Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Telenet

Jammer.
    Voor mij toch
    We waren op weg naar Schiphol.
    De radio in de auto stond aan en er werd gesproken over aandelen.
    Als ik me niet vergis was dit rond de tijd dat Telenet nog niet zo lang was opgericht.
    De aandelen stonden toen aan ong. 17 euro per stuk.
    Had ik toen maar Al waren het maar 100 stuks.
    Liberty Global betaalt nu 35 per aandeel.
    Tel uit je winst.

Als ik mag inhaken op het topic hier over Philips Brugge.
    "Wat ik wel zei:
    Wij hebben niks. Niks van onszelf dus alhoewel dat ook niet helemaal juist is."
    Wel het is vandaag nog iets minder geworden.
    En het zijn de grootten die opvallen.
    Telenet is een goed Vlaams bedrijf, opgericht met ons geld, dat nu in Amerikaanse handen valt.
    't Is (eerder) om te huilen zei Michael Van Droogenbroeck op één in tegenstelling van wat Luc Van den Brande beweerde.
    Deze laatste vond dat het nog een goeie kant heeft: alles is hier bijv.
    Juist ja, Philips was ook hier, net zoals Renault, Opel en nog meer firma's die in het rijtje passen.

Voor de klanten zal er niets veranderen, voorlopig

Ik had nog een paar ambetante vragen of opmerkingen maar ik zal het hier bij laten.
    Behalve: zijn er dan geen rijke Belgen die dit hadden kunnen voorkomen.
    Last edited by theokus; 20 september 2012, 20:00.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Telent

Is een cursus economie niks voor jou? Ik denk dat je wel telent, sorry, talent hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
      Is een cursus economie niks voor jou? Ik denk dat je wel telent, sorry, talent hebt.
      Leo, je bent mijn hoop in bange dagen
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Gaat het veel verschil uitmaken ? Telenet was al voor meer dan 50% in handen van de Amerikanen, binnenkort dus blijkbaar volledig.
        T'is jammer, maar voor mij maakt het niet veel uit. Ik ben er trouwens toch al geen klant meer...
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Gaat het veel verschil uitmaken ? Telenet was al voor meer dan 50% in handen van de Amerikanen, binnenkort dus blijkbaar volledig.
          T'is jammer, maar voor mij maakt het niet veel uit. Ik ben er trouwens toch al geen klant meer...
          Verbeter mij maar. Ik dacht dat Martien op één 25% zei.
          Maar ok, uiteindelijk zal het niet veel uitmaken

Klant of geen klant, we zijn het kwijt.

Wie krijgt die 35 euro per aandeel Polleke?
          En wat gaan ze ermee doen?
          (ik vraag maar he)
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Ik denk eerder dat die verkoop er is gekomen omdat de mensen die er geld hebben ingestoken het zinkend schip willen verlaten en nu nog snel hun investering en hopen extra geld willen veiligstellen.

Telenet was een melkkoe, maar dankzij de politici, die Telenet verplichten de kabel open te zetten voor iedereen, zal die melkkoe weldra veranderen in een exemplaar dat enkel nog druppels melk zal produceren.

Veel zal natuurlijk wel afhangen of die bedrijven onderling het niet op een akkoordje gooien en de prijs gewoon een beetje lager zetten waarna nadien Telenet gewoon volgt en dan die prijzen zo laten en over tijd terug allemaal omhoog brengen.

Want als we naar de energie markt kijken, dan heeft die concurrentie niet echt gezorgd voor lagere prijzen, integendeel zelfs. Maar ja, daar zijn ook andere factoren die de prijs bepalen en energie is in het algemeen overal in prijs gestegen.

Het zal afwachten worden wat het zal geven, maar dat Telenet klanten zal verliezen staat toch wel vast. Vele klanten van hun zaten te morren maar hadden geen echt alternatief, of je zou via de schotel moeten gaan of via het netwerk van Belgacom.

