Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

't Is maar te hopen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 't Is maar te hopen

    Het is wel zo dat de pensioenkas ooit overvol was en dat de politiek die heeft leeggehaald om putten te vullen, en dat de huidige werkende bevolking moet betalen om hen die met pensioen zijn van een inkomen te voorzien.Wij kunnen er over klagen maar kunnen de klok niet terugdraaien.

    Comment


    • Re: 't Is maar te hopen

      Gisteren prof. Em. Roger Blanpain gezien op TV en kan die man 200% gelijk geven. Laat er nu (NU!) anderhalf jaar eerst actief gezocht worden naar alternatieven en omscholing van de arbeiders. Als bandwerk zo'n zwaar werk is (ik trek dat helemaal niet in twijfel) dan kan mits een opleiding van enkele maanden een nieuwe carriere mogelijk zijn in de bouw, zorgsector, ... Onderhoudsmensen zijn er overal te kort, electriciens: idem en zoveel meer van het technisch personeel.
      Wel moet er gezorgd worden dat
      1/ de grote en kleine toeleveringsbedrijven ook dezelfde kansen en mogelijkheden krijgen
      2/ de kleine zelfstandigen die eventueel instonden voor catering, groendienst, ... die hun belangrijkste klant verliezen ook gesteund worden want het zou al te erg zijn enkel naar werknemers te kijken

      Pas als na deze periode nog steeds mensen niet aan het werk zijn er kan gedacht worden aan brugpensioen maar voor deze ex-Ford werkzoekenden gelden dan ook dezelfde regels als een gewone werkzoekende met name tot aannemen van kansen ed. die hun geboden worden. Dat iemand van pakweg 45jaar plots niet meer kan genieten van ancienniteit kan wel zijn maar dat de vakbonden een ontslagvergoeding van €77.000 een peulschil en belediging noemen vind ik héél erg.

      Waar wringt het voor mij? Dat er voor deze mensen grotere inspanningen gedaan worden tov een KMO die op de fles gaat. Zo is op het einde toch niet iedereen gelijk.
      En geloof mij als ik zeg dat het ook mij raakt een bedrijf als Ford te zien vertrekken, niet als merk maar voor de 1.000'den getroffen gezinnen.
      Dat deze bedrijven het moeilijk hebben de Japanners en Koreanen is niet de schuld van voorgaanden maar ligt bij hunzelf. Waarom zou een Nissan gemaakt in Engeland (Qashqai, Note, ...) niet de concurrentie aankunnen met een Ford, Opel, Peugeot, ...?

      Comment


      • Re: 't Is maar te hopen

        Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
        tommie denk toch es ff na,
        al die nu werken betalen voor die nu op pensioen zijn.
        tegen dat het aan u beurt is, betalen die dat dan aan het werk zijn.

        en hoeveel pensioen je gaat krijgen ?





        grts
        Dat is de praktijk nu, en de theorie voor morgen.


        Er zullen morgen meer gepensioneerden zijn, en minder werkenden....
        Dus zijn er 2 mogelijkheden:
        - lagere pensioenen
        - hogere belastingen en sociale bijdragen voor de werkenden.
        Met dat laatse jagen we waarschijnlijk nog meer bedrijven weg, en de grote verdieners/belastingbetalers zouden ook wel eens kunnen vertrekken.

        Die rekening is simpel niet?

        En Theokus, ik heb niks tegen een dikke ontslagpremie, maar wel tegen 1000 vijftigers die daarna niet meer moeten gaan werken. En misschien erger nog in het zwart gaan concurreren met de bestaande echte jobs....

        Comment


        • Re: 't Is maar te hopen

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Dat is de praktijk nu, en de theorie voor morgen.


          Er zullen morgen meer gepensioneerden zijn, en minder werkenden....
          Dus zijn er 2 mogelijkheden:
          - lagere pensioenen
          - hogere belastingen en sociale bijdragen voor de werkenden.
          Met dat laatse jagen we waarschijnlijk nog meer bedrijven weg, en de grote verdieners/belastingbetalers zouden ook wel eens kunnen vertrekken.

          Die rekening is simpel niet?

          En Theokus, ik heb niks tegen een dikke ontslagpremie, maar wel tegen 1000 vijftigers die daarna niet meer moeten gaan werken. En misschien erger nog in het zwart gaan concurreren met de bestaande echte jobs....
          Er zijn nog een aantal andere mogelijkheden Tommie om geld te vinden en dit keer niet bij de arbeiders, bedienden of bedrijven.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • Re: 't Is maar te hopen

            Ja, een vermogensbelasting zeker...

            Kijk, ik ben mid 40. Ik werk me nu krom om 4 studenten te laten studeren, en dat doe ik met plezier. Ondertussen betaal ik me blauw aan belastingen, en probeer ik nog wat opzij te zetten, want ik weet dat mijn pensioen gene vette zal zijn

            Dus als ik binnen een paar jaar wat geld bij elkaar krijg ondanks de dikke belastingen, gaan ze daar nog eens aan zitten zeker.
            Kapitaal brengt zo al niks op, en smelt weg door de inflatie tenzij je serieus risico kan en durft te nemen.

