Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Seagate Expansion Drive 1TB

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Seagate Expansion Drive 1TB

Een compacte externe harde schijf, USB3 (ook bruikbaar op USB2, maar dan aan USB2-snelheid) met een opslagcapaciteit van 1TB, voor maar 79 euro, nu bij de Makro.
    Ik heb er gisteren al eentje gekocht, en die werkt prima.
    Ze wordt ook veel minder warm dan de oude generatie harde schijven, zelfs na een back-up van zo'n 560 GB (10 uur via USB2) was ze nog vrij koel aan de buitenkant.

Ik heb hier nog een oudere compacte externe harde schijf van 160GB, en die wordt nog wel heel warm.

Op mijn pc heb ik nog geen UBS3 aansluiting, maar ik heb een kaartje besteld om er bij in te steken, als het goed is dan zou de data-overdracht 10x sneller moeten gaan dan met usb2.

Als je er eentje nodig hebt, wacht dan niet te lang, want meestal kosten die 2,5" externe harde schijfjes met een capacteit van 1TB zo'n 30 euro meer dan nu bij de Makro (zelfs bij den Aldi waren ze een paar weken geleden te koop aan 109 euro).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Re: Seagate Expansion Drive 1TB

Usb 3 is echt veel sneller, ik doe hier met de mac, op 5 sec 1.6Gb van interne ssd naar externe ssd (op usb3) Maar weinig harddisken zullen ook de USB 3.0 speed halen, dus 10x zal je niet halen met de expansion. 3-4 maal is realistischer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Usb 3 is echt veel sneller, ik doe hier met de mac, op 5 sec 1.6Gb van interne ssd naar externe ssd (op usb3) Maar weinig harddisken zullen ook de USB 3.0 speed halen, dus 10x zal je niet halen met de expansion. 3-4 maal is realistischer.
      Rudy, hoe steekt dat technisch in elkaar?
      Dus hoe doe je dat : van een SSD via USB 3.0 naar een tweede SSD.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Macbook air met ingebouwde ssd (Toshiba 128GB), en aan de usb 3.0 via de Seagate goflex adapter de SSD (Samsung 830 256Gb), ik heb die ingebouwd in zo een seagate kastje waar ik de 1Tb drive uit gehaald heb.
        Het verschil is echt spectaculair. In tegenstelling wat men ook beweert, ook externe is een SSD voor data, foto's enzovoort véél sneller.
        Ik heb een korte ervaring gepost op een ander forum, kan je eens lezen.
        Uit de cijfers daar zie je ook, dat eens je usb3.0 gebruikt, de harde schijf de bottleneck is.
        Ik gebruik enkel nog harddisks voor timemachines backups, en iets wat ik elders moet leggen als 2de backup.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          Macbook air met ingebouwde ssd (Toshiba 128GB), en aan de usb 3.0 via de Seagate goflex adapter de SSD (Samsung 830 256Gb), ik heb die ingebouwd in zo een seagate kastje waar ik de 1Tb drive uit gehaald heb.
          Het verschil is echt spectaculair. In tegenstelling wat men ook beweert, ook externe is een SSD voor data, foto's enzovoort véél sneller.
          Ik heb een korte ervaring gepost op een ander forum, kan je eens lezen.
          Uit de cijfers daar zie je ook, dat eens je usb3.0 gebruikt, de harde schijf de bottleneck is.
          Ik gebruik enkel nog harddisks voor timemachines backups, en iets wat ik elders moet leggen als 2de backup.

http://www.intermactivity.be/forum/s...SSD-op-usb-3-0
          Ok en bedankt Rudy
          SSD's gebruik ik ook al langer.
          En idd. harde schijven enkel voor backup. Een SSD met groter volumes is onbetaalbaar.

Vorige week heb ik ook een USB 3.0-adapter geïnstalleerd in mijn pc.

Het verschil in overdracht is veel sneller.
          Een aantal video-bestanden heb ik zo op een USB 3.0 schijf gezet (zit in de mediaspeler he).

Ik zal de link gebruiken en eens goed lezen
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

560GB/10u is 15MB/s als ik dat goed bereken. Bespaar je dus dat usb3 kaartje maar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
              560GB/10u is 15MB/s als ik dat goed bereken. Bespaar je dus dat usb3 kaartje maar.
              Ik wil het niet op de spits drijven maar het gaat een pak sneller CCC.
              Dat heb ik toch zelf ondervonden
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Ik wil het niet op de spits drijven maar het gaat een pak sneller CCC.
                Dat heb ik toch zelf ondervonden
                USB2 = 60MB/s over de totale bus.
                Als je slechts 15MB/s haalt is dat niet de bottleneck me dunkt, tenzij je daar nog een hoop andere dingen over aan het doen bent, maar dat lijt me straf gedurende 10u.

Comment

wat ik dus gemeten heb,

In de praktijk: een 1.6gb avi van de interne SSD naar :
                  Extern USB 2.0 harddrive: 1min 12sec
                  Extern USB 3.0 harddrive: 24 sec
                  Extern USB 3.0 ssd: 5.3 sec

Even snel gerekend, voor 560GB op usb 2.0 met een harddisk zou ik op 8,5 uur gekomen zijn. (ongeveer zoals BB)
                  Met diezelfde "trage" schijf, zal hij, indien dezelfde winst dan bij mij, op usb 3.0 3 uur erover doen. (toch wel 3 zo snel)
                  Met ssd op usb 3.0 een uurtje.

Mijn cijfers liggen waarschijnlijk iets hoger door het gebruik van een interne ssd om de data af te halen, dat scheelt ook wel wat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                    USB2 = 60MB/s over de totale bus.
                    Als je slechts 15MB/s haalt is dat niet de bottleneck me dunkt, tenzij je daar nog een hoop andere dingen over aan het doen bent, maar dat lijt me straf gedurende 10u.
                    De computer stond aan terwijl ik zelf op het werk was, die moest dus geen andere taken uitvoeren.
                    Dat komt overeen met de tijd die er nodig is voor de andere externe harde schijven die ik nog gebruik, behalve voor de Medion schijf van 1,5TB die via eSata werkt, die is vééél sneller dan USB2.

Het USB3 kaartje dat ik besteld heb kost 13,2 dollar, dat is dus niet zo'n onoverkomelijk hoog bedrag...
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Daarnaast hangt die snelheid ook af van de grootte van de bestanden. Veel kleine bestanden zal je veel trager kopiëren, dan 1 groot bestand van dezelfde omvang. Bij USB 3 is dat ook het geval, maar de snelheid daarvan is effectief een pak hoger dan die van USB 2.
                      Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                      X