Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hondepoep

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hondepoep

Tja, wat een onderwerp, maar even het probleem schetsen.
    Op een geplaveide privéparking met een 20-tal garageboxen is er sinds een 3-tal weken iemand die 's avonds, 's nachts of 's morgens zijn hond komt uitlaten. Gevolg, elke morgen verse drollen, die dan opengereden worden door de parkeerders.
    We hebben geen enkel idee wie het kan zijn, en hebben ook geen zin om een nachtwake te gaan houden.
    Iemand een gedacht hoe dit op te lossen?

Re: Hondepoep

Hang een paar bordjes, en als het niet helpt een (nep) camera.

Als je de dader niet afschrikt of te pakken krijgt zal het niet verdwijnen...

Comment

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

Hondeneigenaars die de ****** van hun beestje niet opkuisen zijn meestal lui.
        Je kan ze dan ook pakken op basis van dit profiel.

De dader kan hooguit een paar tiental meter van de plaats wonen, dus daar moet je hem zoeken.
        Vraag bij buren na of iemand een nieuwe hond heeft of er een nieuwe buur is bijgekomen met een hond.
        De buren zien meer dan je denkt.
        Zeg ook dat je klacht gaat neerleggen bij de politie.
        De kans zit er dik in dat je zelfs de bewuste dader komt te spreken. Hij zal natuurlijk van kromme haas spelen maar is wel verwittigd dat je de overlast ernstig neemd en zal wel op zijn hoede zijn.
        Maar natuurlijk gaat dit niet over 1 nacht ijs gaan.
        De zaak is dan ook om klacht neer te leggen bij de politie en er ook een proces verbaal van te laten maken. (zo hebben wij het hier gedaan in de straat)
        Normaal als ze 3 keer de politie over de vloer hebben gekregen snappen ze het wel en kuisen ze de kak op.

****** van de hond niet in het rond en kak in de zak

Comment

Da's nog ni erg, zag verleden week ene kleine zijn broek afdoen en iets wegleggen,om 16u en 3m van de straat...Bisschoppenhoflaan Deurne.Je houd het niet voor mogelijk wat je hier de laatste jaren allemaal ziet.
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

DE oplossing: http://www.youtube.com/watch?v=ZBC40ejRuXo
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

Comment

Hey juppekes

Voor onze deur hebben we een kleine groene zone met een speelpleintje.

We hadden hier ook een paar wandelaars met van die viervoeters die hun hondenkak niet opkuisten.

Er is zelfs op het plein een hondentoilet waar ze alles kunnen achterlaten.

En het is geen pretje als de kids thuiskomen omdat ze in zo'n drol gevallen zijn.

Ik heb er ook eens zelf in gelegen toe ik wat paddenstoeltjes aan het fotograferen was

Toen heb ik een beleefde klachtenbrief gestuurd naar het stadhuis dat ik mij niet zal kunnen beheersen als ik ene betrap

Kort daarna hebben ze hier wat controle gedaan in burger, en het probleem is nu toch bijna volledig van de baan
              Bootjes

Comment

Mijn vrouw werd gisteren door de politie geïnterpelleerd omdat ze met de hond aan het wandelen was in een aangelegen straat.
                Ze kon zoals gebruikelijk haar 'poepzakjes' tonen.

Blijkbaar had een buur de politie verwittigd omdat er regelmatig iets op zijn stoep te vinden was.

Dus, je ziet, de politie doet daar wel iets aan.

Comment

Een vriend van me had hetzelfde probleem op zijn oprit. Hij heeft dit opgelost door een apparaatje te plaatsen dat een soort van geluid maakt dat alleen dieren kunnen horen. Het apparaatje werkt met bewegingsdetectie. Sindsien geen enkele drol meer...
                  Tommy
                  My homepage : www.digitalviolence.be

Comment

Zie maar dat je vooral niet de verkeerde aanpakt.
                    Zelf ook een hond hebbend was er eens iemand dat een pakje bij ons komen gooien was ... had vermoedelijk een str*nt voor zijn deur gevonden en dat maar bij de eerste de beste gaan leggen waarvan hij weet dat ze een hond hebben.

