Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Systeemdisk integraal vervangen door een andere. Hoe ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Systeemdisk integraal vervangen door een andere. Hoe ?

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Aha: hoe dat ge het weeeet
    Ik hernoem de folders naar een zinnig iets zodat ik later nog weet waarover het gaat.

Voor data vind ik SyncToy wreed gemakkelijk met de optie "echo".
    Wilde me zo'n WD schijf aanschaffen van 2 terra maar ik weet niet goed hoe die backup werkt (kan dat niet vinden; wel veel bla bla maar niet wat ik moet weten).
    OT

Theo, ik gebruik "Syncback" als snelle sync/backup app en die loopt feilloos en gesmeerd op de achtergrond. Zo maak ik bvb een dagelijkse en volautomatisch, een kopie van al mijn email verkeer en mijn fotos. (Syncback)

Ik heb een 2TB externe schijf uit de A... en die werkt voortreffelijk en USB3 is razend snel ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
      Volgens mijn pc-man niet, enkel als het identieke ssd's zijn. Van een kleine naar een grote zou het spijtig genoeg niet lukken... Zoals je weet heb ik hetzelfde probleem en vrees dus alles opnieuw te moeten installeren.
      Die man moet dringend ander werk zoeken. Met Norton Ghost deed ik dat jaren geleden al.
      Image to Disk, en ik kon de grote van de partitie ingeven.

Op het werk gebruiken we voornamelijk CloneZilla.
      Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

Comment

Ondertussen de nieuwe ssd gekocht, eerste poging om image terug te zetten met Ghost is mislukt... Na "54 minutes remaining" stopte het plots en starte hij opnieuw op? aiai
        Flickr

Comment

Working...
        X