Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groene auto's en een trekhaak.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Groene auto's en een trekhaak.

Mijn vrouw heeft sinds begin dit jaar zo een superzuinige Nissan Micra, nu zie ik dat daar op het
    gelijkvormigheidsattest bij de gegevens van te trekken gewicht streepjes zijn gezet, en geen gewicht ingevuld.

Nu heb ik daar gisteren over gesproken tegen een garagehouder, en nu schijnt dat je daar geen trekhaak mag aanhangen, en dat ze ook niet bestaan,
    dat omwille van de CO uitstoot, nu kan ik dat wel begrijpen bij een kleinere auto, maar de Nissan Pixo die nog een stuk kleiner is,
    mag dat dan terug wel, maar nu wist deze mij te vertellen dat ik het strafste nog niet heb gehoord, een BMW 1 mag dat blijkbaar ook niet.

Dus voor wie een nieuwe wagen koopt, of dat van plan is, en ook van plan is daar bv. af en toe een kleine aanhangwagen mee te trekken,
    best eens navragen, schijnt ook voor alle Hybride's zo te zijn.

Re: Groene auto's en een trekhaak.

Je mag er wel 'n trekhaak onderzetten, maar niet gebruiken voor 'n aanhangwagen, wel voor 'n fietsenhouder.
    Ik rij met een Auris Hybride.

Comment

Wat een betutteling. Straks mag je ook je dikke schoonmoeder niet meer meenemen vanwege de CO uitstoot.

Jan

Comment

Wij hadden vroeger een groene Ford Taunus en daar zat toch gewoon een trekhaak op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
          Wat een betutteling. Straks mag je ook je dikke schoonmoeder niet meer meenemen vanwege de CO uitstoot.

Jan
          Dat zijn van die belachelijke wetten die alleen in België bestaan.
          Met mijn vorige RAV4 (136PK-300Nm) diesel mocht ik 2 ton sleuren.
          Maar op de Auris Hybride (ook 136PK-350Nm!) nog geen tent aanhang wagentje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht

Jan

Ik steun die Wet !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
              Dat zijn van die belachelijke wetten die alleen in België bestaan.
              Met mijn vorige RAV4 (136PK-300Nm) diesel mocht ik 2 ton sleuren.
              Maar op de Auris Hybride (ook 136PK-350Nm!) nog geen tent aanhang wagentje.
              Ben je daar zeker van? Het gelijkvormigheidsattest komt toch van de fabrikant.
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Hallo,

Het is dus wel degelijk zo.
                Ik heb een Ford Focus Econetic en ja, trekhaak niet toegelaten ...
                Het heeft niet enkel met de CO te maken. In het geval van de Focus zijn het ook o.a. de verhoudingen van de versnellingsbak en aanpassingen aan de luchtinlaten van de koeling.
                Zo doet mijn Focus in 5de versnelling tegen 120 net zoveel toeren als de Focus van mijn vrouw in 6de versnelling (geen Econetic).

Gelukkig heeft Bosal een heel mooi en goed systeem op de markt gebracht om toch een fietsendrager te kunnen gebruiken achteraan de auto.

Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Hallo,

Je moet inderdaad goed uitkijken. Bij Ford Econetic, bij BMW 'efficient Dynamics', bij Toyota de hybride modellen, ... die mogen geen trekhaak of alleen voor een fietsenrek. Dit is dus om allerlei redenen : om de groene norm te halen (uitstoot), en vaak zijn die auto's dan aangepast wat koeling, ligging, verhoudingen versnellingsbak, ... betreft en dit heeft dan weer impact op het al of niet mogen trekken.

Wij reizen met caravan, en het is niet zo eenvoudig om de juiste motor/auto combinatie te vinden die dan nog eens aan de uitstootnorm voldoet (toch belangrijk bij een lease-wagen). De VW-passat bluemotion 1.6 waar ik nu mee rondrij, heeft dit allemaal in zich.

Autofabrikanten zijn op zich niet zo geïnteresseerd in trekhaken, ... want dit is maar een minim deel van hun verkoopspubliek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                    Ben je daar zeker van? Het gelijkvormigheidsattest komt toch van de fabrikant.
                    Er staat dat je niets mag "trekken" en dat doe je niet met 'n fietsenrek. Dat is dragen of vracht, gelijk 'n schoonmoeder bv

Comment

Working...
                    X