Oorspronkelijk geplaatst door TommyG Bekijk bericht
                    Een vriend van me had hetzelfde probleem op zijn oprit. Hij heeft dit opgelost door een apparaatje te plaatsen dat een soort van geluid maakt dat alleen dieren kunnen horen. Het apparaatje werkt met bewegingsdetectie. Sindsien geen enkele drol meer...
                    Een schandalige oplossing voor mensen die er met een hond passeren welke niets verkeerd doet.
                    Je straft er ook iedereen mee dat er niets mee te maken heeft.
                    Op uw eigen oprit kunt ge zoiets misschien wel doen indien dit niet storend is op de openbare weg maar als het een gemeenschappelijke parking is, dan heeft iedereen het recht daar met een hond te passeren.
                    Lees dit maar :
                    Op een geplaveide privéparking met een 20-tal garageboxen
                    Het is trouwens ook niet de hond dat iets verkeerd doet maar wel het baasje (of diegene dat de hond uitlaat) dat om een of andere reden niet doet wat moet.

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                    Hondeneigenaars die de ****** van hun beestje niet opkuisen zijn meestal lui.
                    Of ziek ...
                    Ik ken ook mensen genoeg die een hond hebben en daar alles volgens het boekje mee doen, ook wat k*kk*n op een ander betreft.
                    Maar soms worden mensen ziek, worden mensen opgenomen in het ziekenhuis of wat dan ook en is het eens een hulp dat met de hond gaat wandelen in zijn plaats ... meestal mensen die dat maar doen om plezier te doen en te helpen.
                    Geeft dit een excuus om het te laten liggen? Helemaal niet, maar het geeft misschien wel een reden om wat menselijker om te gaan met de situatie.
                    Het moet natuurlijk niet blijven duren en een opmerking mag zeker gemaakt worden.
                    Last edited by VerSeg; 26 oktober 2012, 11:10.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Ocharme die onschuldige honden.

Comment

Enkele jaren geleden kwam er een koppel wonen een beetje verder bij ons in de straat. Van 's morgens tot 's avonds gaan werken en bij thuiskomst vlug effe met hun hondje buiten. Het hondje zat natuurlijk met zoveel druk op zijn blaas en darmen dat hij niet verder geraakte dan elke keer bij ons voor de deur zijn behoefte te doen.
                        Ik heb de buren er een paar keer op aangesproken dat ze evengoed de straat kunnen oversteken waar er een perkje is waarin de hond ook zijn behoefte kan doen en waar ook een vuilnisbak bij staat, maar elke dag lag er een kakje voor ons huis. Een paar keer is er politie voor geweest, ze hebben zelfs een boete gekregen voor sluikstorten en overlast, was een boete van 280 euro. Maar nog veranderde er niets...
                        Omdat het toch niet ophield heb ik gewoon de kakjes van mijn honden (we hebben er 5 dus kakjes genoeg...) in een emmer bewaard voor een paar dagen en voor hun deur de emmer leeggemaakt...
                        Sindsdien nooit meer last gehad van kakjes voor de deur...
                        Misschien een niet zo fijne oplossing, maar na maanden uit de auto te stappen en zien dat je niet in een kak stapte (wat dus in het donker regelmatig gebeurde) was ik het wel kotsbeu...

Comment

In het voorjaar van 2011 hadden wij ook bijna dagelijks last van hondepoep op de oprit.

Ik woon op de eerste verdieping van een appartementsblok met 2 verdiepingen en ik heb me een cameraatje gekocht op Ebay dat ongeveer 30 Euro kost.
                          De deze : http://www.benl.ebay.be/itm/Motion-D...ecorders_Cards.

Ik heb die aangesloten op het stroomnet en er een 32GB SD kaart ingestoken waardoor hij ongeveer 12 uren continue kan opnemen vooraleer hij bestanden begint te overschrijven(ook 's nachts werkt het).

De camera hangt zodanig aan mijn venster dat ik de ganse oprit in beeld heb(het is een breedhoeklensje dat er in zit) en is duidelijk zichtbaar vanop straat.

Mijn bedoeling was om indien er poep lag de beelden af te spelen op mijn computer om zo de dader te vinden maar sindsdien hebben we er geen last meer van dus de dader wist dat hij/zij gefilmd werd.

Eenmaal hadden we nog prijs nadat de vensters gekuist waren en ik de camera niet opnieuw opgehangen had.
                          Nu hangt de camera er permanent maar hij ligt niet aan, alleen al het feit dat ze denken dat ze gefilmd worden is blijkbaar genoeg.
                          Hopelijk zit de dader hier niet op BD want dan gaat hij/zij natuurlijk weten dat mijn camera niet meer aan ligt.

Ik hoop dat mijn oplossing je iets dichter bij de oplossing van het probleem brengt want het is serieuze smeerlapperij als je er in trapt in het donker.

Sven
                          Last edited by sven_df; 26 oktober 2012, 20:55.
                          Sony A58 met glas, Fuji X-E1
                          Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
                          Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

Comment

Working...
                          X