Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet persconferentie gisteren om 11 U wat denk je ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Telenet persconferentie gisteren om 11 U wat denk je ?

Gisteren gaf Telenet een persconferentie ivm. hun nieuwe GSM en 3G tarieven King & Kong. KLIK

Volgens mij een zure appel voor Proximus & Mobistar, reeds Telenetklanten kunnen nu een gsm King abo krijgen voor 15€ met inbegrepen

150 minuten + 10.000 sms per maand + 500Mb mobiel internet per maand, lijkt mij wel concurrentieel,

het Kong abo kost je wel 70 € maar is meer bestemd voor zakenmensen of mensen die echt héél veel bellen.

Ook zijn alle internet en tv abo's vanaf vandaag altijd vrij opzegbaar.

Nu vraag ik mij af of dat ook zo zal zijn met optie's zoals Prime, dan kan je gewoon bv. tijdens de winter een paar maanden Prime

gebruiken en als je het moe bent gewoon opzeggen.
    Last edited by Guest42; 27 juli 2012, 11:13. Reden: Toevoeging.

Re: Telenet persconferentie gisteren om 11 U wat denk je ?

bof... 150 minuten bel ik niet, 10.000 smsen verzenden ook niet....
    én het is NIET compatibel met mijn Blackberry (volgens TN klantendienst moet ik dan 25€ extra betalen)....

Voor hetgeen dat ik dan alleen al extra zou moeten betalen heb ik nu: 60 bellen (raakt nooit op bij mij) onbeperkt sms'en, mijn BB-abo en ook nog eens 1GB aan data verkeer voor mijn tab erbij (vanwege het pack) bij mijn provider....

wat betreft dat vrij opzegbaar gedoe: vanaf oktober is dit bij alle providers zo... dus zoveel verschil is het niet.
    Mijn Blog
    D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Goeie aanzet van Telenet. Hun gsm abbo's hadden echt een upgrade nodig.
      Mss is dit het sein om de concurrentie te laten spreken en af te wachten wat die zullen doen

Natuurlijk zijn enkele specifieke doelgroepen nog beter af met een ande formule, maar denk dat veel mensen zich wel kunnen vinden in King. Veelbellers die nu een onbeperkt abbo hebben bij een andere provider doen er best aan op er hun laatste facturen eens bij te halen en te bekijken of ze niet goedkoper af zijn met Kong.
      Fuji X-E1 - 18-55mm
      facebook

Comment

Die King-formule zou mij wel goed uitkomen denk ik...
        Nu betaal ik bij Proximus bv. 26 € voor een maand met ongeveer 80 belminuten en 6 minuten buitenland + een 45-tal SMS-jes. Met mijn huidige GSM heb ik nog geen 3G, maar er komt een Iphone aan en daar zou ik dus wel mee op het web willen.
        Deze TN-formule is dus bijna de helft goedkoper dan wat ik tot nu toe betaal bij Proximus en ik krijg dubbel zoveel minuten, meer SMS'sen en ook nog 500 MB mobiel internet in meer !
        Waarom zou ik niet onmiddellijk overschakelen ? Of zie ik iets over het hoofd ?
        Greetz, KAriboe

10.000 sms'sen per maand ? Wie haalt dat ?
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
          10.000 sms'sen per maand ? Wie haalt dat ?
          Wel, ik ken er zo enkele...

Comment

En ik denk dat het addertje onder het gras de snelheid is, net zoals bij mobile vikings. Ik had MV en echt niet content van, aangezien ik bijna alles (ook dit) over 3G doe op mijn WindowPhone, was MV echt veel te traag. Nu terug bij Proximus, duur maar snel.

Comment

Ik ga zeker overschakelen, eindelijk een fatsoenlijk datavolume (500MB) en bellen/sms'en is ook goedkoop. En dat voor 15€.
              Ik ben nu bij Mobistar en betaal maandelijks 15 à 20€, zonder mobiel internet. Een makkelijke keuze.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Bij userbase zijn ze toch minder enthousiast : link.

Nu : wat duidelijkheid is wel makkelijker natuurlijk. Want bij veel providers zie je gewoon het bos niet door de bomen.
                Groeten,

Polleke

Comment

Vraag is hoe de dekking van het mobiele datanetwerk van Telenet (Mobistar dus) is.
                  Ik ben bij Proximus en die hebben de beste 3G-dekking. Naar het schijnt is Base een ramp op 3G-vlak maar zouden Mobistar/Telenet ook niet zo denderend zijn. Wat heb je dan aan een goedkoop abonnement als je niet overal in België 3G hebt ?
                  Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Via email de uitnodiging gekregen om de persconferentie life te volgen op de telenet-blog. Reageren en vragen stellen kon via Twitter. Ik ben daar eens een uurtje na de persconferentie gaan kijken (zie reacties in de link van de OP), ongelooflijk hoe Telenet daar aangevallen werd. Wat een bende kleuters zeg!
                    Wat de aanbieding betreft, niet oninteressant als het net binnen jouw gebruikprofiel ligt, maar er zit toch een heel groot gat tussen de beide formules. Voorlopig blijf ik bij Proximus Generation Connect. Voor de concurrentie in de GSM wereld in elk geval geen slechte zaak.

