Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hier nog eentje die last heeft van de warmte.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hier nog eentje die last heeft van de warmte.

Zware brand in slagerij.
    Met daaronder een foto van Pukkelpop

"Er woedt momenteel een zware brand langs de Luikersteenweg in Rapertingen bij Hasselt. De brand zou in een slagerij zijn ontstaan. De rookwolk is boven Hasselt te zien."

Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Hier nog eentje die last heeft van de warmte.

Van hieruit 200 Km ver naar het oosten proberen te kijken, zie niets, zelfs niet met mijn télé Theo.

Comment

Was inderdaad een serieuze brand.

Ik moest daar toevallig enkele honderd meters verder een bestelling gaan uithalen bij de kebab zaak en de ganse straat hing daar vol rook, om nog maar niet te spreken van al de ramptoeristen die daar ook al stonden in de weg te lopen.

Ik denk dat er 3 brandweerauto's stonden en van de uitbaatster van de kebab zaak hoorde ik dat er ook twee ambulances waren toegekomen. Ik hoop voor de betrokkene dat ze niet al te erg gewond zijn, hopelijk enkel in shock van het gebeuren, alhoewel dat ook niet ongevaarlijk is.

Toen ik daar vertrok kwam er net terug meer rook van onder het dak, dus het vuur was binnen zeker nog niet uit.

En nee, ik heb geen foto's van de brand... mijn batterij zat net op te laden thuis dus ik had mijn fototoestel niet mee. Moet toch dringend een tweede batterij gaan aanschaffen. Alhoewel, ik weet niet of dat wel op prijs zou worden gesteld door de omstanders. Een persfotograaf doet dat nog voor zijn job, maar wij hebben daar eigenlijk niets te zoeken.
      Last edited by Rudy Mas; 18 augustus 2012, 17:40.
      Mvg,
      Rudy Mas
      Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Hallo,

Ik reed met de Silverwing in Stokrooi over de kanaalbrug - ja, in wettelijke uitrusting: lange broek, jas met lange mouwen en laarzen tot over de enkels! - en kon van daar de rook zien.
        Is niet zo ver van bij ons, maar ik was niet thuis dus.
        Hopelijk dat het met de gewonden meevalt.

Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
          En nee, ik heb geen foto's van de brand... mijn batterij zat net op te laden thuis dus ik had mijn fototoestel niet mee. Moet toch dringend een tweede batterij gaan aanschaffen. Alhoewel, ik weet niet of dat wel op prijs zou worden gesteld door de omstanders. Een persfotograaf doet dat nog voor zijn job, maar wij hebben daar eigenlijk niets te zoeken.
          Heb onlangs zo'n 14MP compact camera gekocht in den Aldi, het is uiteraard geen DSLR kwaliteit maar het levert best fraaie plaatjes en je kan er zelfs in HD kwaliteit mee filmen.
          Het gaat overal mee naartoe en past perfect in de broekzak of in mijn geval handtas. Altijd handig om steeds en overal bij de hand te hebben... uiteraard wel zorgen voor opgeladen batterijen.
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
            .....Het gaat overal mee naartoe en past perfect in de broekzak of in mijn geval handtas. Altijd handig om steeds en overal bij de hand te hebben...
            Draag jij dan geen broek??
            perman
            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
              Ik reed met de Silverwing in Stokrooi over de kanaalbrug - ja, in wettelijke uitrusting: lange broek, jas met lange mouwen en laarzen tot over de enkels! - en kon van daar de rook zien.
              Dat betekent bij een normale aardkromming, en zonder de afbuiging van het licht mee te rekenen, dat de rookzuil minstens 13 meter hoger was dan waar je stond. Maar minder, indien de brug hoger lag dan het landschap: terrypepper.com/Lights/lists/visibility
              Op zee zou je dus een boot van die hoogte, en vanop die afstand, vanuit het water, niet kunnen zien: die zit achter de horizon.

Van hieruit 200 Km ver naar het oosten proberen te kijken, zie niets, zelfs niet met mijn télé Theo.
              Ik schat de Everest op ongeveer 200 km van Katmandu. Ga dan wel op het dak van je hotel staan, en heb een beetje fantasie. Vanuit Pokhara heb je bij helder weer echter een redelijk goed zicht op de 40 km verder en 7 km hoger gelegen Machapuchare.
              Last edited by Poza; 19 augustus 2012, 03:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                Draag jij dan geen broek??
                Bij dit weer niet nee, dan draag ik liever korte rokjes...

Afmetingen van het toestel zijn 100 x 59 x 22 mm en het weegt amper 128 g (incl. accu)
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Nogal sadistische titel voor dit topic.

Komt hier de ware aard van Theokus naar boven, of heeft ie een zonnesteek?
                  Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                    Nogal sadistische titel voor dit topic.

Komt hier de ware aard van Theokus naar boven, of heeft ie een zonnesteek?
                    Jos...

ORIGINEEL bericht:
                    Zware brand in slagerij.
                    Met daaronder een foto van Pukkelpop
                    in het Gejank van Limburg.

De FOTO is NU aangepast.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                      Heb onlangs zo'n 14MP compact camera gekocht in den Aldi, het is uiteraard geen DSLR kwaliteit maar het levert best fraaie plaatjes en je kan er zelfs in HD kwaliteit mee filmen.
                      Het gaat overal mee naartoe en past perfect in de broekzak of in mijn geval handtas. Altijd handig om steeds en overal bij de hand te hebben... uiteraard wel zorgen voor opgeladen batterijen.
                      Tja, dat kan inderdaad handig zijn. Misschien dat ik er mij ook nog wel eens zo één ga aanschaffen. Ik heb er hier nog wel één liggen van het merk Kodak, maar die is maar 4MP.
                      Mvg,
                      Rudy Mas
                      Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Working...
                      X