Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Netwerkadres

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Netwerkadres

Uiteraard is aan een domein wat meer werk : die netwerkbeheerder moet toch een beetje werk hebben ook .
    Maar vanaf het ogenblik dat je een centrale server gebruikt met een exchange-server maakt zo'n domein-controller het beheer een pak makkelijker en veiliger.
    Voor een klein netwerkje, waar je 5 computers wat bestanden en printers wil kunnen laten delen, heb je dat uiteraard niet nodig.
    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      het nadeel is dat je aan de config van een PDC (Primary Domain Controller ... en satelieten) meer werk hebt dan aan het laten samenwerken van je werkgroepen .. .. en de oplossing die ik altijd verkoos was .. een Linux machientje met Samba over SMB ... werkt even goed en is stukken transparanter ... IMHO!
      PDC is ook al achterhaald wordt sinds AD niet meer gebruikt. Als je pc's in een ander subnet wil gebruiken zal je niet de routing table op je eigen pc moeten aanpassen maar wel op de router. Op je eigen pc pas je enkel de routing table aan als het 2de subnet te bereiken is via een ander ip dan je default gateway.

P.S. Ik haal de zaken niet door mekaar en denk niet dat je mij nog veel kan vertellen over hoe routering of dhcp werkt hoor, wou gewoon eens zien hoe je u probeerde uit uw fout te praten
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

Comment

gpo's werken met werkgroepen en Linux/Samba ook hoor ... ik heb jaaaren zo een reeks nodes gelopen met 3 IP subdomeinen (echte subdomeinen, geen non-routables) en een dozijn werkgroepen ...
        Is een begin, ik heb jaren een netwerk beheerd met 45 checkpoint firewalls elk met minstens 2 subnets en onderlinge VPN
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
          PDC is ook al achterhaald wordt sinds AD niet meer gebruikt. Als je pc's in een ander subnet wil gebruiken zal je niet de routing table op je eigen pc moeten aanpassen maar wel op de router. Op je eigen pc pas je enkel de routing table aan als het 2de subnet te bereiken is via een ander ip dan je default gateway.

P.S. Ik haal de zaken niet door mekaar en denk niet dat je mij nog veel kan vertellen over hoe routering of dhcp werkt hoor, wou gewoon eens zien hoe je u probeerde uit uw fout te praten
          tiens .. welke fout was dat dan wel ?? .. curieuze fout dan toch als mijn 3 subnet nodes, ergo 3 brouters, met 200 netwerk PC's gedurende jaaaren feilloos gewerkt hebben, inclusief de verschillende dedicated servers en centrale netwerk-printers .. heck, jong , onze "VPN" trafiek, extra muros, naar oa het VIB, werd gewoon via een andere toegangskanalen "gerout" afhankelijk van de toepassing die op de PC's liep. .... en AD? dat is enkel goed als je een acute hartstilstand wil!!
          Last edited by Guest41; 10 september 2012, 23:26.

Comment

Kalm heren, elkaar niet in de haren gaan vliegen he.
            Wel merkwaardig hoe een simpel vraagje over een ip-adres evolueert naar een 'cursus' netwerken, met alle VPN's , AD's , PDC's en andere, voor de netwerkleek 'Chinese' termen vandien.
            Het stoort me niet hoor, ik steek er nog iets van op.
            Last edited by nete; 11 september 2012, 09:05.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              ..........
              Het stoort me niet hoor, ik steek er nog iets van op.
              ik ook niet)(.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

tiens .. welke fout was dat dan wel ?? .. curieuze fout dan toch als mijn 3 subnet nodes, ergo 3 brouters, met 200 netwerk PC's gedurende jaaaren feilloos gewerkt hebben, inclusief de verschillende dedicated servers en centrale netwerk-printers .. heck, jong , onze "VPN" trafiek, extra muros, naar oa het VIB, werd gewoon via een andere toegangskanalen "gerout" afhankelijk van de toepassing die op de PC's liep. .... en AD? dat is enkel goed als je een acute hartstilstand wil!!
                De topic starter had al gereageerd dat hij bij beide adapters allemaal nullen kreeg bij het ip adres, dit wil dus zeggen dat hij nog geen adres gekregen heeft van de dhcp en uw netstat dus ook geen resultaat kan geven. Trouwens een netstat gaat nooit een dhcp probleem oplossen want dat werkt enkel als de dhcp al gewerkt heeft of je kan het gebruiken bij een vast ip.
                3 subnets en 3 routers, welk nut heeft dat dat kan je perfect met 1 router oplossen.
                En je comment van AD naar mij snap ik ook niet, ik ben een netwerk/security engineer geen system engineer. Maar er is gewoon geen deftig alternatief voor AD om een bedrijf met een omvang van meer dan 1000 gebruikers op een makkelijke manier te beheren. Jaja je kan ldap draaien op linux en een aparte mailserver, maar voor zover ik iets van systemen ken (en is niet veel geef ik gerust toe) heeft microsoft de beste geintigreerde oplossing.

Comment

Working...
                X