Ik ben onlangs overgestapt van TN abbo "turbo xl" naar "fibernet xl".
Hierbij heb ik de oudere docsis 2.0 moeten vervangen door de nieuwere docsis 3.0.
Dit ging niet zo heel vlekkeloos, maar dat heb ik reeds in 'n andere topic uitgelegd.
Ik kon toen zelf niet meer mijn vaste lijn gebruiken. De oorzaak lag bij TN en is ook achter 'n paar uur opgelost.
Voor mijn NAS server terug draaiend te krijgen heb ik wel wat instellingen moeten veranderen.
Dit omdat de nieuwe modem ook 'n draadloze router bevat met FW en 4 Gigabit Lan poorten.
Poort 5000 heb ik via de TN instellingen moeten doorsturen. Nu kan ik terug op mijn NAS.
Het probleem ligt echter bij Photo Station. Iedere account kan normaal foto albums bekijken welke ik wil.
Maar dit werkt niet meer 'sinds die nieuwe modem.
Je kan voor Photo station 'n extra http poort toekennen naast poort 80 ( in mijn geval 8090). Dit stond vroeger ook al zo.
Via no-ip.com is de Nas nog steeds bereikbaar via http://nas-w00ha.hopto.org
Als iemand zich inlogt (zelf ik als admin) en op het Photo station icon druk, geeft die "page not found".
Nu krijg ik dat niet meer voor mekaar om dit te laten werken.
Als ik de site : http://www.canyouseeme.org/ gebruik, staat die poort 8090 wel degelijk open en toch blijft DSM van Synology hardnekkig poort 5000 gebruiken.
Het bewijs is dan ook als je naar de foto albums wilt gaan er in de adresbalk bv staat :
Als ik nu met de cursor deze poort aanpas naar 8090 in dit adres, dan gaat die wel naar mijn Photo Station. Dat is toch 'n bewijs dat die poort wel degelijk openstaat?
Mijn probleem is 'n beetje verwarrend. Bij het veranderen van modem kan ik Photo station niet meer gebruiken (tenzij via die poortaanpassing in de adresbalk). Dus iedereen zegt/denkt dat de fout aan de ISP of aan bij mij ligt.
Maar als die poorten openstaan en ik bel naar TN, gaan die me beweren dat het aan de software van Synology ligt, nml: DSM
Dat laatste antwoord kreeg ik ook al van Coolblue. Er zou normaal 'n product specialist moeten zijn die je zou kunnen helpen. maar ik heb die niet aan de lijn gehad.
Ik maak dus 'n account aan met inlog en pasw dezelfde naam(coolblue). Ik geef mijn adres op : nas-w00ha.hopto.org en die kwam gewoon niet op de inlog pagina, terwijl anderen dat wel kunnen. Dan vroeg ik hem, "hoe kan je nu mensen helpen als je eigen server dit adres al blokkeert?". Ik heb er 2 aan de lijn gehad en geen van beide kwam aan mijn inlogscherm. Mijn vrouw werkt ook bij 'n firma (niet van de kleinste) en die kon daar gewoon wel op?
Jullie kunnen het zelf proberen trouwens.
Ik ga seffens ook eens naar TN bellen, want met googlen ben ik er ook nog niet uitgekomen.
Tips zijn welkom dus
Hierbij heb ik de oudere docsis 2.0 moeten vervangen door de nieuwere docsis 3.0.
Dit ging niet zo heel vlekkeloos, maar dat heb ik reeds in 'n andere topic uitgelegd.
Ik kon toen zelf niet meer mijn vaste lijn gebruiken. De oorzaak lag bij TN en is ook achter 'n paar uur opgelost.
Voor mijn NAS server terug draaiend te krijgen heb ik wel wat instellingen moeten veranderen.
Dit omdat de nieuwe modem ook 'n draadloze router bevat met FW en 4 Gigabit Lan poorten.
Poort 5000 heb ik via de TN instellingen moeten doorsturen. Nu kan ik terug op mijn NAS.
Het probleem ligt echter bij Photo Station. Iedere account kan normaal foto albums bekijken welke ik wil.
Maar dit werkt niet meer 'sinds die nieuwe modem.
Je kan voor Photo station 'n extra http poort toekennen naast poort 80 ( in mijn geval 8090). Dit stond vroeger ook al zo.
Via no-ip.com is de Nas nog steeds bereikbaar via http://nas-w00ha.hopto.org
Als iemand zich inlogt (zelf ik als admin) en op het Photo station icon druk, geeft die "page not found".
Nu krijg ik dat niet meer voor mekaar om dit te laten werken.
Als ik de site : http://www.canyouseeme.org/ gebruik, staat die poort 8090 wel degelijk open en toch blijft DSM van Synology hardnekkig poort 5000 gebruiken.
Het bewijs is dan ook als je naar de foto albums wilt gaan er in de adresbalk bv staat :
Als ik nu met de cursor deze poort aanpas naar 8090 in dit adres, dan gaat die wel naar mijn Photo Station. Dat is toch 'n bewijs dat die poort wel degelijk openstaat?
Mijn probleem is 'n beetje verwarrend. Bij het veranderen van modem kan ik Photo station niet meer gebruiken (tenzij via die poortaanpassing in de adresbalk). Dus iedereen zegt/denkt dat de fout aan de ISP of aan bij mij ligt.
Maar als die poorten openstaan en ik bel naar TN, gaan die me beweren dat het aan de software van Synology ligt, nml: DSM
Dat laatste antwoord kreeg ik ook al van Coolblue. Er zou normaal 'n product specialist moeten zijn die je zou kunnen helpen. maar ik heb die niet aan de lijn gehad.
Ik maak dus 'n account aan met inlog en pasw dezelfde naam(coolblue). Ik geef mijn adres op : nas-w00ha.hopto.org en die kwam gewoon niet op de inlog pagina, terwijl anderen dat wel kunnen. Dan vroeg ik hem, "hoe kan je nu mensen helpen als je eigen server dit adres al blokkeert?". Ik heb er 2 aan de lijn gehad en geen van beide kwam aan mijn inlogscherm. Mijn vrouw werkt ook bij 'n firma (niet van de kleinste) en die kon daar gewoon wel op?
Jullie kunnen het zelf proberen trouwens.
Ik ga seffens ook eens naar TN bellen, want met googlen ben ik er ook nog niet uitgekomen.
Tips zijn welkom dus

Comment