            En eigenlijk is er al vermogensbelasting: onroerende voorheffing, belasting op KI, en successierechten... Dus daar moeten ze verder met hun klauwen van af blijven.

            Comment


            • Re: 't Is maar te hopen

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Ja, een vermogensbelasting zeker...

              Kijk, ik ben mid 40. Ik werk me nu krom om 4 studenten te laten studeren, en dat doe ik met plezier. Ondertussen betaal ik me blauw aan belastingen, en probeer ik nog wat opzij te zetten, want ik weet dat mijn pensioen gene vette zal zijn

              Dus als ik binnen een paar jaar wat geld bij elkaar krijg ondanks de dikke belastingen, gaan ze daar nog eens aan zitten zeker.
              Kapitaal brengt zo al niks op, en smelt weg door de inflatie tenzij je serieus risico kan en durft te nemen.

              En eigenlijk is er al vermogensbelasting: onroerende voorheffing, belasting op KI, en successierechten... Dus daar moeten ze verder met hun klauwen van af blijven.
              ".... en dit keer niet bij de arbeiders, bedienden of bedrijven. "
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • Re: 't Is maar te hopen

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Ik vind het wel straf dat je insinueert dat een goedkope dokter geen goede dokter zou zijn.
                Ik heb nog altijd veel respect voor dokters die in de marollen gaan werken, en niet altijd betaald worden voor elke prestatie.
                Zie #96 waar ik mijn respect uitdruk voor o.a. de geneeskunde voor het volk (lees minder bedeelden). Reken daar voor mijn part maar de Marollen bij. Dus in de juiste context.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • Re: 't Is maar te hopen

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  ".... en dit keer niet bij de arbeiders, bedienden of bedrijven. "
                  Ik zal het in uw plaats zeggen theokus : bij diegenen die volgens jou niet werken, veel geld verdienen, in een dikke villa wonen, met een dikke auto rijden en veel paarden hebben.
                  En.. sorry Les.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • Re: 't Is maar te hopen

                    Het is erg gekomen dat iemand door hard te werken geen paarden of enkele eigendommen mag hebben. Ik heb er 0,0 problemen mee dat bedrijfsleiders, vrije beroepen etc mooie inkomsten hebben.
                    In een land zoals het onze waar we de top aanvoeren van inwoners die de hoogste taxen dragen maar dan hebben we er wel een ander probleem bij en wel dat we voor deze hoge belastingen er bitter weinig voor terug krijgen.
                    Men kan dit niet als de fout van de eerder vernoemde groep mensen beschouwen. Laat het daarom maar stoppen om de PVDA hoog in de vaandel te dragen alsook andere jaloerse en afgunstige opmerkingen te maken.

                    Comment


                    • Re: 't Is maar te hopen

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Ik zal het in uw plaats zeggen theokus : bij diegenen die volgens jou niet werken, veel geld verdienen, in een dikke villa wonen, met een dikke auto rijden en veel paarden hebben.
                      En.. sorry Les.
                      Hier nog harde werkers:
                      Horeca Vlaanderen wil uitstel van geregistreerde kassa's
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • Re: 't Is maar te hopen

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Ik zal het in uw plaats zeggen theokus : bij diegenen die volgens jou niet werken, veel geld verdienen, in een dikke villa wonen, met een dikke auto rijden en veel paarden hebben.
                        En.. sorry Les.
                        Haha
                        Heb ik niet exact gezegd.

                        Wat ik wel kan zeggen is dat die mensen op de Ford in Genk wel keihard gewerkt hebben en eerlijk hun centen verdiend hebben.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • Re: 't Is maar te hopen

                          Moderator Note: Ik ga deze topic nog even openhouden, hoewel ik vermoed dat het meeste al gezegd is. Totnutoe is het, ondanks een paar 'randgevallen' voor mij nog niet uit de hand gelopen. Maar ik ga wellicht toch snel over tot sluiting als het gesprek zo blijft voortkabbelen... Sorry gasten.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • Re: 't Is maar te hopen

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Haha
                            Heb ik niet exact gezegd.

                            Wat ik wel kan zeggen is dat die mensen op de Ford in Genk wel keihard gewerkt hebben en eerlijk hun centen verdiend hebben.
                            Heb jij daar ook gewerkt of is het vanuit de boekjes dat je het weet?
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • Re: 't Is maar te hopen

                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Heb jij daar ook gewerkt of is het vanuit de boekjes dat je het weet?
                              Neen, ik heb er niet gewerkt.
                              Wel ken ik een aantal mensen die er werkten of gewerkt hebben.
                              Zowel mannen als vrouwen.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • Re: 't Is maar te hopen

                                Moderator Warning: Iedereen zijn zeg gehad. Geen maatschappelijke discussie, alsjeblief niet, op BD. Daarvoor zijn er internetfora genoeg.
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                                Comment

                                Working...
                                X