Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Redbull Stratos Live

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Redbull Stratos Live

Slechts één minpuntje: iets te hoog opengetrokken. Rond de 6000 voet, als ik het goed gehoord heb. Daardoor heeft hij niet het record van de langste vrije val. Kittinger's parachute in 1960 opende rond de 5000 voet. Alhoewel, het kan zijn dat Felix wel het record van de langste vrije val op zijn conto mag schrijven omdat Kittinger's sprong nooit officieel erkend werd als een "echte" "vrije" val, aangezien hij zijn volledige val deed met een remparachuutje om zich te stabiliseren (zoals je nu ook ziet bij de moderne duo- of tandemsprongen).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ludovicus Bekijk bericht
      Slechts één minpuntje: iets te hoog opengetrokken. Rond de 6000 voet, als ik het goed gehoord heb. Daardoor heeft hij niet het record van de langste vrije val. Kittinger's parachute in 1960 opende rond de 5000 voet. Alhoewel, het kan zijn dat Felix wel het record van de langste vrije val op zijn conto mag schrijven omdat Kittinger's sprong nooit officieel erkend werd als een "echte" "vrije" val, aangezien hij zijn volledige val deed met een remparachuutje om zich te stabiliseren (zoals je nu ook ziet bij de moderne duo- of tandemsprongen).
      Hij heeft opengetrokken op 5200 voet. 5000 voet was de limiet omdat de noodparachute opentrekken zeer veel tijd kost met het pak dat hij aanhad.

Comment

ik denk vooral dat hij vroeger opengetrokken heeft omdat je halverwege zijn vlucht hem hoorde zeggen, dat er een touw losgekomen was, denk dat hij bang was dat er iets verkeerd ging aflopen en maar uit veiligheid de parachute heeft opengetrokken.

grtz david

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          Het tollen was inderdaad schrikken, damn. Ik dacht dat hij bewusteloos was.
          Iemand een idee hoeveel G-krachten die maximaal had tijdens deze sprong?
          Als hij begin te tollen is het wel anders maar bij een gewone val : 1 g

Trouwens, ik dacht dat zijn voorganger destijds bewusteloos geworden is en met een automatische parachute is neergekomen. Dit scenario was hier ook voorzien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
            Vallen, bedoel je...

Had wel gehoopt op beelden van cameraakes op zijn lichaam.
            bij deze

^^

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
              Hij heeft opengetrokken op 5200 voet. 5000 voet was de limiet omdat de noodparachute opentrekken zeer veel tijd kost met het pak dat hij aanhad.
              "Zeer veel tijd om de noodparachute te trekken"? Waar haal je dat? Volgens mij niet méér tijd dan bij een gewoon skydiving-rig.

Comment

"Zeer veel tijd om de noodparachute te trekken"? Waar haal je dat? Volgens mij niet méér tijd dan bij een gewoon skydiving-rig.
                Rond de 3 minuten zegt hij zelf dat het veel moeilijker is om te bewegen.
                http://mashable.com/2012/10/09/felix...er-space-suit/
                Ik denk niet dat skydivers met een ruimtepak springen.

Comment

Tegen de snelheid van het geluid komt de aarde volgens mij heel snel dichterbij (tijdens het eerste deel van de sprong, waar er geen lucht is om af te remmen).
                  Dan zou ik zelf ook liever op tijd aan het touwtje trekken (maar ze krijgen mij niet in zo'n tuig, het zal bij mij dus nooit gebeuren).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Rond de 3 minuten zegt hij zelf dat het veel moeilijker is om te bewegen.
                    http://mashable.com/2012/10/09/felix...er-space-suit/
                    Ik denk niet dat skydivers met een ruimtepak springen.
                    Ja, "limited movement", zeggen ze. Dit bemoeilijkt hoofdzakelijk het manoeuvreren in vrije val. Maar de 4 handles aan zijn rig (1 om de main te openen, 1 om de main los te koppelen, 1 om de reserve te openen, 1 om de reserve los te koppelen) zitten wel degelijk op plaatsen waar hij gemakkelijk bij kan met zijn handen. Zo slim zijn de ontwerpers wel geweest. Ik denk niet dat men zich een vertraging kan permitteren tussen de beslissing om één van die handles te activeren en het daadwerkelijk uitvoeren van die daad.

Comment

Ja, "limited movement", zeggen ze. Dit bemoeilijkt hoofdzakelijk het manoeuvreren in vrije val. Maar de 4 handles aan zijn rig (1 om de main te openen, 1 om de main los te koppelen, 1 om de reserve te openen, 1 om de reserve los te koppelen) zitten wel degelijk op plaatsen waar hij gemakkelijk bij kan met zijn handen. Zo slim zijn de ontwerpers wel geweest. Ik denk niet dat men zich een vertraging kan permitteren tussen de beslissing om één van die handles te activeren en het daadwerkelijk uitvoeren van die daad.
                      Die handschoenen staan toch onder druk, niet? Lijkt me niet zo eenvoudig om een hendelke te zoeken als je minder gevoel hebt in je vingers. Je wil ook niet per ongeluk die parachute opentrekken tegen mach 1.24 me dunkt. Dat is trouwens 1 van de zaken die ze een paar keer hebben zitten checken. Alvorens te springen moest ie zeker zijn dat zijn parachute nog niet open was.

Comment

Balls of steel

Comment

Die handschoenen staan toch onder druk, niet? Lijkt me niet zo eenvoudig om een hendelke te zoeken als je minder gevoel hebt in je vingers. Je wil ook niet per ongeluk die parachute opentrekken tegen mach 1.24 me dunkt. Dat is trouwens 1 van de zaken die ze een paar keer hebben zitten checken. Alvorens te springen moest ie zeker zijn dat zijn parachute nog niet open was.
                          ccc, u veronderstelt allerlei dingen, zonder echte kennis van zaken blijkbaar.
                          1. Een ervaren skydiver moet niet "zoeken" achter een hendeltje. En zeker een ervaren BASE-jumper als Felix niet. Het grijpen van het hand deploy-kussentje (het is geen echt hendeltje maar een kussentje dat precies in je hand past) is een automatisme geworden bij die mannen. Die grijpen daar heus niet naast, zelfs niet met een dikke handschoen.
                          2. Per ongeluk je parachute opentrekken doe je ook niet in vrije val. Die kussentjes zijn zeer secuur bevestigd met velcro en je handen komen tijdens de val niet in de buurt van die kussentjes.
                          3. Het checken voor de sprong of de parachute nog niet open was had betrekking op de flaps op de container op zijn rug. Er is altijd een minieme kans dat die ergens achterhaken. Onder die flaps zit de pin (of de pinnen) die de container dicht houden. Skydivers vragen juist voor de sprong een pincheck aan een medespringer. Die kijkt dan even onder de flap of de pin nog goed zit. Bij Felix kon alleen een oppervlakkige visuele controle door de groundcrew gebeuren.

Comment

ccc, u veronderstelt allerlei dingen, zonder echte kennis van zaken blijkbaar.
                            Daar heb je dan gelijk in. Het lijkt me alleen eenvoudiger om iets vast te pakken in een plastieken handschoen die tegen je lijf zit dan in het pak van een michelin manneke.

Comment

Working...
                            X