Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de Japanse dominantie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: de Japanse dominantie

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Misschien toch HLN nog eens lezen. [emoji6]

Moeder Greta Thunberg schept duidelijkheid: “Passage over ‘CO2 zien’ was figuurlijk bedoeld”

https://www.hln.be/buitenland/moeder...oeld~a6f22776/
    Volledig mee eens Freddy, die gastjes als Thunberg en Dewever en hun “welmenende” aanhangers hebben gelijk.
    Maar dat er veel anderen tussen zitten, daar kan je ook niet omheen.
    Wij kunnen enkel voor eigen deur vegen en het op alle vlakken zo proper mogelijk houden.
    Maar om nu in een klap alles ongedaan te maken is en blijft een illusie, het is gewoon onmogelijk dat allemaal
    ongedaan te maken, en het is en was trouwens ook de bron van onze welvaart.
    Alles is eindig wij kunnen het enkel maar wat proberen te vertragen door bv. geboortebeperking,
    dat we hier met te velen op dat bolletje zijn is ook een feit, maar wat doe je daar tegen, wie zal de eerste
    stap zetten? Juist.......
    Op dat vlak regeert het “grote geld” en dat los je niet op met spijbelen vrees ik, en ook niet met alles voor iedereen
    duurder te maken, uiteindelijk zullen ook hier terug deze met de minste middelen de dupe zijn of worden.
    Een terugweg is er niet, enkel een rem die voor het gewone voetvolk heel beperkt is.
    De grootste schande is dat je hedendaags een beter milieu kan kopen, wie betaald kan en mag alles daar komt het op neer.
    En een grote zorg is ook dat de helft van de wereldbevolking nog maar met ontwikkelen bezig is of er aan begonnen is.
    Er komt geen bijbelse “dag des oordeels” zoals reeds gezegd is alles eindig en kunnen wij enkel wat helpen remmen.
    Dat de elektrische auto geen vervang oplossing is voor de auto met verbrandingsmotor zeg ik reeds sinds dag één, het is en blijft commerce en de auto “die meestal als eerste met de vinger gewezen wordt” is maar een fractie van de vervuiling op aarde.
    Neem morgen de olie industrie weg en alles verdwijnt, niet enkel vervoer en transport in al zijn vormen, maar ook
    de meeste kunststoffen, oplosmiddelen en noem maar op, tot het asfalt op onze wegen toe.
    De grootste CO2 uitstoot komt nog altijd door een natuurlijk proces eigen aan ons planeet, maar als ze de mens
    zullen kunnen doen betalen zullen ze dat niet laten.
    Ik ben totaal geen ontkenner integendeel, maar ik vind dat we het nu beter doen dan pakweg 50 jaar geleden,
    jij en ik weten nog zeer goed dat je toen tijdens de winter in sommige straten bijna vergaste door de uitstoot
    van de kolenkachels.
    Ook jaren 60-70, de beter behoeden plaatsten een wat ze in de volksmond noemden "Amerikaanse keuken"
    bij een "echte" Amerikaanse keuken hoorde in het werkblad een vermaler te zitten, waar ze al hun rommel
    naar het riool konden spoelen, ja ook plastiek flesjes. Ze bestaan nog verdomme Klik maar hier gelukkig bij wet verboden, denk je dat die kortzichtige Amerikanen ze niet meer gebruiken???
    De vooruitgang zal jammer genoeg onze ondergang zijn.
    Ps. vandaag overal in de gazet, Oost en West- Vlaanderen “De nieuwe blauwe zak” de rekening zullen ze ons nadien wel presenteren....
    Last edited by Guest42; 4 juni 2019, 09:41. Reden: bijgevoegd

Comment

Weg gehaald omwille van een ander topic
      Last edited by opapol; 6 juni 2019, 18:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
        Ik ben het zowat altijd met Geert eens, ook nu weer.
        In feite is het samen te vatten in één korte zin : de klimaatfreaks à la Thunberg kunnen niet rekenen.
        Zo weinig mensen snappen dat de aarde mét of zonder atmosfeer ergens te vergelijken is met een natte of een droge biljartbal. We hebben dus écht niet zoveel atmosfeer maar wat trekt die bol zich daar in godsnaam van aan ?

Jammer dat zo weinig mensen hun geschiedenis kennen maar de grootste milieuramp sinds mensenheugenis vond plaats in 1783. Jawel jawel, moedertje natuur zelf.
        Ik denk dat er hier weinigen zullen zijn die weten naar waar ik nu verwijs.

