Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scart => PC

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Scart => PC

Hallo,

Ik heb een groot aantal VHS-cassettes die ik wil digitaliseren.
    Ik heb ooit een aantal cassettes omgezet via de DVD-recorder.
    (Opnemen, dan branden op dvd en dan op de pc terug rippen om er stukken kunnen uit te halen en te knippen.)
    Veel werk en kwaliteit verlies dus...

Is het mogelijk je vhs-speler rechtsstreeks op de pc aan te sluiten. Of heb je wel degelijk zo'n speciaal kabeltje nodig?
    Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
    Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Re: Scart => PC

hoi

het is mogelijk om je vhs op je pc aan te sluiten
    wat heb je nodig: een scart uitgang aan je vhs, eentje die een in /out knop heeft, die moet op out staan
    op die stekker steek je een kabel tulpstekkers geel (video) rood en wit (geluid)
    de andere kant van die kabel hangt af wat je als input op je computer hebt...
    ik deed het met een canopus tussenstuk wat zeker de out of sync helemaal wegneemt
    die canopus verbond ik met een (geloof ik ) ieeee 1394fire wire ingang op mijn computer
    als je een heleboel cassetes wilt digitaliseren is deze canopus een zeer goede investering
    ik kocht hem destijds bij videoholland....kijk eens op de site
    niet goedkoop, maar wel elke cent waard....hij bespaart je enorm veel investerings tijd bij het bewerken achteraf

ik hoop dat je een beetje verder kunt, zal morgen eens checken of je nog iets wil weten
    groetjes aline
    groetjes aline

Comment

Mijn pc heeft beide ingangen op onderstaande afbeelding.

Mijn budget is jammer genoeg niet groot genoeg voor die canopus...
      Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Je hebt inderdaad een apparaatje nodig dat het analoge signaal (beeld en geluid) van de video omzet naar een bruikbaar signaal voor de computer (digitaal) als dat moet binnengehaald worden via USB.
        Het is niet mogelijk om het analoge signaal rechtstreeks via een USB stekker aan te sluiten op een computer.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Je hebt inderdaad extra randapparatuur nodig. Of zo'n kabeltje dat je aansluit op de USB of je kan vaak ook gebruik maken van de zogenaamde TV-tuners. Die hebben vaak een composiet of S-Video ingang die je probleemloos kan verbinden met een scart aansluiting.
          Ik gebruik zo'n TV tuner (via USB) hiervoor, en die laat me ook toe om op het werk af en toe om in de zomer het EK of WK voetbal te volgen ;-)
          Die TV tuners heb je ook via uitbreidingskaarten die je in de PC moet inbouwen.
          Analoge TV tuners vind je al vanaf een 30€, die met DVB-T zijn snel 45€. Maar 2e hands kan je die vrij goedkoop vinden, wel even googlen dan of ze uw versie van Windows wel ondersteunen ;-)
          Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

Comment

OK bedankt voor de info allemaal!

Comment

de beste converters die je kan vinden voor dit klusje zijn deze van het merk Hauppauge

Comment

Ik heb misschien een andere oplossing...

Ik ben een computer bij mijn grootvader gaan halen.
                Deze beschikt over een composite-in, stereo-in en S-video (in?). Hij had ook kabel van scart naar deze 3 aansluitingen.
                De vraag is nu met welk programma kan ik via de ingebouwde aansluitingen opnemen?

Comment

pc openvijzen en kijken wat er in zit
                  normaal vind je wel een merknaam op de videograbber die er in zit
                  op basis van die naam en eventueel ander labels kan je wel het type vinden en zo
                  dan kan je de drivers en de bijbehorende software wel vinden op het internet gratis

alternatief is een programmatje christv die goed kan recorden en goed samenwerkt met veel van die coders

Comment

Indien de drivers geïnstalleerd zijn, kan dat met Windows Movie Maker die steekt standaard in Windows (toch de laatste versies)
                    Betalende programma's kunnen dat ook (als de driver er op staat) Ahead Nero, Adobe Premier

Als deze software laat toe dat je een film maakt met wat je hebt opgenomen, je kan opgenomen fragmenten in elkaar laten overvloeien, titels, audio, enz toevoegen
                    Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

Comment

nog enkele andere programma's
                      magix, ulead,

ik gebruik al jaren magix met grote tevredenheid, niet zo duur voor hetgene gepresenteerd wordt

groetjes aline
                      groetjes aline

Comment

Working...
                      X