Persoonlijk ben ik al Telenet klant van de eerste dag en ik heb eigenlijk altijd heel goede service van hun ontvangen en de twee technische problemen die ik over al die jaren heb gehad zijn altijd mooi opgelost door hun. Ik ben dan waarschijnlijk ook één van die weinige tevreden klanten van Telenet.
            Mvg,
            Rudy Mas
            Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

We zouden allen moeten stoppen met telenet en over stappen naar andere maatschappijen. Lost meer op dan erover babbelen en toch iets doen.
              Ik ga alvast uitzien naar een andere leverancier.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                Telenet was een melkkoe, maar dankzij de politici, die Telenet verplichten de kabel open te zetten voor iedereen, zal die melkkoe weldra veranderen in een exemplaar dat enkel nog druppels melk zal produceren.
                Niets abnormaal. Belgacom kabels staan ook open voor andere operatoren, zelfs Telenet heeft (had) klanten via BC. En Telenet zijn kabelnetwerk werd ook aangelegd door intercommunale maatschappijen met belastingsgeld en daarna geprivatiseerd.
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Ik denk eerder dat die verkoop er is gekomen omdat de mensen die er geld hebben ingestoken het zinkend schip willen verlaten en nu nog snel hun investering en hopen extra geld willen veiligstellen.

Veel zal natuurlijk wel afhangen of die bedrijven onderling het niet op een akkoordje gooien en de prijs gewoon een beetje lager zetten waarna nadien Telenet gewoon volgt en dan die prijzen zo laten en over tijd terug allemaal omhoog brengen.

Want als we naar de energie markt kijken, dan heeft die concurrentie niet echt gezorgd voor lagere prijzen, integendeel zelfs. Maar ja, daar zijn ook andere factoren die de prijs bepalen en energie is in het algemeen overal in prijs gestegen.

Het zal afwachten worden wat het zal geven, maar dat Telenet klanten zal verliezen staat toch wel vast. Vele klanten van hun zaten te morren maar hadden geen echt alternatief, of je zou via de schotel moeten gaan of via het netwerk van Belgacom.

Persoonlijk ben ik al Telenet klant van de eerste dag en ik heb eigenlijk altijd heel goede service van hun ontvangen en de twee technische problemen die ik over al die jaren heb gehad zijn altijd mooi opgelost door hun. Ik ben dan waarschijnlijk ook één van die weinige tevreden klanten van Telenet.
                  Informeer u degelijk voor ge hier louter fantasie scenarios op de mensen loslaat. Het Amerikaanse bedrijf wil ALLE overblijvende aandelen opkopen aan € 35. Dat is een paar euro HOGER dan wat de gemiddelde koers was over de afgelopen x maanden. Als ge denkt dat de Amerikanen idioten zijn die een zinkend schip aan de hoogste prijs willen opkopen dan weet ge echt niet waar ge 't over hebt. & BTW onder het nieuwe bedrijf wordt Telenet niet langer beursgenoteerd (in de US!) er zijn dus geen TWEE bedrijven die het op een akkoordje moeten gooien. The winner takes it all en alle winst blijft in eigen huis. Het idee dat jan_met_de_TV daar iets gaat van merken is vrij onwaarschijnlijk en is gebaseerd op het dagelijkse koffiedik. Waarom zouden de Amerikanen hun nieuwe goudhaantje meteen de nek willen omwringen?

& FYI .. Energieprijzenslag geen concurentie? man man man ... Bij Electrabel moest ik 168 Euro/maand ophoesten voor mijn aardgas, bij mijn nieuwe provider maar 86 ... geen verschil zegt 'm .. LOVL! (en natuurlijk zal ik waarschijnlijk moeten bijpassen alhoewel dat nog niet eens zeker is, maar op een prijsverschil van een overdreven € 984/jaar wil ik galant 250 euro opleggen ... !)

Comment

Helemaal akkoord met regulus.
                    Ik moet het eerste bedrijf nog tegenkomen dat willens wetens geld investeert om daarna de boel af te branden.
                    Ze zullen de service op peil moeten houden om hun klanten te houden.
                    En ja, de concurrentie heeft al wat opgeleverd. Ik betaal nu even veel voor mijn triple pack als vroeger, maar ik krijg veel meer. Sneller en onbeperkt internet, digitale TV, homespots, yelo,....
                    Of dacht je dat dat allemaal zonder investeringen kan gerealiseerd worden ?

Allemaal de vrucht van concurrentie, en die kan alleen maar groter worden.

