Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ook dat nog, electriciteitsopname méér dan 6 weken vóór datum.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ook dat nog, electriciteitsopname méér dan 6 weken vóór datum.

Zoals in een ander topic reeds te lezen is, heb ik door mijn zonnepanelen momenteel
    een overschot van 1427 Kw. de bedoeling was deze op te gebruiken via warmtepomp
    vóór 22 novenber (de gebruikelijke datum van meteropname).

Nu komen ze deze morgen wel méér dan 6 weken vroeger de meter opnemen zeker, wat
    mij een verlies van die 1.427 Kw kan kosten.

Wij kunnen wettelijk niets terug krijgen of verplaatsen naar het volgende jaar, maar kunnen zij (Infrax) zomaar
    hun meteropnames met méér dan 6 weken vervroegen, zodat ons ganse planning in het water valt ????

Ik heb meteen klacht ingediend bij Infrax, ik vraag mij af wat hun antwoord zal zijn.

Re: Ook dat nog, electriciteitsopname méér dan 6 weken vóór datum.

Ik ken er niks van maar ik stuur mijn meterstanden zelf door
    Hier komt niemand langs van Infrax.
    Zelfde geldt voor de meter van het water.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Zoals in een ander topic reeds te lezen is, heb ik door mijn zonnepanelen momenteel
      een overschot van 1427 Kw. de bedoeling was deze op te gebruiken via warmtepomp
      vóór 22 novenber (de gebruikelijke datum van meteropname).

Nu komen ze deze morgen wel méér dan 6 weken vroeger de meter opnemen zeker, wat
      mij een verlies van die 1.427 Kw kan kosten.

Wij kunnen wettelijk niets terug krijgen of verplaatsen naar het volgende jaar, maar kunnen zij (Infrax) zomaar
      hun meteropnames met méér dan 6 weken vervroegen, zodat ons ganse planning in het water valt ????

Ik heb meteen klacht ingediend bij Infrax, ik vraag mij af wat hun antwoord zal zijn.
      Ik zou zeker niet meewerken aan hun snood plannetje.
      Gewoon voor zorgen dat je niet thuis bent. Dan maken ze ofwel een afspraak of mag je zelf de meterstand opnemen.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        Gewoon voor zorgen dat je niet thuis bent. Dan maken ze ofwel een afspraak of mag je zelf de meterstand opnemen.
        Dat had je Geert gisteren moeten zeggen
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
          Die mannen vinden toch echt dat ze zich alles kunnen permitteren. Ze verkopen dat verschil zelf terug opnieuw aan derden, je moet eens denken : pure winst.
          @Geert, als ze geen gevolg geven aan de klacht gaan we dat in natura terug verdienen onder de vorm van oesters
          Jammer dat ik heel eind Oktober bezet ben maar ik hou je op de hoogte.

Comment

Zorgen dat ge niet thuis zijt of de deur niet open doen !
            Kan je nadien online zelf alles invullen wanneer je dit wenst ;-)

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Bij mijn weten gebeuren de meteropnamen het hele jaar door.
              Naar gelang het aan jou buurt (beurt) is, komen ze langs.
              Bij ons is dat meestal ergens rond februarie en soms zitten ze er ook een paar weken van hoor.

Comment

kan idd een tussentijdse "controle" zijn, hier is bijna altijd iemand thuis en ze springen idd een keertje per jaar in heel de straat binnen. Ik vermoed dat ze zo de "chantage" door minder door te geven dan de teller zegt wat tegen gehouden wordt. Voor de "echte" afrekening moeten we het altijd zelf doorgeven.
                De gustibus et coloribus non est disputandum
                Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Zorgen dat ge niet thuis zijt of de deur niet open doen !
                  "Wanneer" nog niet direct maar wel "wat" je invult.
                  Met dat kaartje dat ze insteken kunt ge ook geen 6 weken wachten of ze schatten ondertussen uw verbruik al.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Ondertussen reeds op het cabinet van Vincent Van Quickenborne en het ganse geval wordt
                    nu onderzocht door Nele Roobrouck, bevoegd in dat soort zaken.
                    Ik heb ook alles op FB gezet, en het regend er klachten bij Infrax.

Comment

Mijn buurman zit met hetzelfde probleem als ik, en maakte daarjuist de opmerking, "stel dat ze in maart nu nog eens terugkomen met een tussentijdse opname"
                      Dan is er een periode achter de rug met weinig opbrengst, staan we met een positief verbruik, dat ze kunnen aanrekenen, enz.
                      Zo kan de netwerkbeheerder kilowats "stelen" zoveel hij wil.
                      Wie de datum van opname kent, kan zich daar naar aanpassen, wat hij dan verliest is zijn zaak, maar wat hier gebeurd is gewoon niet aanvaardbaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Dat heb ik geprobeerd, maar dan kreeg ik een melding dat de stand bekend was.
                        Ik heb niemand gezien.
                        Vervolgens bleek dat ik teveel vooraf zou hebben betaald.
                        I rest my case.

Comment

Gisteren contact gehad met verschillende kranten, mischien kan de media er wat druk opzetten.

Comment

Er zit schot in de zaak, gisteren een brief van de ombudsman voor energie, dat ze de klacht hebben doorgeschoven naar de VREG en naar Infrax, er wordt duidelijk naar gekeken, vandaag heb ik mijn factuur gekregen, daar staat alleen gas op, en geen electriciteit, (op vorige facturen staat dat altijd samen) een teken dus dat ze een oplossing zoeken.

Krantenartikel is vandaag in Het Nieuwsblad verschenen. http://www.nieuwsblad.be/article/det...paign=regio-nb
                            Last edited by Guest42; 16 oktober 2012, 10:44.

Comment

Working...
                            X