Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Via een geïnstallerde app (misschien wel standaard bij Apple) kan je het toestel vanop afstand bedienen. Voor Android is Cerberus een prima app om je toestel terug te vinden.
Nog een paar van dit soort artikelen en het hele dievengilde beseft dat je zo'n iPad gewoon moet uitzetten.
LOL... inderdaad, maar wat ben je met een iPad als je hem nooit mag aanzetten of in het geval de versie met wifi nooit verbinding met het internet mag maken?
Nu, de wat meer onderlegde dief weet al lang dat deze toestellen op een dergelijke manier beveiligd zijn.
LOL... inderdaad, maar wat ben je met een iPad als je hem nooit mag aanzetten of in het geval de versie met wifi nooit verbinding met het internet mag maken?
Nu, de wat meer onderlegde dief weet al lang dat deze toestellen op een dergelijke manier beveiligd zijn.
Degene van wie je de iPad gestolen hebt zal heus niet 24/7 aan het kijken zijn waar z'n iPad is. Gewoon dus dat ding een paar weekjes uitgezet wegleggen of de eventuele simkaart eruit halen.
Over wifi: als er een password op dat ding zit dan kan de iPad niet zomaar een verbinding leggen met willekeurige wifi. Dat moet je eerst configureren. Zit er geen password op dan kun je de iPad eenvoudig naar de fabrieksinstellingen terugzetten en dan valt er ook niks meer te traceren. Daarna kun je 'm gewoon gebruiken. Ik zou dan wel een eigen simkaart gebruiken, als ik dief was.
het kan ook simpelder... duct tape over de camera. dan ipad herinstalleren?
Is het mogelijk om een geblokkeerde iPad te herinstalleren? Ik heb er geen dus ik weet het niet...
Maar het houdt niet op bij een foto nemen, je kan berichten sturen om het toestel op afstand te bedienen... het toestel volgen via de ingebouwde gps. Er zal natuurlijk wel ergens een gaatje in het systeem zijn maar de doorsnee gelegenheidsdief loopt toch al iets gemakkelijker tegen de lamp.
Hmmm Cerberus geeft de eigenaar een melding als de simkaart vervangen wordt door een nieuwe met alle gegevens van deze kaart (zelfs de serienummer) en dan nog kan je het toestel 'bedienen'. Mijn simkaart was defect en enkele minuten na het plaatsen van een nieuwe kreeg ik via mail de melding dat mijn toestel met serienummer: .... voorzien was van een nieuwe simkaart. Daarbij kon ik meteen kiezen om het toestel te blokkeren of deze kaart als mijn kaart te laten beschouwen. Dus zelfs als men enkele weken wacht gaat dit geen enkel verschil maken. Het is geen waterdicht systeem, maar 't helpt toch al een beetje.
Voor zover het een Ipad/iPhone betreft heb ik vernomen dat Apple de toestellen opspoort via de serienummers en ik denk niet dat men deze gemakkelijk kan wissen. Van zodra je het toestel inschakelt en je verbinding hebt is het toestel opspoorbaar en kan het geblokkeerd worden.
Je vergeet dat je deze restore bij Apple uitvoert en dus meteen de gegevens van het toestel (en de locatie?) gekend zijn. Als het toestel als gestolen staat gemarkeerd zal het niet lang duren alvorens er ergens een lampje gaat branden.
Je vergeet dat je deze restore bij Apple uitvoert en dus meteen de gegevens van het toestel (en de locatie?) gekend zijn. Als het toestel als gestolen staat gemarkeerd zal het niet lang duren alvorens er ergens een lampje gaat branden.
Laten we hopen dat het inderdaad zo waterdicht is maar ik heb mijn twijfels.
Maar waar staat het toestel dan als gestolen gemarkeerd?
Ik dacht dat Apple die service niet verleent en kan de dief/heler zich verheugen in volledige en onbezorgde functionaliteit van Apple's online services.
Daarnaast denk ik dat je ook off-line de iPad opnieuw kunt installeren als je ios eerst download naar de pc.
Het Wifi in dit verhaal is denk ik nodig geweest voor de foto.
Ik denk dat de foto is gemaakt d.m.v. facetime en dat werkt tot nu toe niet via het 3G-netwerk, alleen met Wifi.
Daarnaast wordt voor het bepalen van de lokatie van de iPad onder andere Wifi-hotspots gebruikt.
Laten we hopen dat het inderdaad zo waterdicht is maar ik heb mijn twijfels.
Geen enkel systeem is waterdicht... dus zal er ook hier wel een gaatje te vinden zijn. Maar het is een feit dat het iets moeilijker is om zomaar een smartphone of tablet te stelen en zorgeloos te gebruiken.
Dat deze toestellen traceerbaar zijn is al meermaals gebleken met de schandalen rond het bijhouden van de locaties van de gebruikers zonder daarvoor de toestemming te hebben. En dat kan volgens mij alleen maar door het serienummer te 'volgen'.
Geen enkel systeem is waterdicht... dus zal er ook hier wel een gaatje te vinden zijn. Maar het is een feit dat het iets moeilijker is om zomaar een smartphone of tablet te stelen en zorgeloos te gebruiken.
Dat deze toestellen traceerbaar zijn is al meermaals gebleken met de schandalen rond het bijhouden van de locaties van de gebruikers zonder daarvoor de toestemming te hebben. En dat kan volgens mij alleen maar door het serienummer te 'volgen'.
Ik dacht dat niet het apparaat met serienummer wordt gevolgd maar is een Apple-ID gekoppeld aan het apparaat.
Is dat Apple-ID aangepast dan is het voor de oorspronkelijke eigenaar niet meer te volgen.
Het voordeel van het find-my-idevice is dat het terug te krijgen is als je het ergens hebt laten liggen en de vinder is te goeder trouw.
En anders kun je (wanneer het i-device online is) gegevens wissen en zo voorkomen dat informatie in verkeerde handen komt.
Comment