Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hybride auto's en hun verbruik

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hybride auto's en hun verbruik

Oorspronkelijk geplaatst door dgdirk Bekijk bericht
    Tenzij het misschien een diesel-hybride is ?
    Hybride elektrisch werkt prima binnen de bebouwde kom. Daarbuiten, zeker op de snelweg, heb je er helemaal niets aan. Dat staat los van diesel of benzine. De elektrische energie is veel te snel op bij 120 km/h. Feitelijk is het enige nut van hybride minder lawaai en uitstoot in stadscentra.
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Spaar je brandstof, of verbruik je gewoon even veel als vroeger zonder hybride?
      Een vriend van mij zijn Lexus hybride (monovolume, vraag mij niet welk type) vebruikt in liter 50% méér dan zijn vroegere Mercedes 300 diesel,
      Mercedes break deed het met 8l/100 km diesel, de Lexus heeft gemiddeld 12 liter benzine nodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Een vriend van mij zijn Lexus hybride (monovolume, vraag mij niet welk type) vebruikt in liter 50% méér dan zijn vroegere Mercedes 300 diesel,
        Mercedes break deed het met 8l/100 km diesel, de Lexus heeft gemiddeld 12 liter benzine nodig.
        En voor die Lexus betaal je minder belastingen, en voor die Mercedes betaal je je tegenwoordig blauw.... Waar is de logice?

Comment

Ik rij met een auris hybride en heb momenteel een verbruik van 5,3 km. Ik rij hoofdzakelijk stadsverkeer en had vroeger met een benzinemotor corolla meer dan 8 liter.
          Maar eerlijk gezegd had ik toch een beter resultaat verwacht.

Met een auris hybride wordt je wel constant erop gedrukt Dat je zuinig moet rijden. (dashboardmetertjes)

Groetjes

Peter

Comment

Mijn vraag gaat helemaal niet over electrische auto's, maar over hybride auto's.
            Die hebben ook een batterij, maar ze is veel kleiner.

Mij gaat het er om ervaringen van gebruikers te horen.
            Spaar je brandstof, of verbruik je gewoon even veel als vroeger zonder hybride?
            Wel als je klein beetje slim bent dan weet je dat een hybride een electrische auto + een gewone auto is.
            De electrische rijd het stuk dat je traag gaat en de gewone auto het stuk dat lastig is.

Als je nu ff logisch denkt dan weet je dat je dus een gewone auto hebt met een slordige 4 zakken cement in de koffer (vergelijkbaar met het gewicht van het electrische deel van je auto) dat je overal meesleurd.

Nu is het aan jou om te denken of je verbruik hoger is met of zonder de zakken cement

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
              Wel als je klein beetje slim bent dan weet je dat een hybride een electrische auto + een gewone auto is.
              De electrische rijd het stuk dat je traag gaat en de gewone auto het stuk dat lastig is.

Als je nu ff logisch denkt dan weet je dat je dus een gewone auto hebt met een slordige 4 zakken cement in de koffer (vergelijkbaar met het gewicht van het electrische deel van je auto) dat je overal meesleurd.

Nu is het aan jou om te denken of je verbruik hoger is met of zonder de zakken cement
              Effe logisch nadenken...

Die 4 zakken cement zijn dood gewicht.
              Het gewicht in een hybride geeft wel herbruikbare energie terug.

Klopt ?

Comment

Klopt. Maar wat als de nuttige periode dat je de herbruikbare energie kan gebruiken in het niet valt in het geheel?
                Of als je met 4 zakken cement 200 km snelweg doet om 5 km stadsverkeer op electriciteit te rijden valt de balans (minder verbruik) negatief uit. En als je enkel die 5 km stad doet raken de baterijen niet eens opgeladen.

Comment

Eerst en vooral... Zolang er zoveel dollars circuleren voor het zwarte goud zal er nog niet direct een opmars zijn van de Electro/hybrids...
                  De globale politiek zal dit niet laten gebeuren, waar gaan ze anders al hun taksen innen? Taks op wind?

Dit is misschien een leuk alternatief! Enkele zomers geleden een ritje mogen doen met een TWIKE (van Lier naar BremersHaven)
                  Ik was direct fan! En het beestje gaat nog snel met zijn +-80km/uur

ps: als ruil voor de rit moest ik hem zelf wassen ^^
                  Bigger aint always better........ Unless you're me!

Comment

Volgens mij bied een Hybride auto geen enkel voordeel, buiten het supersnel optrekken van bepaalde modellen, die tot boven de 4OO PK
                    op de wielen kunnen zetten, maar dan zit je reeds in de peperdure klasse, nog een voordeel zou het rijplezier zijn, niet vergelijkbaar met een gewone
                    automaat.

En dan zullen we nog maar zwijgen over de levensduur/prijs van die set speciale batterijen die je na een paar jaar mag gaan vervangen, dus geen auto
                    waar je 15 jaar mee kan rijden zonder zware kosten.

Comment

Als zo'n hybride aan aantal jaen oud wordt, dan zal de koper inderdaad goed moeten opletten dat hij niet direct een complete set accu's moet vervangen.
                      Ik denk dat je een wat oudere hybride daardoor heel erg moeilijk zal verkocht krijgen, want het is best mogelijk dat de kostprijs van die accu's dan hoger wordt dan de waarde van die auto.
                      Dat is ook wel iets waar je over moet nadenken voor je een nieuwe hybridewagen koopt, en heel zeker als je ooit een tweedehands hybride zou willen kopen.

Door de hoge kostprijs van zo'n accuset denk ik dat een hybride van 8-10 jaar oud naar de schroothoop gaat als de accu's versleten zijn omdat de kostprijs van de reparatie dan hoger wordt dan de verkoopswaarde van de wagen.
                      Dat zijn volgens mij ook geen wagens waarmee je meer dan 10 jaar kan blijven rijden zonder heel grote kosten.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Tenzij intussen betere accu's worden uitgebracht , die in diezelfde auto kan worden geplaatst ...
                        Last edited by toerist; 9 september 2012, 14:24.
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                          Wat ik niet goed snap...
                          Volgens toyota haalt zo'n prius 25,6km op 1liter.
                          Wat neerkomt op 3.9liter op 100km. (bouwjaar 2009)
                          Mijn Renault Clio'tje, haalt vlot 5liter op 100km (soms zelfs 4,7liter). (bouwjaar 2003)

Dit terwijl (volgens website) de prius op benzine motor 78pk heeft,
                          en mijn clio 82pk haalt...
                          Uw Clio weegt pakweg 920 kg, een Prius zo'n 1300 kg. Dat scheelt toch wat.
                          David Leemans
                          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                            Uw Clio weegt pakweg 920 kg, een Prius zo'n 1300 kg. Dat scheelt toch wat.
                            dus ipv 1 persoon die in een prius veel meer betaalt (aankoop / verbruik) kunnen ze hem beter in een oudere clio steken?
                            jup, ik zie de hybride al scoren
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

En hoeveel mensen ken je die effectief maar 3,9l verbruiken met een Prius?
                              Ik ken er een die 7l verbruikt.

Comment

En hoeveel mensen ken je die effectief maar 3,9l verbruiken met een Prius?
                                Ik ken er een die 7l verbruikt.
                                Dat geef ik toch net aan?

De 3.9l heb ik van fabrieksopgave, de 5 liter (en zelfs 4,7 bij rustig rijden) van de Clio heb ik uit eigen ervaring...
                                vandaar dat ik niet snap dat een 6jaar jongere, zogenaamd zuinigere hybride... eigenlijk slechter scoort als de clio (ondanks een hoger gewicht).
                                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Working...
                                X