Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe parlofooninstallatie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe parlofooninstallatie

    Bij mij thuis heeft de bestaande parlofooninstallatie (buitenpost en twee binnenposten - geen video/camera - ook één drukknop voor de bel - zoemer in de beide binnenposten werken paralel) het begeven.
    Het betreft een installatie van het jaar '80. Oud dus. Bedrading o,5carré/draad.
    De huidige nieuwe installaties werken allemaal (of toch bijna) op tweedraads (één buitendrukknop).
    Moet ik nieuwe bedrading trekken of volstaat de huidige sectie van de bedrading.
    perman
    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

  • #2
    Re: Nieuwe parlofooninstallatie

    Je hebt hierin verschillende systemen. De meeste van de systemen werken inderdaad met 2-draads bekabeling, ik heb er zelf al enkele gedaan en het is zeker niet slecht.
    Opgelet, de meeste van die 2-draadssystemen werken met het lus bekabeling. Dat wil zeggen dat men de 2 draden van node naar node trekt en niet werkt met een sterverbinding.

    Zelf bij mij thuis toch gekozen voor bTicino, de binnen en buitenmodule volgens de linkse afbeelding en werkt perfect. Dit is echter niet volgens het lussysteem wat voor mij ideaal was. Nadeel: 2 extra vrij grote modules in de kast moeten steken:

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe parlofooninstallatie

      Volgens mij zal de sectie van 0,5 mm² ruim voldoende zijn, daar gaat toch maar weinig stroom over.

      Kan zelfs draadloos. http://www.intercom-parlofoon-videof...draadloos.html

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe parlofooninstallatie

        Wij hebben hier materiaal van "Bticino".
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe parlofooninstallatie

          Een kameraad zelfstandig elektricien trekt een UTP kabel dus zal de draadsectie van 0.5mm² zeker voldoende zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe parlofooninstallatie

            Bedankt mannen voor de reacties.
            Het is ook bticino geworden.

            De installatie/vernieuwing zal wel nog een ietsje op zich laten wachten want ik heb
            ook nog enkele andere katten te geselen (eigenlijk gezamenlijk)
            o.a. een switch voor PC aansluitingen op verschillende plaatsen in de woning.
            Er moet zodoende een en ander "priseken", "leidingsken" met bijhorend boor en kapwerk gedaan worden.

            Moest ik problemen hebben met 't een of 't ander zul je hier wel een "kres" horen.
            Nogmaals mercikes.
            perman
            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

            Comment

            Working...
            X