Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snijselder (apium graveolens var. secalinum): nergens te krijgen in belgische winkels

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Snijselder (apium graveolens var. secalinum): nergens te krijgen in belgische win

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Hier bij Colruyt te koop als groene selder, http://www.collectandgo.be/cogo/nl/a..._SELDER__stuk#
    Wij zijn hier tussen de boeren geboren, weet van niets anders, wordt dat bij jullie dan niet verkocht Hoe kan je dan
    op een deftige manier mosselen koken bv.?
    Hallo,

Wat ik al dacht: groene selder is geen snijselder. Die ken ik ook. Snijselder ziet eruit als bladpeterselie en heeft heel dunne takjes, net zo dun als bladpeterselie. Die groene selder kan ik ook krijgen bij mijn Colruyt. Vandaar dat ik de latijnse naam en variëteit vermeld heb. Dus blijkbaar toch niet te krijgen in België...

In sommige oosterse gerechten wordt die uiterst fijne selder gebruikt, maar persoonlijk vind ik die superfijne snijselder vele malen beter dan die groene selder in mijn mosselen.

Zie deze link:

Vergelijk eens afbeelding 1 met 2....Zie je het verschil ? Let ook bij de tekst die erbij hoort: groene selder behoort meer tot de bleekselderij (var. dulce)
    Last edited by stefaand; 25 oktober 2012, 13:55.
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Re: Snijselder (apium graveolens var. secalinum): nergens te krijgen in belgische win

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
      Dag Kirsten,

Bedankt voor de info: let op, het lijkt bijna op 2 druppels water op bladpeterselie, maar er is een wezenlijk verschil en dat is de stengel van bladpeterselie is rond als een rietje, terwijl bij snijselder de stengel een inkeping heeft. Ik moet soms ook even knijpen erop om te kijken of het bladpeterselie of snijselder is. Ik zou de volgende keer toch eens checken. Ik ben er zeker van dat het gewoon bladpeterselie is en geen snijselder. Bij het wrijven over het blad kan je direct ruiken of het peterselie of selder is.
      Ik kan jou met 200% zekerheid vertellen dat het wel degelijk om snijselder gaat en niet om groene selder of bladpeterselie.
      Het verschil ken ik maar al te goed, ik woon al tientallen jaren op den boerenbuiten
      en heb van opleiding Hotelschool achter de rug waarna ik ettelijke jaren in de horeca (restaurant en grootkeukens) heb gewerkt.
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
        Ik kan jou met 200% zekerheid vertellen dat het wel degelijk om snijselder gaat en niet om groene selder of bladpeterselie.
        Het verschil ken ik maar al te goed, ik woon al tientallen jaren op den boerenbuiten
        en heb van opleiding Hotelschool achter de rug waarna ik ettelijke jaren in de horeca (restaurant en grootkeukens) heb gewerkt.
        Geweldig gewoon : kan je me het adres geven van die okay winkel, zodat ik ze kan contacteren ?
        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Working...
        X