Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Windows 8

    Bottie, de CPU of mijn mobo kan normaal gezien geen probleem zijn, maar toch kreeg ik die melding dat ik W7 64-BIT niet kon installeren op mijn systeem, heel raar en toch was het zo.


    Grtz, RF
    Sony A7II + Carl Zeiss Lowia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #17
      Re: Windows 8

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Zoveel van software ken ik nu ook niet, maar wat bedoelen ze dan met het volgende:



      EDIT: Onder W7 32-BIT wordt toch maar 3,5GB herkend.


      Grtz, RF
      zit er al in sinds XP dacht ik .. maar geen mens die weet hoe dat in de praktijk eigenlijk moet werken ...

      Comment


      • #18
        Re: Windows 8

        Potverdikke, nu valt mijnen frank!
        Toen ik W7 wilde installeren was 1 latje geheugen naar de vaantjes en beschikte ik maar over 1GB geheugen.
        Was ik radicaal vergeten zeg. Hoe dom van mij.
        Ondertussen zit er 4GB geheugen in.
        Nu een backup doen (ondertussen een schijf gevonden) en ik ga de 64-BIT installeren.
        Iedereen bedankt voor het meedenken.


        Grtz, RF
        Sony A7II + Carl Zeiss Lowia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #19
          Re: Windows 8

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Potverdikke, nu valt mijnen frank!
          Toen ik W7 wilde installeren was 1 latje geheugen naar de vaantjes en beschikte ik maar over 1GB geheugen.
          Was ik radicaal vergeten zeg. Hoe dom van mij.
          Ondertussen zit er 4GB geheugen in.
          Nu een backup doen (ondertussen een schijf gevonden) en ik ga de 64-BIT installeren.
          Iedereen bedankt voor het meedenken.


          Grtz, RF
          Hahaha
          Veel plezier
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #20
            Re: Windows 8

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Ik draai Windows 7 nu.
            Kan ik die instellingen opslaan met alle software die ik nu gebruik bij een zuivere, verse installatie van Windows 8?
            Ik denk het wel, in win8 heb je het apps gedeelte wat op de voorgrond staat,( wat je niet kan verwijderen) en via een knop op startscherm kom je in de Windows 7 met om te beginnen een soort bureaublad waar je snelkoppelingen staan met explorer of andere brouwsers,of wat je ook mag instaleren, als je ie8 bv zou nemen of crome heb je er altijd 2, één in het app gedeelte dat altijd fullscreen werk, en één via het bureaublad dat degewone layout heeft.
            Je zit dus met twee werelden, win8 en 7.
            bv mail in het app gedeelte gebruikt het nieuwe exchange ( vervanger van OUtlook) in het win 7 zit dan Windows live.
            En het acount van je machiene is ook verdwenen, le kan alleen inloggen met je windows live acount.
            Voor mij hoeft dat gedoe met die apps niet - en ze zijn alleen te verkrijgen nu toch- bij windows. Maar ik denk in de toekomst er geen nieuwe pc/lap met windows zonder 8 of 9 of whatever zal zijn.
            Dus een overstap naar .... jawel.
            Last edited by guido.g; 24 oktober 2012, 00:37.
            https://ggpics.be/

            Comment


            • #21
              Re: Windows 8

              Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
              Dus een overstap naar .... jawel.
              Of voorlopig bij Win7 blijven he, wat nog steeds niet mis is. Ik was destijds zeer tevreden van XP en heeft het lange tijd geduurd voor 'k Vista (*barf*) in dienst nam... want dat was niet best. Gezien mickeysoft toch af en toe een minder gezellig os uitbrengt (herinner je Millennium nog? *barf*) denk 'k opnieuw wel serieus de kat uit de boom te kijken ivm Win8.

              Comment


              • #22
                Re: Windows 8

                't Ja Theo, das oud worden hé.
                Vergeten vergeten vergeten.

                En waarom W8?
                - Het is gebaseerd op W7
                - Het stelt nog minder eisen dan W7 en dus sneller (in het begin toch)
                - En zoals Francis al aangaf, drang naar het nieuwe, het onbekende.
                Ik heb ze allemaal gehad van W95 tot W7.
                De grootste "flup" was ME gevolgd van het super logge Vista.
                De eerste "goede", lees stabiele, windows was NT gevolgd door 2000.
                Enkel de server versies heb ik niet gehad buiten de 2003.


