Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brita Waterkan bij VDB

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Brita Waterkan bij VDB

Eerst iets over de waterkan zelf.

Volgens mijn laatste bloedtesten, waren mijn nieren aan 'n kuur toe.
    Dat wil dus zeggen veel water(*) drinken.

Ik vond op internet 'n nierenshake die goed spoelde.
    Dat sterretje stond erbij dat het liefst zuiver water moest.

In Hasselt zit er geweldig veel kalk in het water. In Genk praktisch niets.
    Reverse Osmose is zeer duur, maar die Brita waterkan werkt verdomme goed en veel goedkoper.
    Veel mensen proeven het verschil. Ik eigenlijk niet zo, maar wel aan de nasmaak.
    1 ding is zeker: mijn waterkoker blinkt nog steeds als ik dat gefilterd water gebruik. Vroeger zat er al 'n wit/gele doffe uitslag op.
    Hier wordt het gebruikt voor mijn sodastream waar ik mijn eigen shake in maak, maar ook voor koffie, patatten en alles wat moet gekookt worden.
    Zelfs het stoomstrijkijzer.

Voor wat het kost 'n aanrader en evt 'n mooie kado tip

Re: Brita Waterkan bij VDB

denk dat je niet goed geïnformeerd wordt. In Hasselt wordt het water centraal onthard zodat er minimaal kalk in het water aanwezig is zie de site van IWM (intercommunale watermaatschappij) voor correcte info.
    nikon coolpix s9100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
      denk dat je niet goed geïnformeerd wordt. In Hasselt wordt het water centraal onthard zodat er minimaal kalk in het water aanwezig is zie de site van IWM (intercommunale watermaatschappij) voor correcte info.
      Ik zeg wat ik zie.
      Ik heb 58 jaar in Genk gewoond.
      Ontkalken was zelden nodig, hier in Hasselt zie je binnen de week al aanslag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
        Ik zeg wat ik zie.
        Ik heb 58 jaar in Genk gewoond.
        Ontkalken was zelden nodig, hier in Hasselt zie je binnen de week al aanslag.
        eerlijk gezegd dat begrijp ik niet, heb daar helemaal geen last van (woon in runkst) en ga toch maar eens kijken op de website van IWM....is er geen probleem met "oude kalk" in de leidingen of....
        nikon coolpix s9100

Comment

Het klopt voor beiden. Het water wordt ontkalkt in Hasselt.
          In ons gebouw hebben ook nog een ontkalker maar ik weet echt niet of die nog in werking is.

En ik heb toch nog kalkplekken op het aanrecht in de keuken, niet erg maar ze zijn er.

Een Brita heb ik ook. Meer voor het comfort bij koffie maken zodat ik geen aanslag heb ik bijv. de Senseo
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Hier ook al jaren een Brita waterkan voor koffie, thee en ook sodastream.
            Zo maken we ons eigen goedkoop spuitwater!
            Canon

Comment

w00ha,

Dan zit je toch fout hoor, in Hasselt is het water net kalkarm - zie de website van IWM:
              IWM heeft in Hasselt en in Zoutleeuw een centrale deelontharding gebouwd. Wij leveren vanaf nu aan al onze abonnees onthard drinkwater van dezelfde hoge kwaliteit.
              In de loop van oktober 2005 werden de centrale onthardingsinstallaties opgestart. Deze installaties verlagen het kalkgehalte van ons drinkwater van de huidige 35 F° tot 15 à 18 F°, zijnde het ideale comfortniveau.

Wij kunnen het weten - komende van Velm. Daar was na 1 liter kraantjeswater je beenbreuk volledig genezen ...

Jaja

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
              In Hasselt zit er geweldig veel kalk in het water. In Genk praktisch niets.
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Bedankt voor de tip.
                Ga hem hier bestellen, http://www.strijkijzerstore.nl/produ...rpatronen.html is wat goedkoper dan bij VDB.

Comment

Water zonder kalk tast metalen leidingen aan, daarom zal de watermaatschappij nooit alle kalk uit het water halen.
                  Je zal dus altijd wel sporen van kalk zien als leidingwater opdroogt.

Ik weet niet of het de kalk is die nierproblemen kan veroorzaken, waarschijnlijk zijn andere mineralen veel schadelijker dan kalk.
                  Ik denk dat je beter water met kalk drinkt dan te weinig water.

(Dit gaat niet over gezondheid, maar wel over kalk in het water:
                  Als je de reclame moet geloven, dan zit er overal zoveel kalk in het water dat elke wasmachine binnen de kortste keren stuk gaat.
                  Ik ken er die ooit vanaf het begin zo'n antikalk-middeltjes in de wasmachine gebruikten, en dat er dan door de te hoge zuurtegraad van het water toch defecten waren aan bijvoorbeeld het verwarmingselement (daar zaten gaatjes in vanaf de buitenkant, in plaats van dat er kalk op zat).
                  Mijn vorige wasmachine heb ik weg gedaan omdat ik er eentje wou met een hogere zwiersnelheid (de oude droogzwierder had het opgegeven).
                  Daar heb ik nooit een of ander antikalk-middel in gebruikt, en die is op 16 jaar nooit defect geweest.)
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Kan ik Black Bandit enkel maar gelijk in geven..

Een wasmachine zal eerder kapot gaan door te veel waspoeder en te koude wastemperatuur (geregeld eens wassen op max temp voor de witte was -keukenhandoeken, ondergoed enz.) dan aan kalk in het water.
                    perman
                    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Misschien interessant qua prijs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                        Art en Craft, de webwinkel die je zeker niet mag vergeten. Heb de laatste tijd daar een paar dingen besteld en moet zeggen dat de prijs toch in de meeste gevallen bodemprijzen zijn en levering super snel. Ik kan enkel maar
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                          Art en Craft, de webwinkel die je zeker niet mag vergeten. Heb de laatste tijd daar een paar dingen besteld en moet zeggen dat de prijs toch in de meeste gevallen bodemprijzen zijn en levering super snel. Ik kan enkel maar
                          Ben ik het volledig mee eens.
                          Wel opletten met de betaling mogelijkheden: die zorgen voor extra kosten.
                          Een overschrijving via de bank kost dus niets en dat kan ook natuurlijk.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Working...
                          X