Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Windows 8

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
    Hotmail is Microsoftaccount... (alsook live en outlook).
    Oké bedankt maar ik werk liever met Windhoos Live Mail omdat ik daarop mijn @skynet.be e-mails lees welk toch mijn prioritair e-mailadres is.

Dus kan ik Windhoos Live Messenger dan op mijn Win8 laptop installeren en gebruiken zonder problemen te ondervinden op mijn desktop pc?
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Niet de messenger want die wordt vervangen door skype. Je hebt Windows Live Essentials nodig met daarin Windows live mail, of je de rest installeert is jouw keuze.

De ingebouwde mailclient in 8 ondersteunt enkel MAPI en IMAP volgens mij. Bij Telenet kun je je mail (POP) laten omzetten naar IMAP.

En bij 8 mis ik de startknop niet echt, Windows key + naam ongeveer van het programma of instelling die ik nodig heb en het staat direct voor je op je scherm, veel sneller dan start > programma en dan uit een lange lijst eentje gaan aanklikken.
      Zo deed ik het trouwens ook al in 7
      Ze mochten die native apps afsluiten wel iets gemakkelijker mogen maken, nu moet je te veel klikken.
      Als System Engineer vind ik 8 eerlijk gezegd niet zo superhandig, als gewone gebruiker valt het best mee!
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Ja ok maar daar gaat het niet over
        Het is dat schakelen, extra handelingen dus.
        Ik kom zelden terug uit op dezelfde plaats.

Allee, je zit dus hier op het forum.
        Je wilt even naar het "Bing weer" kijken.
        Je druk dan die windowstoets (ik doe dat zo toch).
        Je komt in de Metro en klikt het "Bing weer" aan.

Oei, ik denk dat ik he gevonden heb
        Ik vertel alles he

>even naar boven links en daar zie je het forum > klikken en je bent terug.
        (sorry he polleke)
        Er is thans toch niets veranderd tov vroeger hoor. Toen schakelde ik ook al tussen programma's door simpel de ALT toets in te houden en dan op de TAB toets te drukken tot ik aan mijn programma ben dit ik moet hebben. Ik heb hier soms wel 5 of meer programma's openstaan weer ik continu tussen zit te schakelen.

Je kan trouwens ook de <windows-key> en TAB gebruiken. In Vista en Win7 kreeg je dan een tof effect met Aero , terwijl je in Win8 de linker balk ziet met al je open programma's, minus het programma dat je open hebt op dat moment.

Ik doe nog altijd alle handeling in Windows 8 even snel dan in Windows 7 of Vista. Zolang je je toets-combinaties maar kent, dan kun je heel snel werken met elke Windows. De muis wordt bij mij enkel gebruikt om programma's te starten en te sluiten. Desktop, even kruisje klikken. App, even handje boven, klikken en naar beneden slepen. Sneller kan het bijna niet. (Of, je kan ook ALT-F4 gebruiken natuurlijk. ) En natuurlijk de scroll van de muis, die wordt ook veel gebruikt.

Nee, voor mij is er eigenlijk niet veel veranderd in de werking tussen Win8 en de vorige, enkel dat ik nu wel enkele leuke apps heb gevonden. Ik heb deze week zelfs gevonden hoe ik mijn Windows Phone kan gebruiken als afstandsbediening voor mijn MCE. Of zelf om mijn PC in hibernate te zetten of af te sluiten via mijn Windows Phone.
        Mvg,
        Rudy Mas
        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
          Oké bedankt maar ik werk liever met Windhoos Live Mail omdat ik daarop mijn @skynet.be e-mails lees welk toch mijn prioritair e-mailadres is.

Dus kan ik Windhoos Live Messenger dan op mijn Win8 laptop installeren en gebruiken zonder problemen te ondervinden op mijn desktop pc?
          Windows Live Messenger stopt met bestaan! Vanaf 15 Maart definitief, en tot dan gaan ze iedereen langzaam omzetten naar Skype.

Voor e-mail te lezen heb je Windows Live Mail nodig. Ik heb in dat 1ne programma al mijn E-mail accounts zitten. Een stuk of 10 ondertussen. (Deze is trouwens standaard al geïnstalleerd als je Windows 8 installeert.)
          Mvg,
          Rudy Mas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
            Windows Live Messenger stopt met bestaan! Vanaf 15 Maart definitief, en tot dan gaan ze iedereen langzaam omzetten naar Skype.

