Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CD rippen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• CD rippen?

Zeer eigenaardig.
    Ik rip een cd met muziek en alle titels ed. zijn totaal anders dan de titels op de cd.
    Het gaat over een originele cd van Douwe Egberts (met kerstmuziek).
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: CD rippen?

Elke CD heeft een unieke nummer die gebruikt wordt om de lijst met nummers van internet te halen. Blijkbaar is voor jouw CD die nummer niet echt uniek en krijg je titels van een andere CD.

Enige oplossing: zelf aanpassen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvdbergh Bekijk bericht
      Elke CD heeft een unieke nummer die gebruikt wordt om de lijst met nummers van internet te halen. Blijkbaar is voor jouw CD die nummer niet echt uniek en krijg je titels van een andere CD.

Enige oplossing: zelf aanpassen.
      Ok, en bedankt Jan
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Ha Theo, ik heb dat ook eens voorgehad met een verzamel CD van klassieke muziek ( en de DE cd's zijn dit in feite ook.)

Al de titels waren plotseling in een vreemde (Oost-Europese ) taal omgezet, met als gevolg dat ik niets meer kon terugvinden.
        Nu ja, zoals gezegd, je kan de files zelf hernoemen.
        Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Ha Theo, ik heb dat ook eens voorgehad met een verzamel CD van klassieke muziek ( en de DE cd's zijn dit in feite ook.)

Al de titels waren plotseling in een vreemde (Oost-Europese ) taal omgezet, met als gevolg dat ik niets meer kon terugvinden.
          Nu ja, zoals gezegd, je kan de files zelf hernoemen.
          Dat kan. De ID staat niet op de CD, maar wordt berekend aan de hand van inhoud van de CD (aantal nummers, lengte van de nummers). Kan dus voor verschillende CD's hetzelfde zijn.

Op www.freedb.org kun je de details terug vinden:

Jan

Comment

Met windows media player, kan je selecteren welke cd je aan het rippen bent,
            zo zie je welke mogelijkheden jouw cd heeft...

soms kan het dan nog gebeuren dat jouw cd er eigenlijk niet bij zit.
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Bij niet commerciële CD's vindt je zelden of nooit de juiste nummers.
              Bij verzamel CD's is het soms nog zoeken voor de juiste titels of cover te vinden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                Met windows media player, kan je selecteren welke cd je aan het rippen bent,
                zo zie je welke mogelijkheden jouw cd heeft...

soms kan het dan nog gebeuren dat jouw cd er eigenlijk niet bij zit.
                Ik heb die geript met Windows Media Player.
                Zal dat moeten herbekijken om het te begrijpen he
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

In het begin van iTunes en een iMac G4 met CD-brandmogelijkheden, heb ik ook een aantal compilatie-CD's gemaakt, praktisch allemaal van commerciële CDs in mijn bezit. Van zo'n commerciële CD rippen is geen probleem, en de nodige info wordt vlot opgehaald van Gracenote. Dan een compilatie-CD samenstellen en branden, eveneens zonder probleem: de opgeslagen info wordt netjes overgenomen, zodat je ook zonder moeite een hoesje met de playlist kunt afdrukken enz.
                  We zijn nu tien jaar verder, een tiental versies van iTunes en minstens één Mac... Als ik zo'n compilatie-CD van destijds in mijn huidige Mac steek, dan worden de nummers niet herkend, en zouden ze, als ik ga rippen (maar dat doe ik zelden of nooit van eigen compilaties), zouden ze in iTunes verschijnen als Track 01, Track 02, enz. Gracenote kent mijn compilaties immers niet, en de originele iTunes database (want die informatie wordt ergens gestockeerd) heb ik niet meegenomen naar de nieuwe Mac.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    In het begin van iTunes en een iMac G4 met CD-brandmogelijkheden, heb ik ook een aantal compilatie-CD's gemaakt, praktisch allemaal van commerciële CDs in mijn bezit. Van zo'n commerciële CD rippen is geen probleem, en de nodige info wordt vlot opgehaald van Gracenote. Dan een compilatie-CD samenstellen en branden, eveneens zonder probleem: de opgeslagen info wordt netjes overgenomen, zodat je ook zonder moeite een hoesje met de playlist kunt afdrukken enz.
                    We zijn nu tien jaar verder, een tiental versies van iTunes en minstens één Mac... Als ik zo'n compilatie-CD van destijds in mijn huidige Mac steek, dan worden de nummers niet herkend, en zouden ze, als ik ga rippen (maar dat doe ik zelden of nooit van eigen compilaties), zouden ze in iTunes verschijnen als Track 01, Track 02, enz. Gracenote kent mijn compilaties immers niet, en de originele iTunes database (want die informatie wordt ergens gestockeerd) heb ik niet meegenomen naar de nieuwe Mac.
                    Een duidelijk bewijs dat het nu beter is dan vroeger
                    ================================================
                    Het gaat over deze cd:
                    Last edited by theokus; 18 oktober 2012, 16:09.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Een duidelijk bewijs dat het nu beter is dan vroeger
                      Watte? En wat met "die goeie ouwe tijd"?

Serieus: ik denk dat wat dat betreft niet veel veranderd is. Zolang je de info van de CD (audioformaat) ergens digitaal hebt (ofwel ergens online, ofwel in een eigen database) is er niets aan de hand. Maar als je een CD ript zonder dat je ergens info ophaalt, dan heb je niet meer dan Track 01, enz.
                      Of heb ik iets gemist?
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                        De ID staat niet op de CD, maar wordt berekend aan de hand van inhoud van de CD (aantal nummers, lengte van de nummers).

Jan
                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Als ik zo'n compilatie-CD van destijds in mijn huidige Mac steek, dan worden de nummers niet herkend, en zouden ze, als ik ga rippen (maar dat doe ik zelden of nooit van eigen compilaties), zouden ze in iTunes verschijnen als Track 01, Track 02, enz.
                        Theorie komt dus overeen met de praktijk. Jouw compilatie CD's zijn niet bekend. Individuele nummer zijn niet opzoekbaar. Alleen hele CD's.

Jan

Comment

Working...
                        X