Comment

Re: Telenet

O ja, ik ben wel tevreden over Telenet.
                      Ik denk dat het de snelste en meest betrouwbare internetverbinding is op dit moment.
                      En digitale TV is net iets gebruiksvriendelijker bij Telenet dan bij Belgacom of Scarlet.

Principieel ben ik niet, dus zo lang ze hun kwaliteit houden, en de prijs concurrentieel blijft, blijf ik klant.
                      Als ze echt met mijn voeten spelen zal ik wel vertrekken zoals ik vroeger heb gedaan bij Belgacom.
                      Ik besef maar al te goed dat je enige recht is om te vertrekken als je denkt dat het elders beter is.
                      Last edited by Guest14; 20 september 2012, 22:07.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Informeer u degelijk voor ge hier louter fantasie scenarios op de mensen loslaat. Het Amerikaanse bedrijf wil ALLE overblijvende aandelen opkopen aan € 35. Dat is een paar euro HOGER dan wat de gemiddelde koers was over de afgelopen x maanden. Als ge denkt dat de Amerikanen idioten zijn die een zinkend schip aan de hoogste prijs willen opkopen dan weet ge echt niet waar ge 't over hebt. & BTW onder het nieuwe bedrijf wordt Telenet niet langer beursgenoteerd (in de US!) er zijn dus geen TWEE bedrijven die het op een akkoordje moeten gooien. The winner takes it all en alle winst blijft in eigen huis. Het idee dat jan_met_de_TV daar iets gaat van merken is vrij onwaarschijnlijk en is gebaseerd op het dagelijkse koffiedik. Waarom zouden de Amerikanen hun nieuwe goudhaantje meteen de nek willen omwringen?

& FYI .. Energieprijzenslag geen concurentie? man man man ... Bij Electrabel moest ik 168 Euro/maand ophoesten voor mijn aardgas, bij mijn nieuwe provider maar 86 ... geen verschil zegt 'm .. LOVL! (en natuurlijk zal ik waarschijnlijk moeten bijpassen alhoewel dat nog niet eens zeker is, maar op een prijsverschil van een overdreven € 984/jaar wil ik galant 250 euro opleggen ... !)
                        Tja, ik had het eigenlijk niet over dat Amerikaans bedrijf, want die weten heel goed wat ze doen door het op te kopen.

Ik had het wel over de Belgische aandeelhouders die beseffen dat er een kans bestaat dat de winst bij Telenet wel eens serieus zou kunnen slinken en dankzij dit aanbod van die Amerikaanse firma hun aandelen met goede winst nu nog kunnen verkopen. Niet vergeten dat die firma in Europa ongeveer een 20 miljoen klanten heeft, waarvan 2 miljoen Belgische klanten. (Ongeveer.) Dus moesten ze in België ongeveer een miljoen klanten verliezen aan de concurrentie dan is dat niet 50% verlies, maar enkel 5% van hun klanten. Dat is te verwaarlozen. Maar indien Telenet op de aandelen beurs zou blijven, dan zouden ze wel heel veel kapitaal kunnen verliezen. Dus alles bekeken, is het inderdaad geen slecht idee geweest van die Amerikaanse firma. Mijn vorige reply lijkt inderdaad wat te snel zijn gepost, want ik had toen nog niet gekeken naar de firma die Telenet nu in handen heeft. Haast en spoed... je weet het wel.

Plus zal het voor die Amerikaanse firma nu ook wel eenvoudiger zijn om te reageren op de eventuele concurrenten die er zullen komen. Dus misschien is het voor Telenet als bedrijf wel niet zo slecht. We kunnen enkel hopen dat het ook zo zal zijn voor de klanten en het personeel.

Persoonlijk denk ik niet aan overschakelen, want zoals ik al zei, ik ben heel tevreden over hun service. Ik heb in al die jaren nog maar 2x echte problemen gehad, en die waren altijd snel opgelost. Enkel mijn laatste probleem, maar dat lag aan een slechte connectie aan de kabel in de straat. Dit is toen door Infrax opgelost, maar heeft wel ongeveer een maand geduurd.

