Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet opent wifi-homespots voor alle internetklanten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Telenet opent wifi-homespots voor alle internetklanten

'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Re: Telenet opent wifi-homespots voor alle internetklanten

Het heeft maar één nadeel ... dat op sommige plaatsen veel jongeren voor de mensen hun deur vertoeven om gratis te kunnen surfen.
    Zo lang ze op straat blijven is dat niets maar vaak gaan ze ook bij de mensen op hun oprit zitten en eens ze weten waar ...
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Het heeft maar één nadeel ... dat op sommige plaatsen veel jongeren voor de mensen hun deur vertoeven om gratis te kunnen surfen.
      Zo lang ze op straat blijven is dat niets maar vaak gaan ze ook bij de mensen op hun oprit zitten en eens ze weten waar ...
      Is dat anders bij Telenet dan bij Belgacom? Als je zelf geen abonnement hebt bij BC en jouw modem open stelt, kan je op een ander ook niet surfen. Indien je aan de voorwaarden voldoet, surf je altijd op jouw eigen rekening en niet op de rekening op wiens modem je aan het surfen bent. Of heb ik weer ergens iets gemist?
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        Is dat anders bij Telenet dan bij Belgacom? Als je zelf geen abonnement hebt bij BC en jouw modem open stelt, kan je op een ander ook niet surfen. Indien je aan de voorwaarden voldoet, surf je altijd op jouw eigen rekening en niet op de rekening op wiens modem je aan het surfen bent. Of heb ik weer ergens iets gemist?
        Neen : dat is niet anders. Bij telenet moest je een abonnement hebben + je modem openstellen. Nu is die laatste voorwaarde niet meer nodig. Bij Belgacom moet je ook een abonnement hebben, maar moest je je modem niet openstellen. Maar persoonlijk zie ik geen reden waarom je dat niet zou doen. Je kan trouwens enkel op de homespots surfen van de provider waar je zelf een abonnement hebt. In die zin is de titel van dat artikel wel wat misleidend (maar verder wordt dat "goedgemaakt").
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
          Klopt volledig dat je zelf klant moet zijn om dat te kunnen gebruiken maar ...
          Onderweg had vroeger iedereen een data-abonnement nodig om te kunnen surfen en dan bleef alles redelijk beperkt, nu kunnen ze overal naar hartelust surfen en bij jongeren is dat meestal niet een klein beetje.
          Dus in dat opzicht surfen ze nu gratis in plaats van data te moeten betalen.
          En mits ze zo kunnen mailen i.p.v. te sms-en en ook voip kunnen gebruiken ... verandert volgens mij redelijk veel voor de providers in datavolume.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Bij telenet moest je een abonnement hebben + je modem openstellen. Nu is die laatste voorwaarde niet meer nodig.
            Die laatste voorwaarde is deels niet meer nodig.
            Vroeger moest je homespot open staan om er zelf elders gebruik van kunnen te maken, maar mensen met onaangepaste modem (zonder WiFi) zaten dus inderdaad vast.
            Door de verandering kunnen nu ook deze mensen elders een homespot gebruiken zonder het zelf aan te kunnen bieden.
            Maar ben je in het bezit van een modem met homespot mogelijkheid (WiFi) en je zet deze bewust dicht, dan kan je ook zelf nergens meer een homespot gebruiken.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Dan is de situatie bij Belgacom eigenlijk beter : daar kan je kiezen. Als je je fon uitschakelt, dan kan je die wel blijven gebruiken (allé : elders toch). Of dat zo zal blijven is weer iets anders.
              Hier hou ik die FON gewoon open : 'k zie helemaal geen reden om ze te sluiten. En als je het bereik ziet dat zo'n Wifi modem heeft : zoveel zullen er echt niet op geraken... .
              Een oprit heb ik niet (woon op het 1e verdiep van een appartement...).
              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Maar ben je in het bezit van een modem met homespot mogelijkheid (WiFi) en je zet deze bewust dicht, dan kan je ook zelf nergens meer een homespot gebruiken.
                Ik heb de upgrade gedaan van gold shake naar fibershake maar wou geen modem met ingebouwde wifi. Dus heb ik een gewone fibernet modem en staat m'n WAP op m'n bureau, die ik 's nachts uitschakel (net zoals m'n computer). Blijkbaar kan ik dus ook geen gebruik maken van die homespots, maar da's makkelijk te omzeilen : ik gebruik gewoon de login van m'n ouders die wél een modem met homespot-mogelijkheid hebben !
                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Working...
                X