Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kopje koffie glazenwasser ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kopje koffie glazenwasser ?

3 maanden geleden is in Utrecht met spoed een torenflat ontruimd en gesloten in verband met onverklaarbare trillingen in het gebouw.

Nu blijkt dat de glazenwasser de schuldige is. Gelukkig hebben we hier geen aardbevingen van betekenis.

De oorzaak van de trillingen in het kantoorgebouw Westraven van Rijkswaterstaat langs de A12 in Utrecht was een installatie van de glazenwassers. Dat meldde de Rijksgebouwendienst.

Wat een blamage.

Jan

Re: kopje koffie glazenwasser ?

ROFL, wat een afgang voor de gene die dat ontworpen heeft.

Comment

Als zoiets trillingen kan veroorzaken in het gebouw stel ik me toch vragen over de veiligheid ervan.

Comment

Sloan poa
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          Als zoiets trillingen kan veroorzaken in het gebouw stel ik me toch vragen over de veiligheid ervan.
          Resonantie is 1 van de raarste fenomenen die men kan hebben. Je kan het computertechnisch berekenen en ontwerpen maar er zijn altijd onbekende variabelen. Trillingen zijn in veel machines en constructies de oorzaak tot falen.
          Ergens een andere koppeling maken tussen de lift en de staalconstructie kan het probleem oplossen (kan).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Resonantie is 1 van de raarste fenomenen die men kan hebben. Je kan het computertechnisch berekenen en ontwerpen maar er zijn altijd onbekende variabelen. Trillingen zijn in veel machines en constructies de oorzaak tot falen.
            Ergens een andere koppeling maken tussen de lift en de staalconstructie kan het probleem oplossen (kan).
            Inderdaad Vincent, de kadans van een groep mensen op een brug die tonnen kan dragen kan deze in sommige gevallen doen breken.

Ik heb voorbeelden gezien waar een trilmotor van een halve kilo op een silo staalplaat van 10mm dik deed scheuren,

bij vrachtwagens met trommelremmen van 150 Kg die in resonantie gaan, is een trekveer van 20mm en nog geen kilo zwaar soms genoeg

om deze resonantie op te heffen, zo zijn er vele voorbeelden waar je met een zeer simpel iets resonantie kan tegengaan.

Comment

Working...
            X