Tja, wij zijn destijds ook van energieleverancier veranderd en als ik vandaag de test doe op de website www.mijnenergie.be dan zie ik dat we op gas 23 EUR winst maken per jaar en op elektriciteit een verlies maken van 37 EUR. Dit wil dus zeggen dat indien we bij onze vorige leverancier waren gebleven we jaarlijks 14 EUR minder zouden hebben betaald. LOL Dus, tja, dat 1 jaartje dat we dus via die promotie wel hebben minder betaald was wel mooi meegenomen, maar het eindresultaat is dat we dit jaar terug hetzelfde betalen maar aan de nieuwe energieleverancier.

Tja, en eigenlijk is het zo dat we stukken meer betalen dan voordien, terwijl ons elektriciteit en gas verbruik is gedaald.

Ofwel, zou je jaarlijks van leverancier moeten wisselen om te kunnen profiteren van promoties die ze voeren om nieuwe klanten te lokken. Ik weet zelfs niet of dat eigenlijk wel mogelijk is? Maar het is misschien wel iets wat ik eens kan bekijken.
                        Last edited by Rudy Mas; 20 september 2012, 22:17. Reden: Had een update gedaan die niet bleek te kloppen. Telenet verdwijnt wel van de beurs in België.
                        Mvg,
                        Rudy Mas
                        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Helemaal akkoord met regulus.
                          Ik moet het eerste bedrijf nog tegenkomen dat willens wetens geld investeert om daarna de boel af te branden.
                          Ze zullen de service op peil moeten houden om hun klanten te houden.
                          En ja, de concurrentie heeft al wat opgeleverd. Ik betaal nu even veel voor mijn triple pack als vroeger, maar ik krijg veel meer. Sneller en onbeperkt internet, digitale TV, homespots, yelo,....
                          Of dacht je dat dat allemaal zonder investeringen kan gerealiseerd worden ?
                          En toch bestaat dit Tommie.
                          MAAR ik ga niet beweren dat dit het geval is bij Telenet.

Trouwens ik ben ook een tevreden klant van Telenet.
                          Snelle service en altijd goed geholpen en dit ook nog zonder bijkomende of extra kosten.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            En Telenet zijn kabelnetwerk werd ook aangelegd door intercommunale maatschappijen met belastinggeld en daarna geprivatiseerd.
                            Juist. De kabel was van iedereen bij wijze van spreke.

Een kleine kritische noot
                            Ik heb steeds en altijd gekeken naar en heb dit ook bewonderd; het kwaliteitsvolle materiaal van Belgacom.
                            Misschien wordt het niet optimaal gebruikt?
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Tja, ik had het eigenlijk niet over dat Amerikaans bedrijf, want die weten heel goed wat ze doen door het op te kopen.

Ik had het wel over de Belgische aandeelhouders die beseffen dat er een kans bestaat dat de winst bij Telenet wel eens serieus zou kunnen slinken en dankzij dit aanbod van die Amerikaanse firma hun aandelen met goede winst nu nog kunnen verkopen.
                              Na de overname zijn er geen aandeelhouders meer, punt die zijn allemaal uitgekocht ... hun mening is dan hoedanook irrelevant en aandeelhouders zijn onbelangrijk voor de winst, behalve dat zij de winst opstrijken. Kijk naar de eerste economische analyses vandaag. Het opkopende bedrijf maakt dat Telenet niet langer beursgenoteerd is ttz er zijn geen pottenkijkers meer die over hun schouders mee kijken naar hoe zij hun geld/winsten beleggen. Wat die Amerikanen, buiten Telenet, nog allemaal uitvreten in Europa is niet erg relevant.

Ofwel, zou je jaarlijks van leverancier moeten wisselen om te kunnen profiteren van promoties die ze voeren om nieuwe klanten te lokken. Ik weet zelfs niet of dat eigenlijk wel mogelijk is? Maar het is misschien wel iets wat ik eens kan bekijken.
                              Dat schijnt inderdaad de nieuwe gedachtengang te zijn ... zowel als men in de finacieele wereld het "bank-hoppen" aanraadt voor beste "spaarvoorwaarden", stuurt men evenzeer aan op het "energieprovider-hoppen" voor beste energieprijs ... werk aan de winkel voor de wakkere consument!

Comment

Working...
                              X