Zoals Geert zegt : dit betekent niet dat je de zaken moet omdraaien en alle plastic door de hakselaar moet draaien of aan de stoplichten dikke rookpluimen moet produceren.
        In mijn tuin geen gazon maar iets waar de bijen zich goed bij :-) voelen.... ik heb gewacht tot de meeste bloei weg was vooraleer met de bosmaaier te komen. Oeieioei, geen elektrische. Ben ik nu een boosdoener ?
        Jawel hoor, Laki in Ijsland ...
        En zeker even erg was de Krakatau in 1883
        We mogen ook 1302 niet vergeten, allee, ik denk dat toch
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

Comment

weg gehaald omwille van een ander topic
          Last edited by opapol; 6 juni 2019, 18:50.

Comment

Euh, was dit geen draadje over Japanse camera's ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flandrien Bekijk bericht
              Euh, was dit geen draadje over Japanse camera's ?
              Dat gaat hier nog in winterbanden eindigen !
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

Comment

Ala het nog lang genoeg duurt:ja.
                En het zullen Yokohama's zijn zeker.

Comment

Ja, de Japanse dominantie.
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Dat gaat hier nog in winterbanden eindigen !
                    Of nog beter; de wet van Godwin.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

De twee uitbarstingen hadden geen vergelijk. Krakatau was meer een pyroclastische uitbarsting, Laki heeft 11 maanden aan een stuk uitgestoten.
                      De eerste heeft veel doden gemaakt, alleen de knal al wordt gerekend tot het luidste op aarde ooit geweten. Laki heeft geen onmiddellijke doden op zijn geweten maar de gevolgen achteraf waren des te desastreuzer. De uitstoot in termen van lava en gassen was groter dan die van de Krakatau. Het leuke (nou "leuke") is dat dominee Jón Steingrimsson de eruptie van dag op dag op schrift heeft bijgehouden. De originele geschriften liggen in Reykjavik. Er is een film rond gemaakt die ze speciaal alleen voor mij en Mien hebben gedraaid in Kirkjubaejarklaustur. Al mijn pogingen om een kopie te krijgen in ruil voor bier zijn helaas op een mislukking uitgedraaid, was het omdat 4/5 van de voorraad toen al was uitgedeeld ? Ik ga niet flauw doen : ik heb tranen in de ogen gekregen. Toen de 50 km lange lavastromen in de buurt van hun dorp kwamen zijn ze allemaal in de kerk gekropen om te bidden en ..... even raden wat er gebeurde.
                      Ik wil maar zeggen : is de mens medeverantwoordelijk ? Natuurlijk wel. Blijft de vraag : in welke mate ?
                      De krachtigste nucleaire bom ooit getest is de Tsar Bomba op Nova Zembla. 60 Mton, het equivalent van 300 Hiroshimabommen. Vergeleken met de Krakatau is dit peanuts.
                      Maar al die klimaatactivisten hebben één ding gemeen Wim, ze kunnen niet rekenen en ze beheersen de materie niet.
                      10 Jaar geleden : hoogoplopende discussie tussen twee collega's over kernafval. De ene "als je er ten koste van alles vanaf wil schiet het dan in de zon, je kan moeilijk missen met zo'n gravitationele put". De andere : "WAT, als ik dan met mijn kinderen de ondergaande zon zit te bewonderen moet ik ze vertellen dat het een nucleair stort is ?" Op dat moment kan ik mijn mond moeilijk houden en mengde ik me in het gesprek : "de zon is een gigantische kernreactor, per seconde ontploft er daar een miljard H-bommen, op amper 150 miljoen km van hier stuurt ze een immense radioactieve straling op ons af, hadden we het aardmagnetisme niet dan ging deze discussie er nooit gekomen zijn. En euh.... wat denk je van het noorderlicht, wat denk je dat dat is ?"

1302 zeg je.... Maar hoeveel mensen kennen de belangrijkste gebeurtenis in 1303 ????? (eerste bal van de oudstrijders )
                      En als ik dan doorlus naar wat wikipediapagina's heb ik weer heel wat algemene kennis op gedaan. Bedankt om mijn horizon te verbreden.
                      Albums
                      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Nee, nee, in kerncentrales, vulkanen, stralingen van 150 miljoen kilometer ver en potverdikke nooit over mooie vrouwen ee.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Nee, nee, in kerncentrales, vulkanen, stralingen van 150 miljoen kilometer ver en potverdikke nooit over mooie vrouwen ee.
                          Met de gepaste “kredietkaart” komt dat allemaal in orde. [emoji1][emoji1][emoji1]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Het is lang geleden dat ik hier nog zo'n verzameling sloganeske onzin heb gelezen.
                            Ik geloof niet in geloven op iets an sich, als wetenschapper "geloof" ik alleen in metingen en feiten.