                Grtz, RF
                Sony A7II + Carl Zeiss Lowia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #23
                  Re: Windows 8

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  't Ja Theo, das oud worden hé.
                  Vergeten vergeten vergeten.

                  En waarom W8?
                  - Het is gebaseerd op W7
                  - Het stelt nog minder eisen dan W7 en dus sneller (in het begin toch)
                  - En zoals Francis al aangaf, drang naar het nieuwe, het onbekende.
                  Ik heb ze allemaal gehad van W95 tot W7.
                  De grootste "flup" was ME gevolgd van het super logge Vista.
                  De eerste "goede", lees stabiele, windows was NT gevolgd door 2000.
                  Enkel de server versies heb ik niet gehad buiten de 2003.


                  Grtz, RF
                  Maar ja, ik ook. Alles gekocht.
                  ME was geweldig he....man, man.
                  Na de installatie ervan kreeg ik alle hulpbestanden in het.... Spaans.
                  Bij of na Windows 2000 wist ik dat ik bij Windows zou blijven.

                  8 probeer ik nu ook maar ik kan er nog niet goed aan uit.
                  Ik heb Office 2007 nog en wat gebeurd er dan met Outlook?
                  Lees dit ook een keertje
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #24
                    Re: Windows 8

                    Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                    Ik denk het wel, in win8 heb je het apps gedeelte wat op de voorgrond staat,( wat je niet kan verwijderen) en via een knop op startscherm kom je in de Windows 7 met om te beginnen een soort bureaublad waar je snelkoppelingen staan met explorer of andere brouwsers,of wat je ook mag instaleren, als je ie8 bv zou nemen of crome heb je er altijd 2, één in het app gedeelte dat altijd fullscreen werk, en één via het bureaublad dat degewone layout heeft.
                    Je zit dus met twee werelden, win8 en 7.
                    bv mail in het app gedeelte gebruikt het nieuwe exchange ( vervanger van OUtlook) in het win 7 zit dan Windows live.
                    En het acount van je machiene is ook verdwenen, le kan alleen inloggen met je windows live acount.
                    Voor mij hoeft dat gedoe met die apps niet - en ze zijn alleen te verkrijgen nu toch- bij windows. Maar ik denk in de toekomst er geen nieuwe pc/lap met windows zonder 8 of 9 of whatever zal zijn.
                    Dus een overstap naar .... jawel.
                    Gisteren nog met 8 bezig geweest Guido.
                    Ik kreeg mijn mail-account niet in orde.
                    Wat moet ik invullen bij "domeinnaam?"
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #25
                      Re: Windows 8

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Wat moet ik invullen bij "domeinnaam?"
                      Dat is enkel als je een mailserver gebruikt, normaal is het gewoon met je outlookaccount, anders gebruik je gewoon office 2013 dat toch gratis te downloaden is (preview, maar enorm goed). Even wat ik op FM geschreven heb:

                      Why I upgraded:
                      It's fast, realy realy fast!
                      Boots up in 9 seconds and you don't have to wait a second for the desktop to load (wich I didn't like in win7). It's extremly stable, runs 15 programs at a time without any delay.
                      Wakening from sleep is just in a blink of an eye.
                      Every program I have runs at least 10% faster (some like Internet Explorer, mail, excel,... are more like 50% faster). And this is just on a 2010 laptop with first gen i7 1.60 GHz and 6GB of ram! I will install it on my desktop with SSD's, Xeon processors and 24 GB of ram this week, I will have a blast!

                      En om even een update te geven: Op die desktop is het gewoon abnormaal snel!
                      Er zijn er daar zelfs al overgestapt van osX naar Win8, ik dacht toch dat niemand ooit terug wilde eenmaal ze een mac hadden .

