Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Presets internetradio verdwijnen zomaar.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Presets internetradio verdwijnen zomaar.

Hallo allemaal,

Enkele maanden geleden heb ik een miniketen (Sony CMT-MX700Ni) gekocht met ingebouwde internetradio.
    Daar ben ik nog altijd tevreden van alleen ondervind ik een groot nadeel : met dit toestel kan je 20 presets opslaan voor de internetradio maar na enkele tijd kan ik sommige van deze presets niet meer vinden. De naam van het opgeslagen internetstation staat er nog maar wanneer ik deze wil selecteren staat er: Cannot Play. Bij de beschrijving in de handleiding staat er: het systeem kan geen audiobestanden weergeven als gevolg van een niet ondersteund bestandsformaat of weergavebeperkingen.
    En iedere keer de presets opnieuw instellen is toch een héél werk (keuze uit duizenden internetstations)!
    Op het net kan ik nog iemand vinden met hetzelfde toestel en probleem maar geen oplossing.
    Nu denk ik het toestel op te sturen voor nazicht (nog onder garantie) maar vrees dat er niet veel gevonden zal worden.
    Vroeger had ik een appart toestel van Freecom (internetradio) en nooit had ik problemen met de presets.
    Misschien heeft er iemand een idee wat het probleem of de oplossing zou kunnen zijn?
    Dank u voor het lezen,
    Tom
    Canon

Re: Presets internetradio verdwijnen zomaar.

Misschien de interne accu die het heeft begeven...
    Ik zeg zomaar iets hoor.

Comment

Klinkt bekend in de oren, alleen heb ik een toestel van een ander merk. Als ik een station kies uit 'Recently Played', dan werkt het zoals het hoort, maar als ik er een bewaar in de 'Favorites' dan werkt het na een tijdje niet meer. Van de week pas een firmware update geïnstalleerd, dus zal nog eens moeten kijken of het probleempje er nog steeds is.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Dank u wel voor de reactie's!
        Ik denk inderdaad ook dat het iets met de software van het apparaat is.
        De afgelopen dagen heb ik me al suf gezocht op het net maar geen resultaat!
        Ik denk van het toestel op te sturen want zo heb ik er niet veel aan want de internetradio wordt het meest gebruikt.
        Canon

Comment

Gebeurd ook bij mijn AVR. Internet favorites blijven bewaard BEHALVE bij een firmware upgrade dan zijn ze weg terwijl alle overige instellingen wel bewaard blijven (?). Is al generaties zo bij mijn merk dus een snelle oplossing verwacht ik niet. Ik kan wel via browser en ip adres van het apparaat alle instellingen in een config downloaden en na een firmware update weer uploaden. Zo blijven alle favorites toch bewaard maar omslachtig en onnodig lijkt het me wel .

Comment

Dank u voor uw reactie!
            Ik ben toch niet alleen met dit probleem!
            Mag ik nog eens vragen om de hoeveel tijd uw favorites weg zijn?
            Bij mij is dat om de 2 à 3 weken. Dit gebeurt dan met een stuk of 4 presets tegelijk, een tweetal weken later dan eens 2, 3 of 4 andere.
            En raar maar waar: ik heb 2 internetradio presets vanuit België (de rest is bijna allemaal uit Nederland) en die blijven altijd staan!!! Deze zijn nooit weg. Zo blijft bvb. ketnetradio altijd beschikbaar.
            En 2 internetradio presets uit Amerika (New York) zijn altijd het meest weg.
            Dus als dit aan firmware upgrades zou liggen dan kan het zijn dat mijn radio perfect werkt dan?
            Ik kan hem nog opsturen voor controle (is nog in garantie) maar dan ben ik hem x aantal weken kwijt en kunnen ze misschien toch niets doen?
            Of misschien kan een software update van het toestel iets doen?
            Sorry voor de vele vragen maar ik ben erg blij met de hulp!
            Canon

Comment

Wij hebben hier een logitech squeeze box gehad en eentje van Terratec allebei met hetzelfde probleem. Uiteindelijk nu de derde logitech ontvangen (via garantie) en nu doet die het goed.

Wat ook soms gebeurd is dat ze de website veranderen en een andere speler gebruiken voor de live stream. Dan kom je ook in de problemen.

Logitec heeft een site waar je je favorieten in kan opslaan. Ook zenders die er in eerste instantie niet zijn in de radio zelf, daarvan kan je zelf de url ingeven. Bij de andere merken was dit niet mogelijk.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                Wij hebben hier een logitech squeeze box gehad en eentje van Terratec allebei met hetzelfde probleem. Uiteindelijk nu de derde logitech ontvangen (via garantie) en nu doet die het goed.

Wat ook soms gebeurd is dat ze de website veranderen en een andere speler gebruiken voor de live stream. Dan kom je ook in de problemen.

Logitec heeft een site waar je je favorieten in kan opslaan. Ook zenders die er in eerste instantie niet zijn in de radio zelf, daarvan kan je zelf de url ingeven. Bij de andere merken was dit niet mogelijk.
                Dank u voor uw reactie!
                Mag ik eens vragen wat voor een type van logitech u nu heeft (die het goed doet)?
                Morgen stuur ik de miniset terug voor controle. Hopelijk kunnen ze iets doen of heb ik de mogelijkheid om te ruilen.
                Ik hoop maar dat ik niet te lang moet wachten, ik ben nogal ongeduldig.
                Canon

Comment

Het toestel was opgestuurd en komt morgen terug met de mededeling: onderzocht en probleem niet vastgesteld.
                  Was te denken. Ik ga er moeten leren mee leven denk ik ...
                  Canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht
                    Dank u voor uw reactie!
                    Mag ik eens vragen wat voor een type van logitech u nu heeft (die het goed doet)?
                    Morgen stuur ik de miniset terug voor controle. Hopelijk kunnen ze iets doen of heb ik de mogelijkheid om te ruilen.
                    Ik hoop maar dat ik niet te lang moet wachten, ik ben nogal ongeduldig.
                    Ik moet u teleurstellen, deze week de logitech squeezebox weer teruggestuurd, maakte geen connectie meer met het internet.
                    Dit is al de vierde ...
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                      Ik moet u teleurstellen, deze week de logitech squeezebox weer teruggestuurd, maakte geen connectie meer met het internet.
                      Dit is al de vierde ...
                      Wat raar dat al die internetradio's daar nu last van hebben.
                      Ik heb de voorbije 3 jaar een freecom internetradio gehad en heb daar nooit problemen mee gehad.
                      Direct connectie met het internet, nooit uitvallen of storing en de presets bleven behouden.
                      Canon

Comment

Working...
                      X