Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2.5" laptopharddisk van 1TB

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 2.5" laptopharddisk van 1TB

Yep, nu zijn ze er eindelijk in de correcte 9,5 mm hoogte.
    Bij Tones kosten ze momenteel 109 euro, maar dat moet nog iets beter kunnen dacht ik.
    Maar waar ? Imand een ID ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Re: 2.5" laptopharddisk van 1TB

Als je nu nog merk en type geeft, dan kunnen we eens meehelpen zoeken ...

zoiets ?
    Last edited by polleke_cgc; 23 augustus 2012, 12:52.
    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Yep, nu zijn ze er eindelijk in de correcte 9,5 mm hoogte.
      Bij Tones kosten ze momenteel 109 euro, maar dat moet nog iets beter kunnen dacht ik.
      Maar waar ? Imand een ID ?
      Bij MPL:

107€ - Western Digital Scorpio Blue - WD10TPVT - 2.5" - 1 TB - 12ms/8MB/5200RPM - SATA300
      111€ - Samsung Spinpoint MT2 - HM100UI - 2.5" - 1 TB - 12ms/8MB/5400RPM - SATA300

Persoonlijk zou ik dan toch de Samsung nemen al is die 4€ duurder.

Maar zelfs al is dit voor een laptop, zou ik het nooit als bootdisk gebruiken (5400RPM ).
      Beter proberen om een SSD of Hybride te nemen en dan een 2de als data disk.

Steven
      1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Deze misschien ?
        All In One Systems is uw leverancier voor computers, monitoren, printers en meer. Voor 15.00 uur besteld, de volgende werkdag in huis.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
          Bij MPL:

107€ - Western Digital Scorpio Blue - WD10TPVT - 2.5" - 1 TB - 12ms/8MB/5200RPM - SATA300
          111€ - Samsung Spinpoint MT2 - HM100UI - 2.5" - 1 TB - 12ms/8MB/5400RPM - SATA300

Persoonlijk zou ik dan toch de Samsung nemen al is die 4€ duurder.

Maar zelfs al is dit voor een laptop, zou ik het nooit als bootdisk gebruiken (5400RPM ).
          Beter proberen om een SSD of Hybride te nemen en dan een 2de als data disk.

Steven
          Kan dat ook in een oudere laptop Steven.
          Zo kon ik mijn (oude) laptop nieuw leven inblazen.
          Compaq evo laptop.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Kan dat ook in een oudere laptop Steven.
            Zo kon ik mijn (oude) laptop nieuw leven inblazen.
            Compaq evo laptop.
            Bij een oude laptop zou ik het niet proberen eigenlijk. Hangt vaak ook van de BIOS af (maar die kun je meestal nog wel upgraden).

In een oudere laptop gaat de harddisk nu ook niet het snelheid bepalende deel zijn (helpt natuurlijk altijd maar is het de moeite waard).

Maar in principe als je laptop een sata connectie heeft kun je ook een hybride (is eigenlijk een gewone sata met een klein stuk flashgeheugen als buffer):
            115€ - Seagate Momentus XT - ST95005620AS - 2.5" - 500 GB - 4 GB Flash - 11ms/32MB/7200RPM - SATA300

consists of a 7200-RPM hard drive with 32MB of cache, 4GB of solid state SLC NAND flash storage, and Adaptive Memory technology.
            Adaptive Memory technology intelligently monitors your frequently used applications and data files, then places them into the solid state portion of the drive
            so they can be quickly recalled.

Heb dit eens in een oudere Dell laptop gestoken en via een copy programma eerst mijn oude schijf van 160GB volledig overgekopieerd naar die nieuwe 500GB en dat werkte direct.
            Laptop werd direct met Windows 7 geboot zonder problemen en veel sneller dan met de oude 160GB 5400RPM disk.

Steven
            1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Theo, ik heb hier oude Thinkpads T42, T43p, x60, x61s enz... en daar werkt een schijf van 500 GB perfect.
              Ze geven wel zo'n melding van elabee, da's nie de goeie schijf, maar daarna booten ze gewoon verder.
              Ik haal de DVD unit er uit (bij de T-reeks) plaats er een tweede HD in. No problemo. En in die laptops zat origineel zeker niet meer en 160 GB, sommigen wel 40 of 80. .
              Toen verschenen er laptop hd's van 1TB, maar met 3 platters, dus iets dikker dan standaard. Nu hebben ze slechts 2 platters en passen overal in.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

Comment

100 euro voor een 2,5" is niet zo duur. Een hybride disk is mogelijk, maar dan blijf je 1 nadeel hebben, last van schokken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  Theo, ik heb hier oude Thinkpads T42, T43p, x60, x61s enz... en daar werkt een schijf van 500 GB perfect.
                  Ze geven wel zo'n melding van elabee, da's nie de goeie schijf, maar daarna booten ze gewoon verder.
                  Ik haal de DVD unit er uit (bij de T-reeks) plaats er een tweede HD in. No problemo. En in die laptops zat origineel zeker niet meer en 160 GB, sommigen wel 40 of 80. .
                  Toen verschenen er laptop hd's van 1TB, maar met 3 platters, dus iets dikker dan standaard. Nu hebben ze slechts 2 platters en passen overal in.
                  Het schijfje in mijn laptop is amper 20giga. Dat is dus niks en de laptop is traag.
                  Wat ik ZOU kunnen doen is Ubuntu op een usbstick dan komt die harde schijf totaal (bijna dan) vrij.

En als ik dan die note- of andere books bekijk van tegenwoordig.
                  Voor 400 à 500 euro heb je al iets fatsoenlijks he.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Working...
                  X