Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Laatste Nieuws - Onfrisse praktijken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Het Laatste Nieuws - Onfrisse praktijken

Wij hebben al heelveel jaren een abonnement op Het Laatste Nieuws.
    Gisteren beslissen mijn vrouw en ik, quasi simultaan, het abonnement met ingang van heden op te zeggen.
    Ik open dus vandaag mijn internetbanking en annuleer de domiciliëring.
    Zie ik toch niet dat er vandaag een bedrag afgegaan is voor mijn abonnement voor de komende drie maanden ttz tot eind oktober....
    Via contact met de abonnementsdienst kom ik te weten dat er geen terugbetaling mogelijk is. Dus ik blijf de krant ontvangen tot eind oktober.
    Volgens de abonnementsdienst is het stopzetten en terugbetalen alleen mogelijk wegens overlijden (en het indienen van een overlijdensakte) of zware ziekte (en het indienen van een attest van de geneesheer).
    Ik vind dat hier wel straffen toebak en ben er zeker van dat dit totaal onwettig is.
    Kan hier iemand meer over zeggen

Re: Het Laatste Nieuws - Onfrisse praktijken

Als ik jou was zou ik 's naar je bank bellen. Als je snel bent kunnen ze dat geld dikwijls nog terughalen.
    http://www.myricreaties.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie Bekijk bericht
      Als ik jou was zou ik 's naar je bank bellen. Als je snel bent kunnen ze dat geld dikwijls nog terughalen.
      Mijn vrouw, die in de bank gewerkt heeft, zegt dat dit niet mogelijk is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
        Mijn vrouw, die in de bank gewerkt heeft, zegt dat dit niet mogelijk is.
        Bizar, bij mij is het wel enkele keren gelukt! Maar ik wil natuurlijk zeker niet gezegd hebben dat je vrouw er niets vanaf weet, integendeel. Misschien was de situatie bij mij anders.
        http://www.myricreaties.be

Comment

Het gebeurt nog steeds dat verrichtingen die vandaag gedaan worden, pas morgen zichtbaar zijn.... Waarschijnlijk iets zoals het kruisen van een rappel met een betaling.... Pech.

Comment

Volgens de abonnementsdienst is het stopzetten en terugbetalen alleen mogelijk wegens overlijden (en het indienen van een overlijdensakte) of zware ziekte (en het indienen van een attest van de geneesheer
            Ik hoop dat in de zin hierboven "stopzetten EN terugbetalen" als één geheel moet beschouwd worden. Je bedoelt toch niet dat je het abonnement enkel kan stopzetten wegens overlijden ?

Ik kan nu wel ergens begrijpen dat éénmaal het geld van je rekening is, je het niet meer kan terugkrijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
              Ik hoop dat in de zin hierboven "stopzetten EN terugbetalen" als één geheel moet beschouwd worden. Je bedoelt toch niet dat je het abonnement enkel kan stopzetten wegens overlijden ?

Ik kan nu wel ergens begrijpen dat éénmaal het geld van je rekening is, je het niet meer kan terugkrijgen.
              Verduidelijking : voor de periode dat betaald werd kan het abonnement niet stopgezet worden en terugbetaald worden.
              In concreto : vandaag werd via domiciliëring het bedrag betaald voor drie maanden abonnement ttz tot eind oktober. Dit geld betalen ze alleen terug bij overlijden en zware ziekte. Op basis van documenten.

Comment

Een abo opzeggen door enkel een domiciliering te annuleren is dus niet de juiste methode. Zelf ook enkele keren een abo opgezegd zoals bij Humo en 1 telefoontje naar hun abo dienst en het was opgezegd, zo simpel is het. Ook staat in de meeste contracten een opzegtermijn en dat zou in jou geval een kwartaal kunnen zijn.

Comment

Vreemd. Toen ik Dommel opgezegd heb moest er nog 1 maand betaald worden. Enkele dagen nadat die laatste betaling gedaan was (domi) heb ik de domiciliëring geannuleerd. Enkele dagen daarna stond het geld van de laatste betaling terug op mijn rekening. De annulering zorgde er voor dat betalingen tot x dagen ervoor werden teruggedraaid. Dit was bij de bank die nu (onder een andere naam) van ons allemaal is
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

Comment

Euh, op 31/07 een abonnement opzeggen vanaf 01/08? Lijkt mij logisch dat dat niet zomaar lukt. De administratieve molen om de domiciliëringen te innen is dan al lang gestart en je zat er dus nog op.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
                      Euh, op 31/07 een abonnement opzeggen vanaf 01/08? Lijkt mij logisch dat dat niet zomaar lukt. De administratieve molen om de domiciliëringen te innen is dan al lang gestart en je zat er dus nog op.
                      Akkoord.
                      Maar daarom moeten zij mij niet verplichten van abonnee te blijven tot 30/10. Met een maand waren wij ook al akkoord dan moesten maar twee maanden terugbetaald worden.
                      Wij zijn hier geen moeilijke mensen...

Comment

Akkoord.
                        Maar daarom moeten zij mij niet verplichten van abonnee te blijven tot 30/10. Met een maand waren wij ook al akkoord dan moesten maar twee maanden terugbetaald worden.
                        Wij zijn hier geen moeilijke mensen...
                        Lees toch nog eens aandachtig alle opzeggingsvoorwaarden. Misschien kan je die hier ook eens posten (want vind ze niet onmiddellijk op hun website)?

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

....Volgens de abonnementsdienst is het stopzetten en terugbetalen alleen mogelijk wegens overlijden (en het indienen van een overlijdensakte) of zware ziekte (en het indienen van een attest van de geneesheer).
                          vraag daar eens een uitreksel van.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Volgens een recentste mail van het Het Laatste Nieuws heb ik bij ondertekening van mijn domiciliering (20 of meer jaar geleden ?) mij akkoord verklaard dat het abonnement loopt tot herroeping van de domiciliering. Ik heb mijn domiciliering herroepen de 1ste augustus, maar het bedrag was al van mijn rekening...
                            Ondertussen is er nog iets uitgekomen dat naar onfris ruikt...
                            Gedurende de strenge Winter(s) is het mij vaak overkomen dat De Post geen krant bracht. Na telefonisch de abonnementen dienst op de hoogte te hebben gebracht werd mij telkens gezegd dat mijn abonnement verlengd werd met één dag. In die context kan mijn abonnement niet vervallen de 30ste oktober.
                            Wat nu ook blijkt is dat men tevergeefs op het internet zoekt naar de directie van De Persgroep. Die websites zijn allemaal heel intelligent opgebouwd. Maar dat wisten we al lang.
                            Last edited by Grupello; 2 augustus 2012, 09:06.

Comment

Mijn ervaring is dat als je ooit een groot en machtig bedrijf - zoals in mijn geval Testaankoop- je bankrekeningnummer hebt gegeven, dat ze daar zelfs nog meer dan twintig jaar na het stopzetten van je abo nog geld kunnen vanaf halen, zonder je ook maar gesproken of geschreven te hebben, en dat ge dat geld dan nooit meer terugziet... zelfs niet na dreigen met advocaat.
                              Wie de naam van de bank wil hebben die me van die dingen lapt, mag me PM'en.
                              Ik vrees echter dat het overal dezelfste mafia is.
                              Last edited by Poza; 2 augustus 2012, 09:28. Reden: typo

Comment

Working...
                              X