Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Is een stick van 32 Gb.
Gebruik: in tv of via videorecorder(s)
Vind het zeer moeilijk (ben leek) om een video via usb harddisk af te spelen op mijn tv of via mijn LG BD390 of via de Pioneer recorder.
Ze hebben allemaal usb ingangen.
Beeld en geluid lukt af en toe maar niet de menu of ondertitels.
Hoe krijg je de inhoud van een dvd op een harddisk of usb-stick ZODAT ik die kan afspelen op de tv?
(met menu en met ondertitels he)
Ik besef wat en hoe ik vraag
Ik zit STEEDS met audio_ts en video_ts.
================================================== ==================================================
USB stick met een tv-serie op (één deel) steekt in de LG BD390
Die video_TS is verdeeld in stukken.
VTS_01_0.VOB is het eerste stukje > gaat niet > "niet ondersteunde audio codec) lees ik dan.
Is een stick van 32 Gb.
Gebruik: in tv of via videorecorder(s)
Vind het zeer moeilijk (ben leek) om een video via usb harddisk af te spelen op mijn tv of via mijn LG BD390 of via de Pioneer recorder.
Ze hebben allemaal usb ingangen.
Beeld en geluid lukt af en toe maar niet de menu of ondertitels.
Hoe krijg je de inhoud van een dvd op een harddisk of usb-stick ZODAT ik die kan afspelen op de tv?
(met menu en met ondertitels he)
Ik besef wat en hoe ik vraag
Ik zit STEEDS met audio_ts en video_ts.
Awel Theo, als jij hier een duidelijk antwoord op krijgt welke je verstaat(begrijpt) waardoor je in de mogelijkheid zal zijn om een DVD (video) te copieren
Laat me dan iets weten a.u.b.
Dan kunt ge mij het ook eens uitleggen in mensentaal.
Ik heb ooit de vraag hier ook eens gesteld, maar..euh.. 'k weet het nog niet.
perman
canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk
Awel Theo, als jij hier een duidelijk antwoord op krijgt welke je verstaat(begrijpt) waardoor je in de mogelijkheid zal zijn om een DVD (video) te copieren
Laat me dan iets weten a.u.b.
Dan kunt ge mij het ook eens uitleggen in mensentaal.
Ik heb ooit de vraag hier ook eens gesteld, maar..euh.. 'k weet het nog niet.
Oef Dacht dat ik (weer) alleen was
Jong...wat een frustrerende zaak is me dat toch he
Ik wil mijn dvd's 'sparen' dus via 'DABfab 8 Qt' staan die nu allemaal op harde schijf.
Met de VCL media player kan ik die afspelen op mijn pc MAAR ik heb storingen, niet te doen dus.
Hier kan ik eenvoudig een map selecteren en dan verschijnt de menu van de dvd, kan ik ondertitels aanklikken enz. enz.
Dat werkt... maar met storingen.
Intussen heb ik 'PowerDVD 12' en dat gaat zeer goed.
Bij mijn interne BR-speler (in de pc) kreeg ik de 'blu-Ray Disck Suite'.
Dat werkt ook MAAR ik krijg geen zuiver beeld en grote vierkante plekken op het scherm, niet veel maar ze zijn er.
Dus... weer niet goed.
================================================== ====================================
Mijn bijkomende vraag dus daaruit voorkomend..tsss... is NTFS BETER van Fat?
Ik zie nu ook pas, had er geen weet van dat dus exFAT ook bestaat.
Maar ja werkt dat op mijn recorders en tv?
Of doet dat er niet toe?
================================================== ====================================
Ik heb hier al wat gelezen over streaming ed. of harddiskrecording enz; enz.
En over mediaplayers.
Een gewone film zal wel lukken denk ik als in avi is mpeg enz. enz.
Ik zit met bijv. tv-series, met menu's en ondertitels.
================================================== ===================================
PoverDVD heeft DLNA.
Mijn LG BD390 heeft DLNA.
Mijn tv heeft DLNA.
Allemaal draadloos behalve de tv, die heb ik met kabel verbonden met de router.
Een dvd met menu en subtitles afspelen zal niet gaan via 'n gewone USB stick op je Smart TV.
Ik kan hier wel DVD's en BR afspelen via HD/USB of NAS, maar zonder enige menu, taal, subtitles of chapters.
Een dvd met menu en subtitles afspelen zal niet gaan via 'n gewone USB stick op je Smart TV.
Ik kan hier wel DVD's en BR afspelen via HD/USB of NAS, maar zonder enige menu, taal, subtitles of chapters.
Ah...dus dat zal niet lukken.
En als dat hier niet lukt dan lukt dat nergens.
Mijn dvd's zijn allemaal tv-series...met menu en ondertitels.
Die dvd's (bestanden aangemaakt met DABFab) staan allemaal op harde schijf en werken prima via&op de pc.
Maar via de tv zal dat dus niet lukken.
NU PowerDVD 12 heeft een DLNA optie... dus ik zou dat kunnen streamen
Maar dat is me nog niet gelukt > kwestie van studeren OF fouten die ik maak enz; enz.
Denk er juist aan
Ik zou een dvd kunnen afspelen via PowerDVD op de pc en dan naar de tv streamen(?) via DLNA.
Van elke originele dvd heb ik een kopie op dvd-schijfjes.
Eigenlijk te gek om los te lopen...
Er is een aparte afstandsbediening bij de mediaplayer waar je een menu (bestandsverkenner) kan oproepen zodat je gewoon door de bestanden op je aangesloten hd of usbstick kan bladeren zoals op je computer. Gewoon een map aanklikken met bevoorbeeld een "geripte" dvd en klik op play. De "dvd" begint gewoon af te spelen alsof je hem in de dvd-player hebt gestoken en je kan dan via het originele dvd menu taal, subs en geluid selecteren. Wanneer je de film in het midden stopt dan kan je later gewoon vanaf dit punt weer verder kijken.
Dit alles doe je dus gewoon vanuit je luie zetel via je televisie.
Comment