Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

je uitleven in Belgie.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: je uitleven in Belgie.

Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
    Denk dat dit al altijd zo geweest is.

Al zolang als ik rij zie ik hier in België die geel-zwarte nummerplaten voorbij rijden aan een hoge snelheid.
    En éénmaal die de grens over rijden dan rijden ze allemaal weer 120 (of is het overal al 130 nu).

Denk dat de pakkans in Nederland ook veel groter is dan hier. En als buitenlander in Nederland mag je direct betalen (zelfs eventueel meerijden naar een pinautomaat (voor ons "nen bancontact" ).

Steven
    Luxemburgers , United kingdommers ?
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Zoiets ?
      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
      Is toch een mooi voorbeeld van wagenbeheersing.

Comment

heeel knap.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Mijn voeten, wat een zotten zeg!!! Da's de medemens BEWUST en moedwillig in gevaar brengen
          Webstek in opbouw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
            Mijn voeten, wat een zotten zeg!!! Da's de medemens BEWUST en moedwillig in gevaar brengen

iedereen weet dat ghostrider opgezet spel is ^^

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
              iedereen weet dat ghostrider opgezet spel is ^^
              Euh, hoe bedoel je ?
              Dit is idd. opgezet spel in die zin dat ze elkaar kennen maar ik kan me niet voorstellen hoe je dit filmpje in elkaar kan zetten.

Omdat ik zo vertrouwd ben met Zweden ken ik het verschijnsel ghostrider, ik ken dus ook de baan van Stockholm naar Uppsala en hij heeft die wel degelijk afgereden aan gemiddeld iets van een 270 km/h, overdag, in het verkeer. Twee keer zelfs. De snelheidsmeteraanduiding op de motor lijkt me toch geen opgezet spel.
              Thumbs up if you like it.. =) 42.6 miles, 68 km, in heavy traffic under 15min.. I would say this is the best driving ever performeded in heavy traffic.. I w...

Compleet onverantwoord, net zoals TF1 die jaren geleden meewerkte aan de beruchte film "Pascals ride on la péripherique" waarin ene Pascal de ring rond Parijs afrijdt in iets van een klein kwartier of zo, en live commentaar levert.
              Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Ik heb niks tegen mensen die (veel) te snel rijden maar daar zijn circuits voor en niet de openbare weg. Ik wil niet dat mijn kinderen van de andere kant komen als de piloot aan 300 km/h een klapband krijgt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                Euh, hoe bedoel je ?
                Dit is idd. opgezet spel in die zin dat ze elkaar kennen maar ik kan me niet voorstellen hoe je dit filmpje in elkaar kan zetten.
                Toch wordt er ook gebruik gemaakt van vaste camera's langs de weg dus daaruit blijkt dat ze vooraf al wisten volgens welke route er gereden ging worden.

Comment

Ik ben deze namiddag in Tielen naar een fototentoonstelling gaan kijken, toen ik terug naar huis reed kwam er op een gewone weg (70km/h, dat is daar heel duidelijk, want er staat aan elke zijstraat terug een bord) een wagen voorbij die zeker meer dan het dubbel van de toegelaten snelheid reed, maar die had wel een Belgische nummerplaat.
                  Onderweg naar Tielen werd ik op een baan waar je nog 90km/h mag (een grote uitzondering) opgehouden door een hele rij auto's waarvan de eerste maar zo'n 65km/h reed, gelukkig kan ik daar voorbij geraken.
                  Dat is dus ook een probleem, veel te traag rijden is ook "onaangepaste snelheid", en dan moeten de anderen maneuvers uithalen die gevaarlijker zijn dan wanneer er geen mobiele snelheidsremmer in de weg hangt.

Maar het is hier in de buurt ook niet altijd even simpel om de snelheidslimieten netjes op te volgen.
                  Als ik bijvoorbeeld door Vlimmeren naar Wechelderzande rij, dan moet ik achtereenvolgens 50 - 30 (vaste borden, geldt dus dag en nacht) - 50 - 70 - 50 rijden over een afstand van minder dan 2km, vanaf dan mag je eventjes terug 90km/h rijden vooralleer je in Wechelderzande komt, waar ze de laatse jaren een hééél grote bebouwde kom hebben. De laatste jaren hebben ze die borden altijd maar verder van de kerktoren af gezet zodat je bijna overal een snelheidslimiet van 50km/h krijgt.
                  En op die plaatsen wordt geregeld geflitst omdat dat het meeste geld oplevert...

