Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Windows 8

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Hier http://support.microsoft.com/kb/2504610 gevonden hoe je het probleem van de dekstop achtergrond kan oplossen.
    Zijn wel imho interessante oorzaken
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • Re: Windows 8

      Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
      Hoe het precies zit/zat weet ik niet meer, maar vroeger was het voldoende even de CD van de 'up-te-graden'-windows te nemen en deze te laten detecteren. Technisch gezien moet deze niet geinstalleerd zijn, had ik mss anders moeten omschrijven
      Juist. Tijdens de upgrade werd gevraagd naar een vorige geldige versie van Windows.
      Even de cd&dvd in de in de pc en je was vertrokken.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • Re: Windows 8

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Inderdaad, je zegt het wel: "vroeger". Maar in 2012 blijkbaar "te simpel" voor Microsoft.
        Kan best zijn dat gebruikers die een upgrade op dvd kopen dit wel nog moeten doen maar dat weet ik dus niet.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • Re: Windows 8

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Kan best zijn dat gebruikers die een upgrade op dvd kopen dit wel nog moeten doen maar dat weet ik dus niet.
          Ik heb het niet moeten doen, maar toen mijn DVD Win8 opstarte stond de Win7->Win8 upgrade wel nog op mijn schijf, pas na het opstarten heb ik mijn partities in de Win8 setup verwijderd en opnieuw aangemaakt. Dit kan misschien zijn waarom mijn clean install wel dadelijk lukte. Mij vroeg hij dus nooit naar de oude versie voor controle.
          Mvg,
          Rudy Mas
          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

          Comment


          • Re: Windows 8

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
            Ik heb het niet moeten doen, maar toen mijn DVD Win8 opstarte stond de Win7->Win8 upgrade wel nog op mijn schijf, pas na het opstarten heb ik mijn partities in de Win8 setup verwijderd en opnieuw aangemaakt. Dit kan misschien zijn waarom mijn clean install wel dadelijk lukte. Mij vroeg hij dus nooit naar de oude versie voor controle.
            OK
            Ik heb dus verder ook geen last gehad.
            Alles verliep vlot.

            * op de site van Asus kan ik niets terug vinden voor Windows 8 (moederbord Asus PT6 deluxe V2)
            In apparaatbeheer is wel alles in orde.
            Zeg dit omdat ik niet 100% zeker ben van de toestand van pci-e. Zit een UBS3.0 adapter op en het gaf problemen met de WD My Book Essential.
            Blijkt nu wel dat veel meer klanten last hebben met USB3.0 en die WD My Book.
            Straks kon ik wel 1 Gb overzetten in ong. 15 sec. en dat is dus niet slecht
            (die WD SmartWare is wel niet bijster goed imo)
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • Re: Windows 8

              Alles werkt nu behoorlijk behalve de updates, ze installeren maar bij het configureren loopt het mis en worden ze teruggedraaid.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • Re: Windows 8

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Alles werkt nu behoorlijk behalve de updates, ze installeren maar bij het configureren loopt het mis en worden ze teruggedraaid.
                Dit is het probleem die ik had toen ik die update van Win7 had gedaan. Dit was de reden dat ik de install opnieuw heb uitgevoerd maar dan door op te starten met de Windows8 DVD-schijf en echt vanaf 0 te beginnen door de partities op mijn schijf te verwijderen en gewoon 1 grote aan te maken.

                Bij mij stopte de installatie van de updates altijd rond de 15%, de PC herstartte dan, en probeerde nog eens maar opnieuw bleef hij hangen op 15% om dan te melden dat hij de installatie ongedaan maakte. Verschillende manieren geprobeerd om die updates te installeren, maar niets wou lukken.
                Mvg,
                Rudy Mas
                Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                Comment


                • Re: Windows 8

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                  Dit is het probleem die ik had toen ik die update van Win7 had gedaan. Dit was de reden dat ik de install opnieuw heb uitgevoerd maar dan door op te starten met de Windows8 DVD-schijf en echt vanaf 0 te beginnen door de partities op mijn schijf te verwijderen en gewoon 1 grote aan te maken.

