Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Systeemdisk integraal vervangen door een andere. Hoe ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Systeemdisk integraal vervangen door een andere. Hoe ?

Ik zoek naar een toepassing:
    1) mijn laptop vertoonde voor 3 weken een paar zwakke of slechte spots op de systeemdisk (C:-drive). Na een repair koan, ik verder werken.
    2) Deze week merk ik dat er opnieuw enkele bad spots zijn bijgekomen en dit verwijst naar de HD die stilaan achteruit gaat.
    3) Ik zou nu dolgraag die HD vervangen door een andere en dan nog liefst ene met hogere capaciteit.
    4) Ik kan slechts 1 HD in de laptop inbouwen, dus veel keuze is er niet.

Bestaat er ergens een FREE, jawel gratis programma waarmee ik de HD, systeemdisk intergraal kan copiëren als image, kloon naar een andere ...
    Na deze bewerking de originele uit de laptop en de kloon erin waarbij ik dan zonder probleem kan opstarten vanaf die nieuwe ?
    En, kan ik dan ook de volledige nieuwe capaciteit aanspreken of kan ik die via bepaalde tools aanpassen ?

Ben niet echt zinnens om alles opnieuw van scratch te installeren. Ik heb dat voor 4 maanden moeten doen met de laptop van mijn zus en daar ben ik helaas een drietal dagen mee zoet geweest totdat alle legale soft was geïnstalleerd, opnieuw geregistreerd (gevolg van nieuwe installatie) , ophalen en uitdraaien van alle patchen en herconfigureren van de toepassingen ...

Alvast een dank.
    De data staan intergraal op diverse data-backup's, dus ik kan die nadien zonder probleem terug plaatsen
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

Re: Systeemdisk integraal vervangen door een andere. Hoe ?

o.a.
    EaseUS Disk Copy is a hard drive copy/clone software for PC and Server. Hard drive disk copy, disk image, disk clone, disk backup and recovery software.

Reliable backup and recovery tool for windows 10 with advanced options of restoring files, folders and os. Incremental and differential backup of the whole system.

nog wat leesvoer met links: http://www.techsupportalert.com/best...ng-program.htm

Comment

De oude naar de nieuwe 'clonen':

Gebruik ik altijd, zal vragen wat te doen met de extra ruimte die de (grotere) nieuwe schijf vrij heeft.
      My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht

Gebruik ik altijd, zal vragen wat te doen met de extra ruimte die de (grotere) nieuwe schijf vrij heeft.
        Dit is een heel goed programma om te doen wat jij wilt.

Gemakkelijkste is om een nieuwe harde schijf aan te schaffen (wel goed controleren welke er allemaal gesupporteerd zijn in je laptop, indien mogelijk kun je zelfs een hybride of zo kiezen).
        Deze nieuwe schijf even tijdelijk in een usb harde schijf behuizing (bijvoorbeeld Icy Box) steken en via usb aan je laptop koppelen.

De HDClone software gebruiken om alles naar de nieuwe schijf te kopiëren.

Nieuwe schijf uit de behuizing halen, in je laptop steken en booten maar.

En normalerwijze is alles dan in orde (heb het al met een vijftal laptops/computers gedaan en het werkt goed).

Hopelijk gaan er niet teveel sectoren verder kapot van je schijf want die software moet natuurlijk wel je schijf nog goed kunnen lezen.

Mvg, succes en niet te lang wachten best.

Steven
        1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Gebruik ik ook voor Linux images te kopiëren en zo te kopiëren op andere CF kaartjes, prima programma

Comment

Even in het oog houden dat een nieuwe schijf mogelijk een "disk alignement" nodig heeft. Als uw oude schijf dat niet nodig had en uw nieuwe wel, dan moet men er op veryrouwen dat de "image" soft daar zijn plan mee trekt en dat is niet evident.
            zie de redenen oa op what-is-partition-alignment-and-why-whould-i-need-it

Comment

Als totale leek een vraag in dit verband.
              Mag je dus simpelweg stellen dat mijn systeemdisk ,een SSD die nu practisch vol zit,volledig gecopieerd(gecloned) wordt naar een nieuwe grotere SSD?
              Ik bedoel wordt mijn Windows 7 overgezet en daarbij ook alle ander software voor beeldbewerking zonder probleem en zonder nieuwe installatie en registratie(ingeven van originele toegangscodes)
              Flickr PBase
              Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
                Als totale leek een vraag in dit verband.
                Mag je dus simpelweg stellen dat mijn systeemdisk ,een SSD die nu practisch vol zit,volledig gecopieerd(gecloned) wordt naar een nieuwe grotere SSD?
                Ik bedoel wordt mijn Windows 7 overgezet en daarbij ook alle ander software voor beeldbewerking zonder probleem en zonder nieuwe installatie en registratie(ingeven van originele toegangscodes)
                Volgens mijn pc-man niet, enkel als het identieke ssd's zijn. Van een kleine naar een grote zou het spijtig genoeg niet lukken... Zoals je weet heb ik hetzelfde probleem en vrees dus alles opnieuw te moeten installeren.
                Flickr

Comment

Je hebt bv. ook clonezilla . Daar zou de enige "beperking" zijn dat de doeldisk groter moet zijn dan de brondisk (wat redelijk logisch is natuurlijk)...
                  Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Je hebt bv. ook clonezilla . Daar zou de enige "beperking" zijn dat de doeldisk groter moet zijn dan de brondisk (wat redelijk logisch is natuurlijk)...
                    Iemand hier al getest? Volgens de PC-winkel waar ik ga lukt het dus niet bij een SSD (enkel als ze identiek zijn). Zou fantastisch zijn, ik zie er een beetje op om alles opnieuw te installeren...
                    Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
                      Volgens mijn pc-man niet, enkel als het identieke ssd's zijn. Van een kleine naar een grote zou het spijtig genoeg niet lukken... Zoals je weet heb ik hetzelfde probleem en vrees dus alles opnieuw te moeten installeren.
                      Dat is zelfs niet direct relevant omdat je een klone disk kan maken met exact dezelfde parameters EN op een grotere schijf en later (zeker onder W7) de partitie vergroten naar de ganse HD/SSD ... AFAIK, sommige clone softs doen dat zelfs direct ie instelbaar voor men kloont ...

Comment

Ik zie ook niet direct verschil tussen een harddisk en een SSD om een clone te maken. Niet dat ik het al geprobeerd heb (heb geen SSD). Die clonezilla heb ik wel al gebruikt, en die werkt (is wel niet de meest gebruiksvriendelijke software, maar voor dergelijke taken hoeft dat ook niet direct). Hier kan je wel wat meer info vinden (als het engelstalig mag zijn).
                        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
                          Iemand hier al getest? Volgens de PC-winkel waar ik ga lukt het dus niet bij een SSD (enkel als ze identiek zijn). Zou fantastisch zijn, ik zie er een beetje op om alles opnieuw te installeren...
                          Wat een zever
                          My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Wat een zever
                            Dat is de "kortere" manier om het te beschrijven .
                            Groeten,

Polleke

Comment

Ik weet van iemand die het volgende gebruikte,weliswaar voor een Mac OS.
                              In plaats van een SSD gebruikte hij een Revodrive X2 160 GB(vier kleine SSDs van 40GB) van OCZ om daarop te clonen met Carbon Copy Cloner.
                              Dit draait zeer vlug en kan ook in hogere versies voor videobewerking gebruikt worden.
                              Het ganse Mac OS en alle programma's(geen extra beeldbewerking zoals CS5 wegens niet aanwezig) werd vlug en zonder probleem overgezet.
                              Flickr PBase
                              Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Working...
                              X