                      Comment


                      • #26
                        Re: Windows 8

                        Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                        Ik denk het wel, in win8 heb je het apps gedeelte wat op de voorgrond staat,( wat je niet kan verwijderen) en via een knop op startscherm kom je in de Windows 7 met om te beginnen een soort bureaublad waar je snelkoppelingen staan met explorer of andere brouwsers,of wat je ook mag instaleren, als je ie8 bv zou nemen of crome heb je er altijd 2, één in het app gedeelte dat altijd fullscreen werk, en één via het bureaublad dat degewone layout heeft.
                        Je zit dus met twee werelden, win8 en 7.
                        bv mail in het app gedeelte gebruikt het nieuwe exchange ( vervanger van OUtlook) in het win 7 zit dan Windows live.
                        En het acount van je machiene is ook verdwenen, le kan alleen inloggen met je windows live acount.
                        Voor mij hoeft dat gedoe met die apps niet - en ze zijn alleen te verkrijgen nu toch- bij windows. Maar ik denk in de toekomst er geen nieuwe pc/lap met windows zonder 8 of 9 of whatever zal zijn.
                        Dus een overstap naar .... jawel.
                        Je kan nog altijd met een lokale login werken, maar dan heb je niet de voordelen van het gebruik van die live account.
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • #27
                          Re: Windows 8

                          Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                          Dat is enkel als je een mailserver gebruikt, normaal is het gewoon met je outlookaccount, anders gebruik je gewoon office 2013 dat toch gratis te downloaden is (preview, maar enorm goed). Even wat ik op FM geschreven heb:

                          Why I upgraded:
                          It's fast, realy realy fast!
                          Boots up in 9 seconds and you don't have to wait a second for the desktop to load (wich I didn't like in win7). It's extremly stable, runs 15 programs at a time without any delay.
                          Wakening from sleep is just in a blink of an eye.
                          Every program I have runs at least 10% faster (some like Internet Explorer, mail, excel,... are more like 50% faster). And this is just on a 2010 laptop with first gen i7 1.60 GHz and 6GB of ram! I will install it on my desktop with SSD's, Xeon processors and 24 GB of ram this week, I will have a blast!

                          En om even een update te geven: Op die desktop is het gewoon abnormaal snel!
                          Er zijn er daar zelfs al overgestapt van osX naar Win8, ik dacht toch dat niemand ooit terug wilde eenmaal ze een mac hadden .
                          Ok en bedankt Guido.
                          Ik ben steeds voorstander als het beter en sneller is
                          Maar het is even wennen, vooral de directe en bereikbare structuur die ik ken van 7 he.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #28
                            Re: Windows 8

                            Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                            En om even een update te geven: Op die desktop is het gewoon abnormaal snel!
                            Er zijn er daar zelfs al overgestapt van osX naar Win8, ik dacht toch dat niemand ooit terug wilde eenmaal ze een mac hadden .
                            Ok, ik had ook al gelezen dat W8 zuiniger is op alles en dat het sneller is dan W7.
                            Maar ik heb een Mac Pro met een Xeon CPU en Mountain Lion als OS en die is toch echt super hoor.
                            Muisstil en super snel zelfs met een HDD. Ik heb een SSD en die zal weldra geïnstalleerd worden in mijn Mac.
                            Mac springt toch nog altijd heel zuinig om met het geheugen.
                            Maar laat er ons weer geen spelletje Windows vs Mac van maken.
                            Sinds W7 vind ik Windows goed en Mac ken ik maar onlangs en daar ben ik uiterst tevreden van.
                            Ok, Mac is duur, maar er staat hier 20kg kwaliteit naast mijn bureau.


                            Grtz, RF
                            Sony A7II + Carl Zeiss Lowia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Windows 8

                              Gebruikers van Windows 7 Professional of Ultimate zullen hun programma's en gegevens kunnen overzetten
                              tijdens de upgrade. Mensen die andere versies van Windows gebruiken zullen hun programma's opnieuw moeten installeren.

                              Paul

                              Comment


                              • #30
                                Re: Windows 8

                                Oorspronkelijk geplaatst door paulmedusa Bekijk bericht
                                Gebruikers van Windows 7 Professional of Ultimate zullen hun programma's en gegevens kunnen overzetten
                                tijdens de upgrade. Mensen die andere versies van Windows gebruiken zullen hun programma's opnieuw moeten installeren.

                                Paul
                                Paul heb je een idee of we die upgrade (NL-versie) bijv. kunnen downloaden en bewaren op schijf?
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X