Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat voor jaar is dit zeg ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat voor jaar is dit zeg ?

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Misschien uw buurman

grts
    Sieg
    Haha, dat is nu net iets wat ik niet heb

Paul

Comment

Misschien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        Verleden jaar zijn er ruiten van mijn serre gesneuveld door vallende eikels buiten proportie en kon ik soms niet slapen van de eikels die op het dak van mijn koterijen kletterden. Ik geloof niet dat ik er al 5 heb horen vallen dit jaar.
        Betreft paddenstoelen : de oogst van mijn Shii-Takes was dit jaar echt ondermaats, gewoon een ramp.
        Het was voor mij echt het vreemdste jaar ooit.
        Misschien kan dit uitleg geven Paul?
        Deze herfst zijn er heel weinig nootjes te vinden in het bos. ‘Het gaat vooral om beukennootjes en eikels’, zegt Joris Gansemans van Natuurpunt.

Comment

Ja het is echt gene vette dit jaar wat paddestoelen, maar het kan nog komen hé.
          Photography is a way to see the world in detail.
          Fotograaf op rust

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corre1980 Bekijk bericht
            Ja het is echt gene vette dit jaar wat paddestoelen, maar het kan nog komen hé.
            Hier massaal aanwezig. Dus nooit veralgemenen.
            Dat het een slecht voorjaar was is wel voor iedereen in België gelijk geweest denk ik

Grtz,
            Kurt

Comment

Ik sta hier met 4-5 soorte, paddestoelen in mijn hof. Er ligt schors tussen de struiken (net aangelegd) en vermoed dat de verhoogde zuurtegraad er iets kan mee te maken hebben maar ben het ook niet zeker, te weinig kennis biologie hieromtrent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                Misschien kan dit uitleg geven Paul?
                http://www.standaard.be/artikel/deta...21018_00340198
                Ja, ik heb het ook gelezen.
                Met de eikels is het echt wel opvallend gesteld dit jaar, nu je hoort me niet klagen want sinds verleden jaar komen er hier overal kleine eiken uit.

Geen eikels, geen beukenoten, ook geen okkernoten. Wel veel kastanjes, normaal moeten die op dit moment van het jaar op de grond liggen maar op dit moment hangen ze nog allemaal aan de bomen.
                En over paddenstoelen gesproken : verleden zondag ben ik op fototocht geweest (prachtige vliegenzwammen hier) en terwijl ik bezig was hoor ik mijn vrouw zeggen : er staat hier eekhoorntjesbrood.
                Ik moet gezegd hebben : neem maar mee dan eet ik ze vanavond in een omelet. Maar ik heb niet meer gecontroleerd. Om drie uur 's nachts moeten overgeven en ik heb tot de morgen liggen hallucineren. Nooit eerder meegemaakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                  Ja, ik heb het ook gelezen.
                  Met de eikels is het echt wel opvallend gesteld dit jaar, nu je hoort me niet klagen want sinds verleden jaar komen er hier overal kleine eiken uit.

Geen eikels, geen beukenoten, ook geen okkernoten. Wel veel kastanjes, normaal moeten die op dit moment van het jaar op de grond liggen maar op dit moment hangen ze nog allemaal aan de bomen.
                  En over paddenstoelen gesproken : verleden zondag ben ik op fototocht geweest (prachtige vliegenzwammen hier) en terwijl ik bezig was hoor ik mijn vrouw zeggen : er staat hier eekhoorntjesbrood.
                  Ik moet gezegd hebben : neem maar mee dan eet ik ze vanavond in een omelet. Maar ik heb niet meer gecontroleerd. Om drie uur 's nachts moeten overgeven en ik heb tot de morgen liggen hallucineren. Nooit eerder meegemaakt.
                  Het was toch geen heksenboleet?
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Nu nog aan paddo's beginnen Paul .
                    Geen grote expert zwammen en paddestoelen maar overal lees en hoor ik dat het echt opletten is geblazen met de identifitactie van al die zaken. Zelf groot, enorm groot, liefhebber van paddestoelen maar kan ze helemaal niet uit elkaar houden.

Comment

Working...
                    X