Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lowe garantie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lowe garantie

Iemand ervaring mee ?
    De rits van mijn slingshot 300AW is in een hoekje aan het uitscheuren, duidelijk een materiaalfout want de andere hoek heeft er totaal geen last van. De rugzak ziet er verder picobello uit. Ik ben maniakaal op het gebied van materiaal.
    Gisteren binnen gedaan bij Tuyttens Brugge en dat beloofde al meteen niet veel goeds, ik had geen aankoopbewijs meer (na drie jaar...) en de verkoper leek me niet al te hoopgevend. "Ze gaan hem gewoon terugsturen omdat dit nog geen gevaar voor de camera betekent". Ik heb gezegd dat, als ik hem nog 200x open en toe rits dat dit wél een gevaar voor de camera zal betekenen. Allee, een oudere collega er bij geroepen en ze gingen hem opsturen....
    Als je die daar een week of vier laat liggen heb je er natuurlijk geen werk aan en "hebben ze hem terug gestuurd omdat de rits geen gevaar betekent enz...."

Met mijn Lowe Alpamayo heb ik na al die jaren nog geen enkele vorm van slijtage aan de ritsen en die heeft veel meer afgezien.
    Ik ben toch wel eens benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken. Dus : heeft er iemand ervaring met de manier waarop Lowe de kwaliteit van zijn producten bekijkt ?

Re: Lowe garantie

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    De rits van mijn slingshot 300AW is in een hoekje aan het uitscheuren, duidelijk een materiaalfout want de andere hoek heeft er totaal geen last van.
    Best te begrijpen dat dit mogelijk is maar ik denk dat het voor buitenstaanders onmogelijk is om dit uit te maken en dat jij de enige bent dat dit kan vermoeden of bevestigen.
    Een rits kan uitzonderlijk eens uitscheuren door een mankement maar in de meeste gevallen komt het eerder door overbelasting van dat gedeelte.
    Dit kan door een te grote "lading" eronder te steken en wat te wringen, door verkeerd te openen, door de tas met open rits verkeerd op te pakken als er gewicht in steekt, ...
    Wat bij u de reden is (fout gebruik of fabricagefout) kan je dus enkel volgens je eigen ervaring weten.
    Zie mijn reactie niet als verwijt maar als een eerlijke reactie op uw vraag ... niemand kan hierop in uw plaats antwoorden.
    En of ze het gaan aanvaarden onder waarborg ... zal ook wat afhangen wat zij het meest waarschijnlijk achten als oorzaak van de schade.

Kijk vooral hun garantievoorwaarden eens na ... belooft niet veel goed, vooral na drie jaar.

Wat valt er niet onder de dekking van deze garantie? Onder de dekking
    van deze garantie valt geen schade die is veroorzaakt door onjuiste
    verzorging, verkeerd gebruik, misbruik, aanpassing en/of toevallige schade.
    Evenmin valt onder de dekking de natuurlijke slijtage van materialen, die
    na langdurig gebruik optreedt (denk bijvoorbeeld aan het kapotgaan van
    ritssluitingen of slijtage van de stof
    ).
    Uiteindelijk zal zelfs een Lowepro-tas
    verslijten!
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Ik kan niet helpen hier
      Wel heb ik een Loewe Pro (Pro 35) tas.
      Gekocht toen ik de Nikon F-501 heb aangeschaft.
      Beide zijn nog in perfecte staat.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Ik hou jullie op de hoogte.

Het was wel geen rugzak maar een jas en een tent van The North Face waar na jaren gebruik (11 jaar voor de tent) een stok had begeven, de Gore-Tex jas liet water door. Ik heb toen zonder morren nieuw (de jas en de stok -niet de tent) gekregen. Je zal me over de lifetime warranty van The North Face dus niet horen klagen. Ik ben dus wel benieuwd hoe Lowe achter zijn kwaliteit staat, op het gebied van rugzakken zijn ze toch een referentie.

Comment

Ik ben dus wel benieuwd hoe Lowe achter zijn kwaliteit staat, op het gebied van rugzakken zijn ze toch een referentie.
          Je ziet ze veel (net als MacDonalds-zaken) maar daarom is Lowepro toch niet beter dan gemiddeld?
          Last edited by heaucheneaudt; 30 september 2012, 13:29.

Comment

Het scheelt maar een lettertje maar ik zat er naast
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Ik ben dus wel benieuwd hoe Lowe achter zijn kwaliteit staat, op het gebied van rugzakken zijn ze toch een referentie.
              Gewoon dit draadje hier linken naar hun site Paul, hier bebben ze toch wel wat te winnen bij een correcte garantie afhandeling denk ik.

Ik ben uiterst tevreden over mijn Lowepro producten, en vind deze wel beter dan gemiddeld.

Comment

Vandaag een brief in de bus : de rugzak wordt omgeruild voor een nieuwe.
                Als het goed is moet je het ook zeggen vind ik, dus een pluim voor Tuyttens tav een zekere Dirk en natuurlijk voor Lowe.
                Hun garantie is dus geen loze belofte, hun reputatie op het gebied van rugzakken verdiend.

Zeg het door.

Comment

Zie nu pas dit draadje.
                  Zo'n 10 jaar geleden hetzelfde voorval met één van hun top rugzakken: de rits van mijn Lowe Pro Phototrekker AW had het op reis in Pakistan begeven. Zeer vervelende situatie op reis, ik moest mij behelpen met de kliksluitingen aan de zijkant.
                  Binnengedaan bij Meurillon in Gent bij terugkeer voor herstelling. Ook ruim buiten garantie.
                  Na 1 week een nagelnieuwe Photo Trekker ontvangen, zonder kosten. Die tas gebruik ik nog altijd.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Lowe is al jaren een pionier op het gebied van de echte trekkersrugzakken.
                    Het doet deugd om te zien dat ze hun kwaliteitsnormen nog steeds au serieux nemen op het gebied van de goedkopere foto-rugzakken.
                    Mijn Alpamayo kostte destijds een veelvoud van de 300AW nu maar al die ritsen werken nog 100%

Lowe =

Comment

Gisteren een nieuwe Lowe Flipside 300 gekregen voor € 0.
                      Is wel geen slingshotmodel maar je hoort me niet klagen. Het zou me niet verwonderen dat die 2x90° hoekrits van de slingshot een zwakke plek was.

Comment

Working...
                      X