Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

e-bay

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• e-bay

Hallo mensen,

heeft er iemand ervaring met op e-bay te kopen?
    Ik heb hier een topic geopend met mijn zoektocht naar zo'n tas : klik

Na veel snuffelwerk, had ik er verschillende gezien op e-bay, maar de locatie is duitsland.
    Ik begrijp er geen snars van hoe dat dan gaat.
    Ben je zeker je bestelling wordt opgezonden? Betaal je op voorhand of zo?
    Wat als je niet tevreden bent...

Heeft er daar iemand ervaring mee?

Merci en groetjes, Jill.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Re: e-bay

Ik heb reeds zelf enkele zaken gekocht op eBay en steeds buiten België.
    Verschillende malen in de UK, Duitsland, US en Hong Kong.
    Bij het beslissen of ik bij deze of gene kocht keek ik naar de reputatie van de verkoper en ik ben nooit bedrogen geweest. Betaling via Paypal en alles gaat gemakkelijk.

Comment

Ok dank je wel.
      Tenslotte als je dat nog nooit gedaan hebt is dat een stap zetten he, wil mijn geld niet zien verdwijnen.
      En wat betekend dan, dat je nog zoveel tijd hebt? Er staat daar resterende tijd, zoveel minuten of uren.
      Terwijl het niet met te bieden is of zo, gewoon vaste prijs?
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Als ik iets wil kopen op Ebay, dan volg ik het object helemaal op het laatste.
        Ik zet twee vensters open, eentje om de tijd te volgen en eentje waar mijn bod klaar staat.
        Enkele seconden voor het afgelopen is plaats ik mijn bod.
        Je bent er nooit zeker van dat je het hebt want er zijn er nog die zo werken. Op de laatste knip uw bod plaatsen dan heeft een ander geen tijd meer om meer te bieden.
        Ik kijk net als Sultana eerst naar de reputatie van de verkoper, is die minder dan 99% dan laat ik die links liggen.
        Kijk ook naar de feedback van de verkoper, als daar enkele minder tevreden kopers bij staan laat ik ook die verkoper links liggen.
        Ik heb al veel gekocht op Ebay.de, slechts één keer bedrogen en 't was dan nog geen Duitser.
        Verzendingskosten zijn meestal 16 à 17 euro, afhankelijk van het gewicht.
        Ben je niet helemaal zeker van de staat van het aangebodene, mail dan de verkoper om meer inlichtingen.
        Een goede communicatie zegt al veel over de verkoper.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Dus, als ik het goed begrijp, kan ik dus onder de prijs bieden?
          Er zijn in dit geval 4 exemplaren, ze zijn nieuw, ééntje verkocht (van de 5)
          Maar ook daar staan er van die uren.
          Ik hoop dat er nog eens iemand wilt kijken anders naar de link?
          klik voor een goeie ziel?

Dus die tijd in het oog houden. Maar ik zie geen vorige bieders? 't Is dat dat ik niet zo goed begrijp hier.
          Merci allesinds al voor de reacties!
          facebook

Comment

Op dit artikel kan niet geboden worden, het is een vaste prijs: € 99,90 + € 15,00 verzending.
            Een koper van dit artikel was niet tevreden over de kwaliteit.
            Twee negatieve feedback de laatste 12 maanden.
            Niet tevreden, u kunt binnen de 7 dagen het artikel terugsturen op eigen kosten. Alle etiketten moeten nog intact zijn.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ok dank je wel, om eens te kijken en dat hier neer te schrijven.
              Ik heb nu gezien, (aangezien jij zoveel informatie had moest ik èrgens klikken. ) waar je
              de commentaren en zo kan zien. Dus dat zal nu moeten lukken he. Goed lezen en kijken moet ik doen.
              Ga nog wat verder zoeken. Dank jullie wel.
              Jill.
              facebook

Comment

Als je een verkoper kiest met voldoende positieve commentaren zou ik ebay rustig vertrouwen. Ik heb in het verleden vrij veel gekocht en ik heb één keer vodden gehad met een Engelsman. Het bedrag is teruggestort.
                Eén keer is er blijkbaar iemand binnengebroken op mijn paswoord en moest ik vaststellen dat ik allerhande dure camera's te koop aanbood. Na een mail was dat direct opgelost; achteraf kreeg ik de plaatsingskosten gepresenteerd maar ook dat was na één mail in orde.
                Hou je wel ver van iemand die voor de eerste keer iets te koop stelt tegen een onwaarschijnlijke prijs en blijf weg van Western Union als betaalmiddel, Paypal werkt correct en veilig.

Veel geluk en pas op voor dingen uit de VS : er komen importrechten en BTW bij en dat maakt de koop soms ineens oninteressant. Sommige verkopers zenden het op verzoek als gift of zetten er een lagere prijs op maar bij verlies of beschadiging ben je de pineut. In feite moet je wat geluk hebben bij de douane, ze controleren steekproefsgewijs denk ik.

Comment

Working...
                X