Voor e-mail te lezen heb je Windows Live Mail nodig. Ik heb in dat 1ne programma al mijn E-mail accounts zitten. Een stuk of 10 ondertussen. (Deze is trouwens standaard al geïnstalleerd als je Windows 8 installeert.)
            Ja, 't is die welke ik bedoelde, heb mij effe vergist en het moest Live Mail zijn i.p.v. Messenger. Bedankt voor de rechtzetting!

zie ook de reactie van Destn hierboven (#377)

Dus Live Messenger zit reeds bij Windhoos 8? Hmmmm... dan zal ik eens uitpluizen want ben het nog niet tegengekomen tot hiertoe.
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Ja, 't is die welke ik bedoelde, heb mij effe vergist en het moest Live Mail zijn i.p.v. Messenger. Bedankt voor de rechtzetting!

zie ook de reactie van Destn hierboven (#377)

Dus Live Messenger zit reeds bij Windhoos 8? Hmmmm... dan zal ik eens uitpluizen want ben het nog niet tegengekomen tot hiertoe.
              Na je bericht te lezen heb ik het toch even moeten nakijken. Blijkbaar zat het toch niet standaard bij Windows 8.

Ik heb de Windows Live Essentials moeten downloaden van de Microsoft website om te installeren in Windows 8. Ik doe die dingen tegenwoordig zonder er echt nog bij na te denken, dus denk ik dikwijls dat het er standaard bij zit.

Je kan de Windows Live Essentials hier vinden: Windows Live Essentials

Veel plezier er mee.
              Mvg,
              Rudy Mas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                Na je bericht te lezen heb ik het toch even moeten nakijken. Blijkbaar zat het toch niet standaard bij Windows 8.

Ik heb de Windows Live Essentials moeten downloaden van de Microsoft website om te installeren in Windows 8. Ik doe die dingen tegenwoordig zonder er echt nog bij na te denken, dus denk ik dikwijls dat het er standaard bij zit.

Je kan de Windows Live Essentials hier vinden: Windows Live Essentials

Veel plezier er mee.
                Geen probleem, vergissen is menselijk.

Ondertussen is Live Essentials gedownload (via jou link hierboven) en geïnstalleerd op mijn laptop dus ik voortaan ook daarop mijn e-mails lezen.

Vriendelijk bedankt voor jou hulp & informatie.

En wanneer ik nu nog kan uitpluizen hoe ik in het buitenland kan internetten via mijn laptop ben ik héél tevreden.

Comment

En wanneer ik nu nog kan uitpluizen hoe ik in het buitenland kan internetten via mijn laptop ben ik héél tevreden.
                  Wifi? Roaming? Of vanop afstand je laptop besturen die thuis staat?
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Je hebt enkel een microsoftaccount nodig om alles goed te zetten, je kan zoveel e-mailaccaunts toevoegen aan je mail als je wil (iccoontje op startscherm) nadat je uw microsoftaccount hebt ingegeven. Persoonlijk werk ik iets liever met outlook 2013 (en ja mensen, ik heb het Office 2013 nu gekocht nadat ik enkele maanden probleemloos met de preview gewerkt heb ). Outlook heeft meer mogelijkheden om te klasseren en je hebt alles nog meer op 1 plaats.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Jaja... maar surfen zonder je weet wel

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                      Je hebt enkel een microsoftaccount nodig om alles goed te zetten, je kan zoveel e-mailaccaunts toevoegen aan je mail als je wil (iccoontje op startscherm) nadat je uw microsoftaccount hebt ingegeven. Persoonlijk werk ik iets liever met outlook 2013 (en ja mensen, ik heb het Office 2013 nu gekocht nadat ik enkele maanden probleemloos met de preview gewerkt heb ). Outlook heeft meer mogelijkheden om te klasseren en je hebt alles nog meer op 1 plaats.
                      Oké, dan zal ik toch maar best een microsoft account aanmaken precies (kan niet herinneren dat ik reeds eentje zou hebben) want dat werkt het meest vlot blijkbaar.

Ik werk met Live Mail omdat ik geen Windhoos Office op mijn laptop heb staan, wel op mijn desktop pc maar de activeringscode daarvan kan ik niet gebruiken op mijn laptop.
                      (heb het reeds geprobeerd maar het werkt helaas niet)

Alvast bedankt voor jullie hulp en uitleg!

Comment

Bestaat al lang, tenminste al het dit is wat je bedoelt ... http://www.realvnc.com/ .. ik gebruikte dat 10 jaar geleden al om één van mijn PC nodes (op het werk, 20 PC's) vanop afstand te updaten en het "onderhoud" te doen .. best leuk om vanaf één enkele centrale PC de ganse boel te beheren cq te besturen ...

Comment

En nog gemakkelijker.... http://www.logmein.com
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Jaaaa... maar dat is dus niet wat ik bedoelde hoor... ik bedoel om op vakantie te surfen zonder dat je hiervoor hoeft te ........

Comment

Jaaaa... maar dat is dus niet wat ik bedoelde hoor... ik bedoel om op vakantie te surfen zonder dat je hiervoor hoeft te ........

Betalen neem ik aan.....dat kan enkel via openbare netwerken .....

Comment

En nog gemakkelijker.... http://www.logmein.com
                                ooo, nooit niet meer, nu werken wij hier altijd via remote desktop, dat werkt tenminste perfect.

Comment

Working...
                                X