Willy
                    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                      Ik ga zeker overschakelen, eindelijk een fatsoenlijk datavolume (500MB) en bellen/sms'en is ook goedkoop. En dat voor 15€.
                      Ik ben nu bij Mobistar en betaal maandelijks 15 à 20€, zonder mobiel internet. Een makkelijke keuze.
                      Hier zijn we met twee die gaan overstappen van Mobistar naar King.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Voor iemand in de "Telenetval" trapt en denkt dat hij of zij voordeel zal doen : de prijzen zijn nog altijd duurder dan de concurrentie net zoals hun internet.

--> https://mobilevikings.com/nl/ <--
                        Al jaren klant en nog steeds de beste, in het begin waren meer de echte techneuten klant en wie veel met pda's/mobiel internet bezig was.
                        Maar hedendaags al heel veel collega's van mijn vrouw haar werk klant geworden, ik denk niet dat ik ooit van deze operator zal afstappen!

Netwerk is via Base, onbeperkt internetten/sms'en, geen verplichtingen (prepaid),vlotte nr-overdracht,na 1 dag al simkaart in bus,vlotte herlading via paypal/visa/domiciliering

Comment

Heb gene King en gene Kong, maar die klein jullie weten wel, of niet. Het is Cheeta
                          gr, eb

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
                            Voor iemand in de "Telenetval" trapt en denkt dat hij of zij voordeel zal doen : de prijzen zijn nog altijd duurder dan de concurrentie net zoals hun internet.

--> https://mobilevikings.com/nl/ <--
                            Al jaren klant en nog steeds de beste, in het begin waren meer de echte techneuten klant en wie veel met pda's/mobiel internet bezig was.
                            Maar hedendaags al heel veel collega's van mijn vrouw haar werk klant geworden, ik denk niet dat ik ooit van deze operator zal afstappen!

Netwerk is via Base, onbeperkt internetten/sms'en, geen verplichtingen (prepaid),vlotte nr-overdracht,na 1 dag al simkaart in bus,vlotte herlading via paypal/visa/domiciliering
                            Telenet val...

ik wil de mensen niet te eten geven die bij hun provider, gelijk welke, een verkeerd tariefplan hebben voor hun telefonie.
                            Maar dat terzijde, MV heeft inderdaad een zeer mooi aanbod, maar jij stelt het verkeerd voor hoor.

Wat hebben je bij MV voor die 15€: 62,5 minuten bellen, 1000 sms naar alle netwerken + 1000 naar MV-leden, 2GB datavolume. Voor jouw kan dat lijken op onbeperkt sms en internet, maar andere mensen komen daar niet eens mee toe.
                            Wat telenet daar tegenover zet is niet eens slecht te noemen: 150min bellen, 10.000 sms en 500MB data.
                            Ik durf gerust te wedden dat er momenteel bij MV een voldoende groep mensen te vinden is die momenteel beter/goedkoper af is dan bij MV.

Zelf zat ik ook bij MV, maar ben overgestapt naar generation connect van proximus. Idd, 5€ duurder, maar die heb ik er met veel plezier over voor een veel betere en snellere 3G dekking.
                            Was ik ontevreden bij MV? Natuurlijk niet, als klant van het eerste uur heb ik hun groei meegemaakt. Maar als goede consument hou ik mijn ogen open en kijk ik uit naar verbeteringen voor mezelf.

Het kan best zijn dat voor jouw MV nog steeds de beste provider is, maar veralgemeen jouw keuze niet naar de rest van de bevolking. Met deze nieuwe TN tarieven zullen een heel aantal mensen hun profijt kunnen doen.

Dus de beste tip aan iedereen, hou je ogen open en vergelijk, niet alleen voor telefonie, maar ook voor internet, elektriciteit, gas, verzekeringen,.... Wie vandaag de beste is, is dat mss morgen niet meer
                            Fuji X-E1 - 18-55mm
                            facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Hier zijn we met twee die gaan overstappen van Mobistar naar King.

Grtz, RF
                              Wij zijn reeds lang Telenet klant met alles Luc, digitale TV, Fibernet 60 Mbit/sec, vaste telefonie, mobiele telefonie,
                              en vanaf vandaag meteen op de King formule overgeschakeld.
                              3G gebruiken wij voorlopig nog niet, maar nog nooit problemen ondervonden met de verbinding, ook in het buitenland geen problemen.

Hier tevreden Telenet klanten.

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                              Vraag is hoe de dekking van het mobiele datanetwerk van Telenet (Mobistar dus) is.
                              Ik ben bij Proximus en die hebben de beste 3G-dekking. Naar het schijnt is Base een ramp op 3G-vlak maar zouden Mobistar/Telenet ook niet zo denderend zijn.
                              Is er geen korte tijd geleden geen wettelijke bepaling opgemaakt, dat alle netwerken (zendmasten) verplicht worden samengevoegd, of heb ik dat verkeerd begrepen?
                              Last edited by Guest42; 27 juli 2012, 20:25.

Comment

Working...
                              X