Maar ik blijf als ex-docent chemie achter met enkele vragen : wat wil je als zwart-op-wit-bewijs ? Waarom moet de bewijslast weer eens aan de kant van de tegenpartij ? Beweer jij nu dat een verbrandingsmotor geen CO2 uitstoot of wat ?

En vooraleer op mijn kop te beginnen pissen : ik heb ook een oldtimer, twee zelfs. Meer nog : een dieselslurpende 4X4. Ik beperk het dagelijks gebruik tot het uiterste.
                            Wat betekent dat ? Het is een jaar geleden dat ik mijn oude Benz heb volgetankt. De Patrol heb ik gevuld op 10 okt 2018, de tweede keer op 8 feb 2019 en nu, op 3 Juni 2019 zit ik op halfweg. De uitgestoten g CO2 kan ik voor u uitrekenen maar ik vrees dat dit verloren moeite is.
                            Uw gedrag aan de rode lichten kan ik niet goedkeuren, no way.

Nog ene waarmee je in je eigen voet schiet :

knip/plak @ regulus, blijkbaar ben jij iemand die gelooft in klimaatverandering mede door de mens veroorzaakt?

Regulus zit gewoon juist. De clou zit hier in het vierletterig woordje "mede".
                            Klimaatverandering mede dor de mens veroorzaakt is de grootste leugen, bedrog en frauduleuze uitvinding in de menselijke geschiedenis ooit tot dusver.
                            Er is nog steeds geen bindend bewijs gevonden dat wij mensen mee aan de oorzaak liggen van klimaatopwarming/verandering.

Dju toch, wanneer gaat de hersenloze bende kuddeschapen nu toch eens voor zichzelf leren denken en niet achter de wannabe klimaatwetenschappers aanhollen alsof het goden zijn.
                            Klimaatverandering bestaat al miljarden jaren, de Vikings hadden het al begrepen wanneer ze nederzettingen plaatsten op Groenland omdat het er goed toeven was en landbouw mogelijk was.
                            Nee dat eiland lag niet sinds het ontstaan van de aarde bedekt onder een dikke laag ijs en sneeuw.

Gletsjers die tot halfweg Frankrijk reikten, nooit iets over geleerd of toevallig opgevangen op school?!

Mijn oldtimer diesel stoot 117g/CO2 per 100km uit, héél wat minder dan veel moderne sportwagens en SUV's welke wel vlot steden magen in en uitrijden.
                            De logica van een LEZ zit dus in een verdoken belasting en geld innen daar waar men er de kans toeziet. Want het gaat slecht met België en veel
                            andere welstellende Europese buurlanden. Economie draait nog steeds comme une boule carré...

Soit, hopelijk blijft het morgen droog zodat ik nog enkele rondjes rond de kerktoren kan draaien met mijn ' vervuilende ' dieselkachel.
                            Kwestie van het fijnstof gehalte op niveau te houden.
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Misschien kunnen we even terug on topic.

Dit staat op google als recente cijfers over de verhoudingen tussen de merken in 2018:
                              ------------------------------------------------------------------------------------------

All other companies (Fuji, Olympus, Panasonic, Ricoh) combined have less than a 13% market share (the top 3 camera manufacturers gained 6.2% in 2018 to a total of 87.3%).
                              ...
                              Nikkei published their 2018 interchangeable lens camera worldwide market share report:

Canon: 49.1%
                              Nikon: 24.9%
                              Sony: 13.3%

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb dan zoiets van "OUCH" voor sommige merken.
                              Ben ik toch blij met mijn Canon materiaal.

Comment

• de Japanse dominantie

Bij die merken moet men ook eens kijken wat hun hoofdbezigheid is, sommigen halen een groot deel van hun omzet uit fotografie, anderen bouwen zelfs vliegdekschepen.

Vroeger met analoge toestellen lag die verdeling vermoedelijk ook heel anders, met nog andere spelers op de markt.
                                Canon haalt het vooral door de naambekendheid en betrouwbaarheid op de professionele markt ... gelukkig voor hun want op gebied van technologie blijven ze vaak wat achter.

En ja, op gebied van wagens (on-topic bij topic titel) of andere producten is er ook de Japanse dominantie geweest, maar nieuwe technologieën kunnen soms plots een verschuiving veroorzaken tussen de merken en/of afkomst.

Belangrijkste verschil is dat tegenover Europa er meer investeringen worden gedaan, de werkuren zijn goedkoper en de stiptheid van iedereen is wat anders dan hier.
                                Europese producten zijn goed, maar vaak veel te duur.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X