In Nederland is het wat de limieten betreft veel gemakkelijker, daar mag je buiten de bebouwde kom bijna overal 80km/h, hier moet je constant opletten of je nergens een bordje met 70km/h voorbij gereden bent, en dat er net daar weer een camera opgesteld is.
                  Maak er hier gewoon hetzelfde van als in Nederland, dat is voor iedereen een heel stuk simpeler, dan moeten ze ook niet alles vol zetten met verkeersborden (ik vraag mij altijd af of de fabrikanten van verkeersborden politieke partijen sponseren).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    In Nederland is het wat de limieten betreft veel gemakkelijker, daar mag je buiten de bebouwde kom bijna overal 80km/h, hier moet je constant opletten of je nergens een bordje met 70km/h voorbij gereden bent, en dat er net daar weer een camera opgesteld is.
                    Maak er hier gewoon hetzelfde van als in Nederland, dat is voor iedereen een heel stuk simpeler, dan moeten ze ook niet alles vol zetten met verkeersborden (ik vraag mij altijd af of de fabrikanten van verkeersborden politieke partijen sponseren).
                    Eén verschil en een heel groot is de lintbebouwing in België, vooral in Vlaanderen. Eén grote bebouwde kom is het hier zodat het bijna niet meer mogelijk is van nog wegen met hogere toegelaten snelheid te hebben. Als je in NL door een gemeente rijdt is de max snelheid meestal 30 km/h. Eens je op de provinciale wegen komt, rij je zo vrij als maar kan. Hier en daar een boerderij, maar voor de rest geen huis. Dikwijls dan ook nog eens ventwegen langs de provinciale wegen. Kan je hier in B nooit meer klaar krijgen zonder massale onteigeningen. Gegarandeerd heb je dan een "burgeroorlog".
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Maar het is hier in de buurt ook niet altijd even simpel om de snelheidslimieten netjes op te volgen.
                      Als ik bijvoorbeeld door Vlimmeren naar Wechelderzande rij, dan moet ik achtereenvolgens 50 - 30 (vaste borden, geldt dus dag en nacht) - 50 - 70 - 50 rijden over een afstand van minder dan 2km, vanaf dan mag je eventjes terug 90km/h rijden vooralleer je in Wechelderzande komt, waar ze de laatse jaren een hééél grote bebouwde kom hebben. De laatste jaren hebben ze die borden altijd maar verder van de kerktoren af gezet zodat je bijna overal een snelheidslimiet van 50km/h krijgt.
                      En op die plaatsen wordt geregeld geflitst omdat dat het meeste geld oplevert...

Moet je maar eens van Toulon naar St.-Tropez rijden, daar gaan ze nog een stuk harder dan in België met hun overvloed aan snelheidsbeperkingen...
                      Om nog maar te zwijgen over de vele snelheidsbeperkingen op de autosnelwegen, massa's camera's en veelvuldige controles.

Kunnen ze in België nog aardig van bijleren (niet dat het persé hoeft voor mij hoor...)

En wat hoge snelheden betreft; Duitsland is hoeveel keer groter dan België en heeft enorm veel kilometers autobahn, toch vallen er in verhouding minder dodelijke verkeersslachtoffers dan in ons land.
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                        En wat hoge snelheden betreft; Duitsland is hoeveel keer groter dan België en heeft enorm veel kilometers autobahn, toch vallen er in verhouding minder dodelijke verkeersslachtoffers dan in ons land.
                        Misschien komt dat door die buitenlanders die zich hier komen uitleven?
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

"Iedereen weet" ... jaja, - al goed en wel, maar als IK daar tuf met mijn karreke lekkere braaf me houdend aan de regels en zo'n zot komt me zo voor de neus couperen en aan de andere kant een motard loop ik het risico zo te schrikken dat ik in de vangrail hang met mijn meest dierbare bagage (nee niet fotocamera, mijn kinderen)! .... Dus opgezet spel? Dat ze spelen opzetten op circuit en niet tussen normaal baanverkeer! Niet acceptabel dit!!
                          Webstek in opbouw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            Eén verschil en een heel groot is de lintbebouwing in België, vooral in Vlaanderen. Eén grote bebouwde kom is het hier zodat het bijna niet meer mogelijk is van nog wegen met hogere toegelaten snelheid te hebben.
                            En persoonlijk vindt ik het spuuglelijk, je rijdt steeds naast zo'n afschuwelijke betonnen of bakstenen muur. Wie dit systeem bedacht heeft was volgens mij niet van de meest slimme onder de zon.
                            Om nog maar te zwijgen van de spuuglelijke Vlaamse kust waar de betonnen appartementen net niet in zee zijn gebouwd.
                            Net zoals de onnodige straatverlichting die ons land ontsiert, heb nooit de bedoeling ervan gesnapt.
                            Men verlicht de straten 's nachts op een moment dat 90% van de bevolking slaapt??

Ik woon ook aan een vrij drukke straat en heb mij sinds ik terug ben uit vakantie al ziek geërgerd aan het voorbijrazende verkeer.
                            Op onze vakantiebestemming was het zo rustig vertoeven ver weg van alle drukke verkeer.
                            Je hoort daar zowel overdag als 's nachts geen enkel voertuig passeren en de nachten zijn daar zoals ze horen te zijn; pikdonker.
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                              En persoonlijk vindt ik het spuuglelijk, je rijdt steeds naast zo'n afschuwelijke betonnen of bakstenen muur. Wie dit systeem bedacht heeft was volgens mij niet van de meest slimme onder de zon.
                              Waar en hoe moeten we anders bouwen?
                              Bouwgrond is nu al goud waard... wat zou het zijn, als rijhuizen niet meer mogen?

Ben benieuwd naar jouw oplossing?
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                                Waar en hoe moeten we anders bouwen?
                                Bouwgrond is nu al goud waard... wat zou het zijn, als rijhuizen niet meer mogen?

Ben benieuwd naar jouw oplossing?
                                jullie dwalen af hoor..?
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                                X