                  Bij mij stopte de installatie van de updates altijd rond de 15%, de PC herstartte dan, en probeerde nog eens maar opnieuw bleef hij hangen op 15% om dan te melden dat hij de installatie ongedaan maakte. Verschillende manieren geprobeerd om die updates te installeren, maar niets wou lukken.
                  Hier dus wel na een cleane install. Eigenlijk schaamtelijk voor MS dat er bij elk nieuw OS méér problemen met updates de kop opsteken ipv minder.
                  Ik heb echt niet veel zin om nog eens het hele circus opnieuw te doorlopen.
                  Want een circus is het wel, moest Win 8 niet zo'n stuk vlotter draaien dan win 7 op dezelfde laptop dan vloog het hier direct in de vuilbak.
                  Let op, ik heb de probleemoplossing voor die updates eens laten lopen en kreeg de melding dat de problemen opgelost waren. Zelfs daar nog valse meldingen. Hoe is het mogelijk na 7 windows versies.....
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • Re: Windows 8

                    Na de updates één voor één en in een andere volgorde (de boosdoener, die ik eerst nog moest zoeken, als laatste) te installeren is het gelukt.
                    Al bij al toch weinig flatterend voor MS dat ze daar nog altijd zitten mee te knoeien.

                    Langs de andere kant moet ik bekennen dat het OS op zich prima werkt. Mocht je nu op een non-touchscreen die vrij nutteloze Metro kunnen likwideren was het helemaal top.

                    Ik meld dit hier allemaal omdat er mogelijks anderen hun voordeel kunnen mee doen als bij hen dezelfde problemen opduiken.
                    Last edited by nete; 8 november 2012, 22:22.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Re: Windows 8

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                      Dit is het probleem die ik had toen ik die update van Win7 had gedaan. Dit was de reden dat ik de install opnieuw heb uitgevoerd maar dan door op te starten met de Windows8 DVD-schijf en echt vanaf 0 te beginnen door de partities op mijn schijf te verwijderen en gewoon 1 grote aan te maken.

                      Bij mij stopte de installatie van de updates altijd rond de 15%, de PC herstartte dan, en probeerde nog eens maar opnieuw bleef hij hangen op 15% om dan te melden dat hij de installatie ongedaan maakte. Verschillende manieren geprobeerd om die updates te installeren, maar niets wou lukken.
                      Wat ik dus ook gedaan heb en zodoende een verse installatie had.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • Re: Windows 8

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Langs de andere kant moet ik bekennen dat het OS op zich prima werkt. Mocht je nu op een non-touchscreen die vrij nutteloze Metro kunnen likwideren was het helemaal top.
                        Helemaal weghalen lukt niet, maar met de gratis Classic Shell heb je er weinig last van.

                        Jan

                        Comment


                        • Re: Windows 8

                          Deze kost 3 dollar maar wel gratis te proberen. Is de beste oplossing, beter dan classic shell en start8.

                          StartIsBack returns Windows 10 and Windows 8 a real fully featured start menu and start button, behaving exactly like the ones in Windows 7. It's totally awesome and easy solution for your new Windows woes.

                          Comment


                          • Re: Windows 8

                            Dank voor de tips.

                            Toch iets te vroeg gejuicht:
                            Deze KB2756872: Update voor Windows 8

                            Installatiedatum: ‎9/‎11/‎2012 1:01

                            Installatiestatus: mislukt

                            Foutdetails: Code 80070003

                            Type update: belangrijk

                            Installeer deze update om problemen in Windows op te lossen.

                            Die laatste zin is bijzonder grappig.....
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • Re: Windows 8

                              Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                              Helemaal weghalen lukt niet, maar met de gratis Classic Shell heb je er weinig last van.

                              Jan
                              Persoonlijk vind ik die startknop van windows 7 en vroeger evengoed nutteloos. Ik gebruik die enkel om mijn PC volledig uit te schakelen.
                              En dan is die nieuwe interface gewoon beter, omdat er meer functionaliteit in zit. Waarom je terug naar die startknop zou willen, is me eigenlijk volledig een raadsel.
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment


                              • Re: Windows 8

                                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                                Persoonlijk vind ik die startknop van windows 7 en vroeger evengoed nutteloos. Ik gebruik die enkel om mijn PC volledig uit te schakelen.
                                En dan is die nieuwe interface gewoon beter, omdat er meer functionaliteit in zit. Waarom je terug naar die startknop zou willen, is me eigenlijk volledig een raadsel.
                                Ik doe alles via de Startknop. Mijn bureaublad is maagdelijk leeg. Kwestie van voorkeur...

                                Jan

                                Comment

                                Working...
                                X