic-camera) kan dat tellen
Met deze camera is het mogelijk om foto's te nemen in het hart van een nucleaire explosie, je moet daarbij denken dat op een afstand van 30 km de flits nog een nabeeld achterlaat op het netvlies, de observators bij de eerste kernexplosie kregen op deze afstand donkere brillen. Enkel Richard Feynman weigerde de bril en is volgens eigen zeggen de enige mens die de ontploffing écht gezien heeft.
Maar David Attenborough van de BBC vind ik met zijn momenten nog straffer, misschien niet puur technisch maar wel de manier waarop. Hoewel ik twijfel als hij hier niet "gezeurd" heeft :
Want more natural history and wildlife videos? Visit the official BBC Earth channel: http://bit.ly/BBCEarthWWBBC EarthThe BBC Earth YouTube channel is home t...
Luister vooral naar het geluid dat de vogel maakt vanaf minuut twee en verder
Comment