Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verschillende PC aansluitingen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• verschillende PC aansluitingen

Hallo,

Een vraagje voor de kenners en/of handige Harry's.
    Ik heb nu een internetaansluiting van Belgacom.

Wat heb ik nodig om op vijf plaatsen in huis een internetaansluiting te voorzien (uiteraard de stekkerdozen, zo ver ben ik al). De verbindingen worden gemaakt met UTP kabel (geen draadloze wegens te veel muren en beton).
    Heb ik een hub nodig, of een switch? Moet ik op iets specifieks letten? Welk type moet ik aanschaffen?
    Meestal zullen er twee PC tegelijk werken. De PC's moeten onderling niet kunnen communiceren.

Alvast bedankt voor jullie raad.
    perman
    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Re: verschillende PC aansluitingen

gewoon een goedkope D-link switch.

maar heeft die B-box van belgacom niet meerdere aansluitingen, daar zat toch een router in? of ben ik nu zo mis.

Comment

Wat ik voor het ogenblik staan heb is: de telefoonaansluiting, een filter om de TF te scheiden van het internet, internet is verbonden met een linksys routerken met wifi op één ingang en drie uitgangen. Een B-box???
      perman

Comment

dit is een B-box

Comment

Zou het kunnen dat je nog op ADSL zit, want Belgacom ondersteunt voor VDSL2 enkel die Bbox2 (waarmee je dan ook je digitale TV kan laten binnenkomen). Dat wil uiteraard niet zeggen dat andere VDSL2 modem/routers niet zouden werken.
          Je hebt gewoon een eenvoudige switch nodig (hubs vergeet je beter, want die hebben enkel nadelen en zijn toch quasi niet meer te verkrijgen). Ik heb hier een goedkoop 5-poort switchje gekocht (1 Gbit) voor 29 € en dat werkt perfect (zelfs 10 jaar garantie). Jij zal wel min. een 8 poorts nodig hebben, want je hebt 5 aansluitingen nodig + de verbinding met de router. Wel best een Gbit switch kopen (is nu eenmaal sneller) en uiteraard min. cat 5e netwerkkabel gebruiken (hoger mag natuurlijk, maar is voor Gb netwerken niet nodig).
          Je stelt dat je je PC niet wil laten communiceren, maar soms kan het wel zijn voordelen hebben en dat is heel makkelijk in te stellen. Voor je internet heb je geen Gbit snelheid nodig (Belgacom stopt toch aan 30 Mb/s), maar voor de prijs dat het kost, is het zonde om het niet te nemen.
          Dat merk doet trouwens niet veel terzake. Dlink is niet slecht, maar er zijn merken genoeg die hun ding goed doen. Een managed 3com of HP procurve heb je niet nodig .
          Groeten,

Polleke

Comment

Ik zit inderdaad nog op ADSL. Heb geen Belgacom TV.
            Allen bedankt voor de goede uitleg. Nu kan ik verder.
            perman

Comment

Working...
            X